Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Масло на далавера

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #76
    То няма по-стар и по-нов вид, това са различни модели масла. VSI е по-нисък модел, VST е по-висок модел. Съответно VSI е по-евтино, а VST е по-скъпо. В момента VST е на промоция и за това наближава цената на VSI. Но на редовна цена е по-скъпо. Веднъж отворена тубата, тръбата не може да се прибере напълно повече. Това е умишлено направено така и е един от признаците, по който се познава, че маслото е оригинално. Този механизъм е една от защитите срещу ментета, за да не може да се ползват тубите за наливане на друго масло вътре и да се запечатват после като оригинални. Също в тръбата за наливане има механизъм, който пречи да се налива масло в тубата.
    Dacia Duster 1.6 4WD

    Коментар


      #77
      Това е много добре наистина. Благодаря за отговорите.

      Коментар


        #78
        Само да споделя, че АРЕКА е пак на промоция в Емаг.
        Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
        Fiat Bravo'97 1,6 16v
        Fiat Tempra'91 1,6 mono

        Коментар


          #79
          Може ли да карам с масло втора ръка?

          Да ви питам един малко странен въпрос и в частност Иво, че знам, че ги разбира повече нещата от мен. Просто така като съвет дали си заслужава.

          Имам възможност всяка година да взимам масло втора ръка от познат, който го сменя от неговия автомобил, но е масло карано не повече от 2-3к км. Колата се кара изключително и само на дълги разстояния, но рядко и именно от там идва малкия пробег на маслото. Тоест има ресурс още поне 10к км с вискозитет 5W40 и винаги слага хубаво качествено масло - Castrol, Motul, от тоя тип. Мисля, че сега е с Motul 8100 X-clean 5W40. В момента и аз съм със същото. Ще ми го даде малко преди да дойде време за моята смяна. Количеството е около 7-8л. Човека го сменя на година, просто толкова време е седяло в мотора на колата му, но реално е работило малко през тоя период.

          Карам по около 10-12к км на година, предимно градско и рядко извън града, при това наблизо <50км. Не съм напълно запознат с маслата и техните качества, както и живота им. Знам само, че трябва да отговаря на определени стандарти (примерно за моя двг е 505.00/01), вискозитет (5W40) и да се сменя на определен пробег (по каталог е 15к км).

          Дали да взема незнайна марка масло 10W40 със съмнителен поризход (може и менте да е) от магазина за 50лв или да ползвам това, което така и така е налично, с доказан прозиход и качество, но преседяло в двг. на колата около година и работило около 2-3к км., това е, че не знам дали е лонг лайф, но ще се поинтересувам.

          Аз ще си взимам само нов маслен филтър и за смяната в сервиза 10лв, така ще ми излиза смяна масло 20-25лв вместо 130лв. Например колкото една туба Motul 5л е 105лв. + смяната ето ти ги! Колата е с 1.9TDI ALH 90кс.

          Идеята ми е да разбера дали има значение за колата. Как мислите дали мога да го ползвам аз в моята кола и какви рискове крие подобна интервенция? Ако не е съществен проблем, и това не би довело до бъдещи главоболия, и е все тая, защо да не го ползвам, вместо да го хвърляме. На всички ни е ясно предполагам как има и сервизи дето пишат сменено маслото на нови коли в гаранция, а вътре си е старото. Колите си го карат по над 30-40к и то не лонг лайф и не им е проблем. А пък за служебни да не отваряме приказка, там какво е положението и как се обслужват. Най-добрата кола е служебната :D.

          ex. Fiat Punto MK2 2001год. 1,2i бензин 60ps.

          ex. Fiat Punto MK1 1995год. 1,1 бензин 55ps.

          Коментар


            #80
            Отработено масло съм чувал да се слага на трактори . Но на лека кола, на моята кола - никога не бих сипал такова масло, което е обрало боклуците на чуждия двигател, а от спецификациите му едва ли е останало нещо вярно.
            Tonight's the night and it's going to happen again and again...

            Коментар


              #81
              Маслото се сменя на километри или на 1г, което настъпи първо. Дори и да няма километри, след 1г контакт с въздуха, вече е негодно за употреба. Ако колата е с мотор помпа-дюза, тогава има специални изисквания към маслото. Най-старите такива мотори изискват хомолгация VW505.01, което е Mid SAPS масло. По-новите помпа-дюза изискват VW507.00, заради DPF и каталитичния конвертор. Маслото винаги трябва да се разпечатва непосредствено преди наливането в мотора. Ето защо НИКОГА не си купувам масло от варели, което е контактувало с въздуха незнайно колко време. Не е нужно да се дават луди пари за масло. Има съвсем прилични масла, които са достатъчно евтини. Специално за PD-мотор доставям на брат ми PENNASOL Mid SAPS 5W40, което доскоро идваше на около 40лв/5л от Германия. Сега немеца вдигна двойно цената на доставката по DHL и идва на около 45лв/5л. Има и други прилични масла, които са по-евтини, примерно Fanfaro PDX или Pemco iDrive 343. Тези са си MANNOL Formula PD, само че в други разфасовки. Идват на около 40лв/5л.
              Dacia Duster 1.6 4WD

              Коментар


                #82
                Може и да съм те заблудил. ALH 1.9TDI мотора е с роторна помпа, но не знам дали хомолгацията трябва да е точно 505.01. Така ми казаха като питах, а не знам къде да проверя. Иначе в този сайт на Motul излизат точно 8100 X-clean с хомолгция 502/.00/505.00/505.01.

                ex. Fiat Punto MK2 2001год. 1,2i бензин 60ps.

                ex. Fiat Punto MK1 1995год. 1,1 бензин 55ps.

                Коментар


                  #83
                  хмм. Навсякъде където чета в нета го дават 505.00 като спецификация за моя мотор. т.е. дори това би ми свършило работа Total 9000 5W-40
                  https://maxcar.bg/avtomobilni-masla/...-9000-5w-40-5l
                  но аз не съм доволен от Total като масло, че преди бях слагал в пунтото и го харчеше като за световно.
                  От друга страна Motul-a, който мога да взема "втора ръка" е по-добро, но пък е окислено дето казваш та не знам, кое е по-малкото зло.

                  ex. Fiat Punto MK2 2001год. 1,2i бензин 60ps.

                  ex. Fiat Punto MK1 1995год. 1,1 бензин 55ps.

                  Коментар


                    #84
                    На твоята кола може да сипваш всякакво масло.
                    Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                    Коментар


                      #85
                      Lyubcho88 написа: Преглед на мнението
                      хмм. Навсякъде където чета в нета го дават 505.00 като спецификация за моя мотор. т.е. дори това би ми свършило работа Total 9000 5W-40
                      В този случай имаш огромен избор. За около 50лв идва Ravenol VSI от Германия, което е доста добро масло. До миналия месец някои модели Ravenol бяха на промоция и за 52лв се снабдих с VST, а то по параметри надминава много по-скъпи масла, даже карам с такова в момента. Total, Elf, Mobil, Castrol, Motul....и прочие популярни марки, не бих си купил от България. Да кажем, че нямат нищо общо с онова, което се продава на запад. Примерно Shell Helix за източна Европа се прави в Русия и в тубата наливат Лукоил Люкс.
                      Защо не се съберете няколко човека и не си поръчате масло от Германия ? Една обща поръчка до ato24 ще бъде с безплатна доставка, ако минете сумата от 200 евро. А там масла има от хубави, че по-хубави.
                      Dacia Duster 1.6 4WD

                      Коментар


                        #86
                        Нямам намерение да взимам масло скоро, т.к. това което съм сипал е преди един месец и съм минал 1000км и малко. Идеята ми беше зе в бъдеще дали да ползвам от моя човек доброто масло мотул след като той го свали или да търся накакъв евтин варинт, че не ми се набиват пари в тая каруца.

                        ex. Fiat Punto MK2 2001год. 1,2i бензин 60ps.

                        ex. Fiat Punto MK1 1995год. 1,1 бензин 55ps.

                        Коментар


                          #87
                          Това е гавра с колата . По-добре я запали или я засили към някоя пропаст, вместо да я обиждаш с отработено масло.
                          Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                          Коментар


                            #88
                            Е да не мислиш, че колите които взимаме от Италия са по-леко обидени със смени на маслото от по 40-50к км ако изобщо някой се сеща да ги обслужва?
                            На трите поредни коли забелязвам тенденция да не се сменя маслото на скоростната кутия. Едната беше пунтото от Италия ръчна, другите две от Швейцария и Холандия на 12-13г коли автомати над 300 000км вадя оригиналните филтри от 2002г.

                            ex. Fiat Punto MK2 2001год. 1,2i бензин 60ps.

                            ex. Fiat Punto MK1 1995год. 1,1 бензин 55ps.

                            Коментар


                              #89
                              Lyubcho88 написа: Преглед на мнението
                              ... На всички ни е ясно предполагам как има и сервизи дето пишат сменено маслото на нови коли в гаранция, а вътре си е старото.
                              Дори само това изречение показва, че наистина не знаеш абсолютно нищо за маслата. Ти поглеждал ли си щеката на маслото, не си ли виждал разликата между старо и ново масло? Идеята ти да ползваш отработено масло е абсолютна фантастика, но колата си е твоя и можеш да си я трошиш със здраве .
                              Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                              Коментар


                                #90
                                Аз написах още в началото, какво знам за маслата и какво не, за да е ясно. Затова и питам, иначе щях да направя каквото сметна за добре. Идеята на това, което пиша и споделям е за да получа съвет - мисля ли правилна посока или не. Нали затова е форум да си общуваме. Иво обясни за окислението и тн, точно това исках да чуя (видя).
                                Отговори от типа "По-добре я запали или я засили към някоя пропаст" не са полезни никому Моето мислене се старая да е обективно.

                                ex. Fiat Punto MK2 2001год. 1,2i бензин 60ps.

                                ex. Fiat Punto MK1 1995год. 1,1 бензин 55ps.

                                Коментар

                                Working...
                                X