DJPOPA написа:
Преглед на мнението
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Масло на далавера
Collapse
X
-
Tonight's the night and it's going to happen again and again...
-
Подкрепям за търговския трик и смяната на маслото всяка година. Знам със сигурност, че преди 10 години за чисто нови тойоти (приятел работи в официалния сервиз) смяната на маслото беше само на пробег 15000 км, 3 години след това (2010 година, криза) по едно време работата им намаля много и айде сега поне да вържем гаранционните да идват по - често, смяна или на година или на километри, което дойде първо... После разбира се си остана така, не казвам, че при другите марки не е било така и преди тойота да го предложат, но знам със сигурност как беше при тях. Та така, окисляване сигурно има, ама чак пък толкова Иначе казано аз масло на 2-3К няма да сменя като мине една година, та ако ще и червен сняг да завали
Коментар
-
А гледайте тука какво пише.
http://forums.tdiclub.com/showpost.p...4&postcount=27
всъщност честата смяна на маслата не била полезна за мотора и увеличавала износването чрез миещите му свойства. Отмива се противоизносващата съставка (по-малко от 3% от общия обем на маслото), тя трябва да предпазва двигателя особено там, където разстоянието между частите му е много малко и има опасност от триене на метал с метал. Тя играе роля и в лагерите, повдигачите, зъбните колела, буталните болтове и някои други подвижни части.Последна редакция от Lyubcho88; 08.12.2017, 16:55.
Коментар
-
Да сложиш моторно масло на 1 година на около 2-3000км и да го караш още 10К км ??, 50-60лв годишно е смешен разход за масло на фона на това да рискуваш да хвърлиш мотор и да трябва да плащаш стотици левове за ремонта му, иска ли питане ??
Според мен ако човек си прави толко тънки сметки за 20-30-50лв годишно, то по добре да си продаде колата и да мисли за друг вид транспорт.
Аз например независимо от пробега сменям масло, при това качествено масло преди летния и преди зимния период, като сметнеш колко даваш за данъци, застраховки и т.н., парите за ново масло са нищожни, защо искаш точно от там да пестиш и да рискуваш да си счушиш мотора ??
Категорично съм за ново масло, старо масло се ползва единствено да си мажеш старите болтове да не ги лови ръждата или да го гориш ако имаш такава печкаpunto HGT
Коментар
-
snake написа: Преглед на мнениетоСилно се съмнявам, че е точно така . Мисля, че по-скоро става дума за търговски трик. Не бих сменил масло на първата година, ако е на по-малко от 2/3 от ресуса в км. Е, да кажем, че повече от година и половина не бих карал с едно масло, но чак пък да стане негодно за употреба... Не споря, споделям лично мнение.Dacia Duster 1.6 4WD
Коментар
-
Сега пък като каза, че са те учили в катедра КДВГ и веднага следва да приемем безусловно това, което казваш ли? И освен това по какъв начин разбра, че в Италия повечето само доливат? Ако е вярно, защо тогава повечето коли пристигат тук без проблеми с двигателя? Или по-точно - тези двигатели, за които се знае, че са надеждни, идват в България в добро състояние, независимо дали са внос от Италия или Германия. Да, колите са с множество други проблеми, но проблемите с двигателя не са от често срещаните. Значи или е мит това за доливането в Италия, или пък, ако не е мит, излиза, че двигателят не се плаши толкова от старо масло? Иначе мен не ме мисли - изминавам достатъчно километри на година и сменям маслото повече от 1 път годишно. Ако колите ги правеха качествени и ако ги поддържаха само хора като мен, наистина нямаше да има много хляб за майсторите .
Не се заяждам, чета с интерес мненията и анализите ти на маслата в съответните теми, но това че след 1 г. следва едва ли не апокалипсис, ако продължиш да караш със същото масло - бих повярвал, че не е търговски трик, ако бъде подкрепено с множество независими тестове на различни марки масла, експолоатирани при различни условия.
Има и много други фактори, които влияят на маслото. Например броят студени стартове, стилът на шофиране и разбира се условията, при които се шофира. Ако караш предимно градско, в софийските задръствания например, твоите 10 000 км. може би се "равняват" на 15 000 км., изминати предимно на дълъг път. Неслучайно аз поне не съм виждал на някоя туба с масло да е написан интервалът за смяна в километри или време. Да, безспорно е много добра идея да сменяме маслото поне един път годишно, независимо от километрите. Но все пак: 100-150 лв. за хубаво масло и филтри и да го сменя примерно на 6-7000 км. (защото в малките населени места толкова е средният годишен пробег), защото е минала една година. Ами не, ще покарам още .
А ето нещо интересно от книжката на моята кола:Последна редакция от snake; 09.12.2017, 14:07.Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
Lyubcho88 написа: Преглед на мнениетоА гледайте тука какво пише.
http://forums.tdiclub.com/showpost.p...4&postcount=27
всъщност честата смяна на маслата не била полезна за мотора и увеличавала износването чрез миещите му свойства. Отмива се противоизносващата съставка (по-малко от 3% от общия обем на маслото), тя трябва да предпазва двигателя особено там, където разстоянието между частите му е много малко и има опасност от триене на метал с метал. Тя играе роля и в лагерите, повдигачите, зъбните колела, буталните болтове и някои други подвижни части.
А на мен ми е интересно как преценявате качеството на новите масла?!OVB X18XE1 седан+ГИ
Коментар
-
ivan_pop написа: Преглед на мнениетоАз и на друго място(не помня къде) съм чел,че честата смяна на маслото не е полезна за мотора.
А на мен ми е интересно как преценявате качеството на новите масла?!Истинския мъж се познава дори когато е гол!
Zastava Yugo 45 - 1984, Hyundai Teraccan 2,9 CRDi - 2002 , Fiat Grande Punto EVO 1,4 petrol/CNG - 2009
Коментар
-
snake написа: Преглед на мнениетоСега пък като каза, че са те учили в катедра КДВГ и веднага следва да приемем безусловно това, което казваш ли? И освен това по какъв начин разбра, че в Италия повечето само доливат?
Това за италианките го знам от собствен горчив опит. А доколкото знам, моето не е изолиран случай.
Както вече казах, всеки сам да си преценява какво ще прави. Нито съм търговец на масла, нито имам някаква друга изгода от дискусията. Така че обвиненията са безпочвени. Който знае от къде да си купува масла, кара с хубави и не дава по 150-160лв за тях. И нямам ни най-малко намерение да убеждавам някого в нещо, всеки си има глава на раменете, да си преценява сам.Dacia Duster 1.6 4WD
Коментар
-
Какви обвинения сънуваш? Вкарваш се в някакви филми. Това е дискусия, спор, няма нападки. Няма и причина за нападки и обвинения. Напротив, казах ти, че с интерес следя мненията и анализите ти на маслата. Показах ти и снимка от книжката на моята кола. Нещо да кажеш за снимката? През 2009 г., когато е произведена моята кола, се е смятало, че 2 г. може да се кара с едно и също масло. Защо смяташ, че сега нещата са се променили?Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
Защото от писанията ти излиза, сякаш аз имам някакъв търговски интерес да карам хората да си сменят маслата често. Всеки да си ги сменя, когато си иска. В книжката на твоята кола пише за конкретен мотор. А двигателите са много и различни. В книжката на моята кола пише друго. Има двигатели с маслоохладители, които могат да карат с 0W20 или 0w16. Знаеш ли какво ще стане, ако на моята бангия налея такава рядка чорбица ? Така че по една книжка, не може да съдим за всички двигатели. И ако си смениш маслото на 1г, а не на 2г, както ти пише, няма да ти се счупи мотора, да знаеш.Dacia Duster 1.6 4WD
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар