Ако някой си направи труда да прочете препоръките на производителя, а не на форумни експерти - може и да си спести неприятни изживявания с разхлабени в движение колела.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Ръждясващи/"запичащи" болтове на алуминиеви джанти
Collapse
X
-
snake написа:Днес отидох при един гумаджия и развихме всички болтове. Можех и сам да го направя, но останах без здрав ключ. Минах ги един по един с леко напоен с масло парцал. Почти всички придобиха доста по-приличен вид, само 2 болта са наистина ръждясали. Завих си ги сам с една кръстачка, която ми даде гумаджията, като всеки болт, който се завиваше със скърцане, го развивах и минавах с парцала, докато спре да скърца. Ами засега това е. След няколко дни ще пробвам да не се е развил някой, а след няколко месеца ще ги развия контролно да видя в какво състояние са. Междувременно си поръчах от Евро 07 един телескопичен ключ 17-19 за 22 лв. и се надявам, че си реших проблемите с трудно развиващите се болтове. Ключа, разбира се, също ще го тествам, щом го получа . Ще отида в сервиза, в който ми пренатегнаха болтовете и ще помоля да ми завият само един болт с техния пистолет. И после ще пробвам да го развия с телескопичния ключ.И един въпрос. Гумаджията за по-бързо ми отхлаби всички болтове - така, както колата си беше на земята, без да я вдига на крик. И после аз един по един си ги свалях, почиствах и завивах. Чудя се при това положение някоя джанта може ли да мръдне от главината? Пак казвам - само бяха разхлабени, а не развити. Гледах после джантите, уж изглеждат в нормално положение.Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power
Коментар
-
Като казах всички, имах предвид наистина всички 16 болта . Иначе - естествено, че преди да се вдигне колата на крик, болтовете на съответното колело се отхлабват. Това упражнение ми е съвсем ясно. Но в случая става дума за всички болтове на всички колела, което съм убеден, че не е много препоръчително да се прави. Аз смятам, че не е редно и гумите да се завиват във въздуха с пистолет и после да не се проверяват, когато гумата вече е стъпила на земята, ама точно така правят повечето гумаджии. И хвърлят болтовете в прахоляка/калта и после ги завиват без да ги почистят. И директно завиват с пистолета, вместо да направят 2-3 оборота на ръка. Нагледал съм се на свинските им номера. Така че няма защо да се чудим защо после болтовете не са в най-доброто си състояние. Както и да е, вече минах достатъчно километри след това, а освен това днес и ги проверих контролно, всичко е Ок.Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
Наистина производителя казва да не се слага смазка. И това на всякакви отговорни болтове, които не бива да се саморазвиват. Почиствам ги с телена четка на дрелката. Стягам ги зверски, много над заводско даденото усилие, един път ги стегнах по ръководство-за алуминиевите джанти ги дават на малко над 90 Нм, аз ги стегнах на около 110 с динамометричния. Вероятно лъже с много, защото ми се разхлаби гумата в движение и вече не си правя такива експерименти. Скоро счупих един 35 см ключ при развиване. Сега ползвам такова нещо https://zimber.bg/bg/cat-klyucove-na...ber-tools.html като го удължавам с това https://www.google.bg/url?sa=i&rct=j...0109776771за да не се мъча.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар