Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

От 5W 40 към 10W 40 за турбо дизелов двигател?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    pi4_s_bravo написа:
    Същия природен закон важи ли за нафтата- ако я държа около и под минимума ще ми харчи ли по-малко? А по темата- аз бих направил следното- една хубава промивна добавка в старото масло ,но не от най-евтините съдържащи само агресивни разтворители , а нещо над 20-25лв за опаковка. След това смяна с едно качествено масло и нещата ще влязат в релси.
    Цъ, не става. А ако нивото на маслото е по средата между минимум и максимум - разхода на масло е нищожен.
    Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

    Коментар


      #32
      naskobg написа:
      кроко61 написа:
      Колега пиша за последно в темата за да съм в тон.Дръж маслото около и под минимума и ще редуцираш учудващо доливането
      Интересна логика. Я да кара без масло по-добре. :D
      Да съм писал някога непроверени неща за пръсточесане?
      Умные не бывают учены; ученые не бывают умны. - Лао-цзы FIAT BRAVA TD100

      Коментар


        #33
        На тебе нормален ли ти се струва тоя съвет дето даде? Или изхождаш от това че като няма масло няма да го гори, то си прав ама като блокира мотора съвсем ще спре да гори и масло и нафта и всичко друго ,щото просто няма да се движи тая кола.
        Фиат Крома 1.9 16v+
        Фиат Браво 1.6 16v
        Фиат Мареа 1.6 16v

        Коментар


          #34
          Нивото на маслото може да е и под минимума, без да страда мотора. Щом помпата вдига налягане, всичко се маже нормално. До автора - може спокойно да караш с 10W40, ако не ползваш максималните възможности на мотора, инак казано - ако си спокоен карач.
          Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

          Коментар


            #35
            Въпреки желанието на автора за заключване на темата аз имам въпрос.Правена ли е проверка на турбопътищата за омасляване.Чистия двигател не гарантира изправност на турбото.Турбото няма живот колкото двигателя .
            Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
            Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

            Коментар


              #36
              pi4_s_bravo написа:
              На тебе нормален ли ти се струва тоя съвет дето даде? Или изхождаш от това че като няма масло няма да го гори, то си прав ама като блокира мотора съвсем ще спре да гори и масло и нафта и всичко друго ,щото просто няма да се движи тая кола.
              На мен ми се струва нормален щото на всичките си коли до сега съм го правил-ще си чешем ли........за повече от 600 000км примерно или да вадим формулите с лапи на клавиатурата? И до сега мой мотор не съм отварял-щото не е имало нужда!
              Умные не бывают учены; ученые не бывают умны. - Лао-цзы FIAT BRAVA TD100

              Коментар


                #37
                muns61 написа:
                Нивото на маслото може да е и под минимума, без да страда мотора. Щом помпата вдига налягане, всичко се маже нормално. До автора - може спокойно да караш с 10W40, ако не ползваш максималните възможности на мотора, инак казано - ако си спокоен карач.
                И отново имаме участник с глава където трябва!
                Умные не бывают учены; ученые не бывают умны. - Лао-цзы FIAT BRAVA TD100

                Коментар


                  #38
                  Могa ли дa ползвaм темaтa зa един бърз въпрос? Сипaл съм мaсло селения 5в40. Тaвъпрос ми е дaли могa дa долея пaк 5 в 40 но нa друг производител? Стaвa въпрос зa стило 1.9 жтд. Че утре ще пътувaм и нямa когa дa го сменям.
                  Stilo 1.9jtd
                  Bravo 1.9TD

                  Коментар


                    #39
                    muns61 написа:
                    Нивото на маслото може да е и под минимума, без да страда мотора. Щом помпата вдига налягане, всичко се маже нормално. До автора - може спокойно да караш с 10W40, ако не ползваш максималните възможности на мотора, инак казано - ако си спокоен карач.
                    Принципно е така. Но проблема е другаде. Една от всички функции на маслото е т.нар. детергентна или миеща. Ако приемем, че двигателя генерира едно и също количество боклуци, които трябва да бъдат отмити от маслото, то в по-малкото количество масло ще има по-голяма плътност на замърсителите, отколкото в по-голямото количество масло. Следователно по-малкото като количество масло ще губи свойствата си по-бързо, защото и ще циркулира по-учестено през системата.
                    Dacia Duster 1.6 4WD

                    Коментар


                      #40
                      patrik212 написа:
                      Могa ли дa ползвaм темaтa зa един бърз въпрос? Сипaл съм мaсло селения 5в40. Тaвъпрос ми е дaли могa дa долея пaк 5 в 40 но нa друг производител? Стaвa въпрос зa стило 1.9 жтд. Че утре ще пътувaм и нямa когa дa го сменям.
                      Смесвай смело, няма абсолютно никакъв проблем.
                      Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                      Коментар


                        #41
                        Snake, не знам дали си го проверил, но ще разкажа. Картерната вентилация! Много чест виновник за огромни разходи на масло. Направи и пълна проверка, ако вече не си го направил. Скоро един Хюндай беше останал без капка масло в картера и виновника беше един глупав клапан от тази система. Тя е и причината при по-ниски нива на маслото в картера, разхода на масло да намалява. Т.е. когато причината е в нея.Поздрави.
                        Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                        Коментар


                          #42
                          [quote="Danchojn"]Snake, не знам дали си го проверил, но ще разкажа. Картерната вентилация! Много чест виновник за огромни разходи на масло. Направи и пълна проверка, ако вече не си го направил. Скоро един Хюндай беше останал без капка масло в картера и виновника беше един глупав клапан от тази система. Тя е и причината при по-ниски нива на маслото в картера, разхода на масло да намалява. Т.е. когато причината е в нея.Поздрави. Така е!
                          Умные не бывают учены; ученые не бывают умны. - Лао-цзы FIAT BRAVA TD100

                          Коментар

                          Working...
                          X