Същия природен закон важи ли за нафтата- ако я държа около и под минимума ще ми харчи ли по-малко? А по темата- аз бих направил следното- една хубава промивна добавка в старото масло ,но не от най-евтините съдържащи само агресивни разтворители , а нещо над 20-25лв за опаковка. След това смяна с едно качествено масло и нещата ще влязат в релси.
Цъ, не става. А ако нивото на маслото е по средата между минимум и максимум - разхода на масло е нищожен.
На тебе нормален ли ти се струва тоя съвет дето даде? Или изхождаш от това че като няма масло няма да го гори, то си прав ама като блокира мотора съвсем ще спре да гори и масло и нафта и всичко друго ,щото просто няма да се движи тая кола.
Нивото на маслото може да е и под минимума, без да страда мотора. Щом помпата вдига налягане, всичко се маже нормално. До автора - може спокойно да караш с 10W40, ако не ползваш максималните възможности на мотора, инак казано - ако си спокоен карач.
Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.
Въпреки желанието на автора за заключване на темата аз имам въпрос.Правена ли е проверка на турбопътищата за омасляване.Чистия двигател не гарантира изправност на турбото.Турбото няма живот колкото двигателя .
Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
На тебе нормален ли ти се струва тоя съвет дето даде? Или изхождаш от това че като няма масло няма да го гори, то си прав ама като блокира мотора съвсем ще спре да гори и масло и нафта и всичко друго ,щото просто няма да се движи тая кола.
На мен ми се струва нормален щото на всичките си коли до сега съм го правил-ще си чешем ли........за повече от 600 000км примерно или да вадим формулите с лапи на клавиатурата? И до сега мой мотор не съм отварял-щото не е имало нужда!
Умные не бывают учены; ученые не бывают умны. - Лао-цзы FIAT BRAVA TD100
Нивото на маслото може да е и под минимума, без да страда мотора. Щом помпата вдига налягане, всичко се маже нормално. До автора - може спокойно да караш с 10W40, ако не ползваш максималните възможности на мотора, инак казано - ако си спокоен карач.
И отново имаме участник с глава където трябва!
Умные не бывают учены; ученые не бывают умны. - Лао-цзы FIAT BRAVA TD100
Могa ли дa ползвaм темaтa зa един бърз въпрос? Сипaл съм мaсло селения 5в40. Тaвъпрос ми е дaли могa дa долея пaк 5 в 40 но нa друг производител? Стaвa въпрос зa стило 1.9 жтд. Че утре ще пътувaм и нямa когa дa го сменям.
Нивото на маслото може да е и под минимума, без да страда мотора. Щом помпата вдига налягане, всичко се маже нормално. До автора - може спокойно да караш с 10W40, ако не ползваш максималните възможности на мотора, инак казано - ако си спокоен карач.
Принципно е така. Но проблема е другаде. Една от всички функции на маслото е т.нар. детергентна или миеща. Ако приемем, че двигателя генерира едно и също количество боклуци, които трябва да бъдат отмити от маслото, то в по-малкото количество масло ще има по-голяма плътност на замърсителите, отколкото в по-голямото количество масло. Следователно по-малкото като количество масло ще губи свойствата си по-бързо, защото и ще циркулира по-учестено през системата.
Могa ли дa ползвaм темaтa зa един бърз въпрос? Сипaл съм мaсло селения 5в40. Тaвъпрос ми е дaли могa дa долея пaк 5 в 40 но нa друг производител? Стaвa въпрос зa стило 1.9 жтд. Че утре ще пътувaм и нямa когa дa го сменям.
Смесвай смело, няма абсолютно никакъв проблем.
Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Snake, не знам дали си го проверил, но ще разкажа. Картерната вентилация! Много чест виновник за огромни разходи на масло. Направи и пълна проверка, ако вече не си го направил. Скоро един Хюндай беше останал без капка масло в картера и виновника беше един глупав клапан от тази система. Тя е и причината при по-ниски нива на маслото в картера, разхода на масло да намалява. Т.е. когато причината е в нея.Поздрави.
[quote="Danchojn"]Snake, не знам дали си го проверил, но ще разкажа. Картерната вентилация! Много чест виновник за огромни разходи на масло. Направи и пълна проверка, ако вече не си го направил. Скоро един Хюндай беше останал без капка масло в картера и виновника беше един глупав клапан от тази система. Тя е и причината при по-ниски нива на маслото в картера, разхода на масло да намалява. Т.е. когато причината е в нея.Поздрави. Така е!
Умные не бывают учены; ученые не бывают умны. - Лао-цзы FIAT BRAVA TD100
Коментар