Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

От 5W 40 към 10W 40 за турбо дизелов двигател?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    M5kov написа:
    3 литра хич не са малко :/
    Няма и 70-80 лв. на година - и то ако доливам скъпо, качествено масло. Едно отваряне на двигателя с всичките му съпътстващи дейности отива на поне 700 лв. Защо да се набутвам? Аз тази кола трябва да я карам поне 10 години, за да се изплати ремонтът.
    Tonight's the night and it's going to happen again and again...

    Коментар


      #17
      Самата истина.
      "Без сърца, сме просто машини"
      Toyota Prius 1.5 Hybrid
      EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

      Коментар


        #18
        колега какво масло "скъпо" слагаш че дори и с тея три литра за пробег ти излиза 70-80лв на година?????Не съм чувал за такова евтино масло че и пълна синтетика.Аз до сега карам с FUCHS TOTAL 5W40 90лв(за 15 000км).За толкова километри го дават и тъмън тези километри минавам за година горе долу. Но мисля да мина на КАСТРОЛ,което е пак там някъде в ценовата листа,но го дават много хубаво.И ако трябва да доливам 3 литра си отива над 160лв на година.Пробвай да смениш марката на маслото евентуално.От майстора които ми обслужва автомобила знам че колкото е по хубаво маслото толкова по дълго километри можеш да минеш с по малко загуби.Демек ако е калпаво маслото вискозитета му пада по рано и мотора почва да го гори.Но пък чак 3литра си е наистина доста много.И да минеш на 10w40 едва ли ще има разлика в разхода на маслото но ще е по зле за турбинката.П.С,,Извинявам се ако съм те разбрал погрешно,но по твоите изчисления излиза че на година слагаш 4+3 доливане.Общо 7 литра за 80лв???
        FIAT BRADVA 1,6 с няколко вентила

        Коментар


          #19
          galinchooo написа:
          ...
          3 литра качествено масло (23-27 лв. литъра) 5W 40 за доливане правят около 70-80 лв. Всъщност да, явно наистина си ме разбрал погрешно, това ми е сумата, която давам за доливане годишно . И предпочитам да ги давам, вместо да отварям двигателя и да се набутам с поне 700 лв. за ремонт - най-вероятно сегменти. Плюс всички съпътстващи дейности като шлайф на глава, смяна на гарнитури, лагери и т.н.
          Tonight's the night and it's going to happen again and again...

          Коментар


            #20
            snake написа:
            Няма смисъл да се занимавам с двигателя. Колата върви прекрасно, работи тихо, не пуши, икономична е, под капака е чисто, няма течове. Само дето гори масло. Определено го гори, защото има маслен пръстен около ауспуха. Губи около 3 литра на 10 000 км. И какво от това? Помня във форума на Волво като споменах за този разход, един правоверен потребител ми каза, че ако неговата кола горяла толкова масло, щял да я запали . Никога няма да тръгна да отварям двигателя на тази изключително безпроблемна иначе кола. Ще си доливам и това е. Като чета противоречивите мнения, поотказахте ме и от пробата с 10W 40. Ще сменя марката на маслото, може да пробвам и с добавката Bardahl Maxi Compression, макар че предполагам, че няма да има голяма промяна.
            Ако си решил да слагаш нещо, като добавка на Бардал имат една тяхна фюлеринова за протекция на турбо и двигател.Около 32 лева е. Аз в момента съм с масло 10В40 на Бардал + фюлериновата им добавка сложена ей така за разкош, както казват майстор-шефовете, но съм и нямал проблем с разхода на масло де. Пиша за ДВГ Евро 3.
            A17DTС/S
            Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

            Коментар


              #21
              snake написа:
              galinchooo написа:
              ...
              3 литра качествено масло (23-27 лв. литъра) 5W 40 за доливане правят около 70-80 лв. Всъщност да, явно наистина си ме разбрал погрешно, това ми е сумата, която давам за доливане годишно . И предпочитам да ги давам, вместо да отварям двигателя и да се набутам с поне 700 лв. за ремонт - най-вероятно сегменти. Плюс всички съпътстващи дейности като шлайф на глава, смяна на гарнитури, лагери и т.н.
              Грешно съм разбрал да.Ти реално не сменяш масло а само доливаш.Карай я така и не му мисли за ремонти.Ако всичко друго е наред.
              FIAT BRADVA 1,6 с няколко вентила

              Коментар


                #22
                Пиша за последен път в темата, който разбрал-разбрал. Естествено, че сменям редовно маслото, как няма да го сменям?! Да не съм като жабарите? Сменям масло (5.6 литра 5W 40) и филтри на 10 000 км., а между две смени доливам 3 л. Това прави допълнителни годишни разходи 70-80 лв., които не бих давал, ако двигателят не гореше масло, но и така е по-изгодно от отваряне на двигателя.
                Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                Коментар


                  #23
                  Пробвай с друга марка масло със същия вискозитет, била тя с тройно по-ниска цена от това което наливаш в момента. Това че наливаш скъпо масло, не е гарант за качество, но пък и нищо няма да загубиш от опита си с друго масло.
                  Fiat Stilo 1.9 JTD 2003г.

                  Коментар


                    #24
                    3 литра ? Три литра ли каза ? И каква е марката на маслото ?Мотора ще го отвориш, въпрос на време е.
                    F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                    Коментар


                      #25
                      Темата се превърна точно в това, в което очаквах. А ви попитах нещо съвсем просто - ще навреди ли 10W 40? Ключ на темата, моля!
                      Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                      Коментар


                        #26
                        На въпроса ти - няма да навреди или другояче казано, когато навреди ще отвориш мотора или няма да е твоя колата.2003г. има В40 с два вида мотори.И двата производителя ги дава да се карат с 5в40.Какво бих направил аз - бих сменил марката масло(която пазиш в тайна), с друга марка читаво масло 5в40 (закупена от подходящ източник).Ако пак го гори - ще отворя мотора -------А иначе защо не направо 15в40 ? То е още по-гъсто
                        F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                        Коментар


                          #27
                          snake написа:
                          а между две смени доливам 3 л.
                          Колега, повярвай ми - проблемът не ти е в маслото.

                          Коментар


                            #28
                            snake написа:
                            Пиша за последен път в темата, който разбрал-разбрал. Естествено, че сменям редовно маслото, как няма да го сменям?! Да не съм като жабарите? Сменям масло (5.6 литра 5W 40) и филтри на 10 000 км., а между две смени доливам 3 л. Това прави допълнителни годишни разходи 70-80 лв., които не бих давал, ако двигателят не гореше масло, но и така е по-изгодно от отваряне на двигателя.
                            Колега пиша за последно в темата за да съм в тон.Дръж маслото около и под минимума и ще редуцираш учудващо доливането
                            Умные не бывают учены; ученые не бывают умны. - Лао-цзы FIAT BRAVA TD100

                            Коментар


                              #29
                              кроко61 написа:
                              Колега пиша за последно в темата за да съм в тон.Дръж маслото около и под минимума и ще редуцираш учудващо доливането
                              Интересна логика. Я да кара без масло по-добре. :D

                              Коментар


                                #30
                                Същия природен закон важи ли за нафтата- ако я държа около и под минимума ще ми харчи ли по-малко? А по темата- аз бих направил следното- една хубава промивна добавка в старото масло ,но не от най-евтините съдържащи само агресивни разтворители , а нещо над 20-25лв за опаковка. След това смяна с едно качествено масло и нещата ще влязат в релси.
                                Фиат Крома 1.9 16v+
                                Фиат Браво 1.6 16v
                                Фиат Мареа 1.6 16v

                                Коментар

                                Working...
                                X