M5kov написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
От 5W 40 към 10W 40 за турбо дизелов двигател?
Collapse
X
-
Tonight's the night and it's going to happen again and again...
-
колега какво масло "скъпо" слагаш че дори и с тея три литра за пробег ти излиза 70-80лв на година?????Не съм чувал за такова евтино масло че и пълна синтетика.Аз до сега карам с FUCHS TOTAL 5W40 90лв(за 15 000км).За толкова километри го дават и тъмън тези километри минавам за година горе долу. Но мисля да мина на КАСТРОЛ,което е пак там някъде в ценовата листа,но го дават много хубаво.И ако трябва да доливам 3 литра си отива над 160лв на година.Пробвай да смениш марката на маслото евентуално.От майстора които ми обслужва автомобила знам че колкото е по хубаво маслото толкова по дълго километри можеш да минеш с по малко загуби.Демек ако е калпаво маслото вискозитета му пада по рано и мотора почва да го гори.Но пък чак 3литра си е наистина доста много.И да минеш на 10w40 едва ли ще има разлика в разхода на маслото но ще е по зле за турбинката.П.С,,Извинявам се ако съм те разбрал погрешно,но по твоите изчисления излиза че на година слагаш 4+3 доливане.Общо 7 литра за 80лв???FIAT BRADVA 1,6 с няколко вентила
Коментар
-
galinchooo написа:...Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
snake написа:Няма смисъл да се занимавам с двигателя. Колата върви прекрасно, работи тихо, не пуши, икономична е, под капака е чисто, няма течове. Само дето гори масло. Определено го гори, защото има маслен пръстен около ауспуха. Губи около 3 литра на 10 000 км. И какво от това? Помня във форума на Волво като споменах за този разход, един правоверен потребител ми каза, че ако неговата кола горяла толкова масло, щял да я запали . Никога няма да тръгна да отварям двигателя на тази изключително безпроблемна иначе кола. Ще си доливам и това е. Като чета противоречивите мнения, поотказахте ме и от пробата с 10W 40. Ще сменя марката на маслото, може да пробвам и с добавката Bardahl Maxi Compression, макар че предполагам, че няма да има голяма промяна.A17DTС/S
Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !
Коментар
-
snake написа:galinchooo написа:...FIAT BRADVA 1,6 с няколко вентила
Коментар
-
Пиша за последен път в темата, който разбрал-разбрал. Естествено, че сменям редовно маслото, как няма да го сменям?! Да не съм като жабарите? Сменям масло (5.6 литра 5W 40) и филтри на 10 000 км., а между две смени доливам 3 л. Това прави допълнителни годишни разходи 70-80 лв., които не бих давал, ако двигателят не гореше масло, но и така е по-изгодно от отваряне на двигателя.Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
На въпроса ти - няма да навреди или другояче казано, когато навреди ще отвориш мотора или няма да е твоя колата.2003г. има В40 с два вида мотори.И двата производителя ги дава да се карат с 5в40.Какво бих направил аз - бих сменил марката масло(която пазиш в тайна), с друга марка читаво масло 5в40 (закупена от подходящ източник).Ако пак го гори - ще отворя мотора -------А иначе защо не направо 15в40 ? То е още по-гъстоF9Q750 @ 151hp/332.2Nm
Коментар
-
snake написа:Пиша за последен път в темата, който разбрал-разбрал. Естествено, че сменям редовно маслото, как няма да го сменям?! Да не съм като жабарите? Сменям масло (5.6 литра 5W 40) и филтри на 10 000 км., а между две смени доливам 3 л. Това прави допълнителни годишни разходи 70-80 лв., които не бих давал, ако двигателят не гореше масло, но и така е по-изгодно от отваряне на двигателя.Умные не бывают учены; ученые не бывают умны. - Лао-цзы FIAT BRAVA TD100
Коментар
-
Същия природен закон важи ли за нафтата- ако я държа около и под минимума ще ми харчи ли по-малко? А по темата- аз бих направил следното- една хубава промивна добавка в старото масло ,но не от най-евтините съдържащи само агресивни разтворители , а нещо над 20-25лв за опаковка. След това смяна с едно качествено масло и нещата ще влязат в релси.Фиат Крома 1.9 16v+
Фиат Браво 1.6 16v
Фиат Мареа 1.6 16v
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар