Ще има ли вредни последици за турбо дизелов двигател (1.9D, Волво В40 2003 г., но мисля, че двигателят е на Рено Лагуна) ако се кара с масло 10W 40, вместо с даваното по каталог 5W 40? Защо питам? Няма да се впускам в дълги обяснения, но да кажем, че последният път като сменях маслото, човекът в сервиза ми каза:- Защо караш с 5W 40 и то само 10 000 км. от смяна до смяна? 90% от 10+ годишните дизели в Пазарджик карат с 10W 40.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
От 5W 40 към 10W 40 за турбо дизелов двигател?
Collapse
X
-
Ако нямаш загуби на масло, сипвай си 5/40.Не че можеш да хванеш някаква разлика, но 5/40 теоритично е по-добрия вариант."Без сърца, сме просто машини"
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
-
Не е като да не го гори . Това не ме натоварва финансово кой знае колко, но дразни. Знам, че вероятно пробата с друг вискозитет няма да помогне, но ми се иска да пробвам. В същото време не искам да навредя на двигателя, затова пускам темата. Ако примерно реша да пробвам с 10W 40, трябва ли да експлоатирам колата по различен начин? Например по-дълго подгряване?Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
Сипвай, няма никаква разлика в поведението на колата и не трябва да има от твоя страна.Може мааалко да се намали разхода на масло, но не очаквай чудеса"Без сърца, сме просто машини"
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
Коментар
-
Има достатъчно евтини масла с вискозитетен клас 5W40. Не виждам причина да се преминава на 10W40. Разходът на масло не е проблем на маслото, а проблем на двигателя. Мненията на гаражните майстори ги зная прекрасно. И аз имам един такъв под ръка, който ме съветваше да мина на 15W40, когато колата ми гореше масло. Вместо да го послушам, взех и смених вложките на клапаните и пак си карам с 5W40. Само че сега не гори масло вече. Щом дизеловия двигател пали нормално, значи има достатъчно добра компресия. Дизелът първо спира да пали като започне прекомерно да се износва. В тоя смисъл горенето на масло едва ли е причинено от износването на ЦБГ. Няма причина заради по-дребен проблем, да се слага по-кофти масло и да се прецаква здрав двигател. Това е моето мнение. Ако двигателя е пътник и е на доизживяване, тогава може да му се прилагат "алтернативни" методи за "лечение" с по-гъсти масла, присадки и прочие джабмазки хитрости.Dacia Duster 1.6 4WD
Коментар
-
Да не замине турбото преждевременно заради експеримента с 10в40 ? Да беше някое хлапе да ти обясняваме че на 10в40 и 5в40 горния визкозитет е еднакъв , ама все вярвам че за толкова години по форума си го прочел това нещо Тотално ще сбъркаш ако минеш на 10в40 , масла с еднакъв визкозитет но с различно качество едното може да го гори,но другото да не го пипа. Аз на Бравото и Мареата от 10в40 минаха на 5в40 пълна синтетика при все че нямат турбини и други такива скъпи и отговорни детайли.Фиат Крома 1.9 16v+
Фиат Браво 1.6 16v
Фиат Мареа 1.6 16v
Коментар
-
pi4_s_bravo написа:Да не замине турбото преждевременно заради експеримента с 10в40 ? Да беше някое хлапе да ти обясняваме че на 10в40 и 5в40 горния визкозитет е еднакъв , ама все вярвам че за толкова години по форума си го прочел това нещо Тотално ще сбъркаш ако минеш на 10в40 , масла с еднакъв визкозитет но с различно качество едното може да го гори,но другото да не го пипа. Аз на Бравото и Мареата от 10в40 минаха на 5в40 пълна синтетика при все че нямат турбини и други такива скъпи и отговорни детайли.Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
Е чак да замине турбото, щом сипе маслото е малко пресилено.С 5/40 просто малко ще му удължи живота.Най-добре оправи мотора"Без сърца, сме просто машини"
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
Коментар
-
Аз лично ако съм на твое място, повече в тоя маслен сервиз няма да стъпя.Колко ти е загубата ? Гори ли го или тече, картерната вентилация, в какво състояние е ?И не на последно място, повечето евтини масла след определен пробег просто не стават. То се усеща по работата на мотора.Ако наистина е с рено мотор DCI, повдигачите не са хидравлични и се чува мотораF9Q750 @ 151hp/332.2Nm
Коментар
-
На 11 500 с 10/40 не ми тропаха повдигачите, вече колко е смазвало, то си знае. Сега съм с 5/40 от 6-7 000.Дай все пак някаква препоръка като марка, щото за всичките се пише, че не стават и накрая пак такова взимам."Без сърца, сме просто машини"
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
Коментар
-
Няма смисъл да се занимавам с двигателя. Колата върви прекрасно, работи тихо, не пуши, икономична е, под капака е чисто, няма течове. Само дето гори масло. Определено го гори, защото има маслен пръстен около ауспуха. Губи около 3 литра на 10 000 км. И какво от това? Помня във форума на Волво като споменах за този разход, един правоверен потребител ми каза, че ако неговата кола горяла толкова масло, щял да я запали . Никога няма да тръгна да отварям двигателя на тази изключително безпроблемна иначе кола. Ще си доливам и това е. Като чета противоречивите мнения, поотказахте ме и от пробата с 10W 40. Ще сменя марката на маслото, може да пробвам и с добавката Bardahl Maxi Compression, макар че предполагам, че няма да има голяма промяна.Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар