Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

От 5W 40 към 10W 40 за турбо дизелов двигател?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    От 5W 40 към 10W 40 за турбо дизелов двигател?

    Ще има ли вредни последици за турбо дизелов двигател (1.9D, Волво В40 2003 г., но мисля, че двигателят е на Рено Лагуна) ако се кара с масло 10W 40, вместо с даваното по каталог 5W 40? Защо питам? Няма да се впускам в дълги обяснения, но да кажем, че последният път като сменях маслото, човекът в сервиза ми каза:- Защо караш с 5W 40 и то само 10 000 км. от смяна до смяна? 90% от 10+ годишните дизели в Пазарджик карат с 10W 40.
    Tonight's the night and it's going to happen again and again...

    #2
    Ако нямаш загуби на масло, сипвай си 5/40.Не че можеш да хванеш някаква разлика, но 5/40 теоритично е по-добрия вариант.
    "Без сърца, сме просто машини"
    Toyota Prius 1.5 Hybrid
    EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

    Коментар


      #3
      Не е като да не го гори . Това не ме натоварва финансово кой знае колко, но дразни. Знам, че вероятно пробата с друг вискозитет няма да помогне, но ми се иска да пробвам. В същото време не искам да навредя на двигателя, затова пускам темата. Ако примерно реша да пробвам с 10W 40, трябва ли да експлоатирам колата по различен начин? Например по-дълго подгряване?
      Tonight's the night and it's going to happen again and again...

      Коментар


        #4
        Сипвай, няма никаква разлика в поведението на колата и не трябва да има от твоя страна.Може мааалко да се намали разхода на масло, но не очаквай чудеса
        "Без сърца, сме просто машини"
        Toyota Prius 1.5 Hybrid
        EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

        Коментар


          #5
          Има достатъчно евтини масла с вискозитетен клас 5W40. Не виждам причина да се преминава на 10W40. Разходът на масло не е проблем на маслото, а проблем на двигателя. Мненията на гаражните майстори ги зная прекрасно. И аз имам един такъв под ръка, който ме съветваше да мина на 15W40, когато колата ми гореше масло. Вместо да го послушам, взех и смених вложките на клапаните и пак си карам с 5W40. Само че сега не гори масло вече. Щом дизеловия двигател пали нормално, значи има достатъчно добра компресия. Дизелът първо спира да пали като започне прекомерно да се износва. В тоя смисъл горенето на масло едва ли е причинено от износването на ЦБГ. Няма причина заради по-дребен проблем, да се слага по-кофти масло и да се прецаква здрав двигател. Това е моето мнение. Ако двигателя е пътник и е на доизживяване, тогава може да му се прилагат "алтернативни" методи за "лечение" с по-гъсти масла, присадки и прочие джабмазки хитрости.
          Dacia Duster 1.6 4WD

          Коментар


            #6
            Да не замине турбото преждевременно заради експеримента с 10в40 ? Да беше някое хлапе да ти обясняваме че на 10в40 и 5в40 горния визкозитет е еднакъв , ама все вярвам че за толкова години по форума си го прочел това нещо Тотално ще сбъркаш ако минеш на 10в40 , масла с еднакъв визкозитет но с различно качество едното може да го гори,но другото да не го пипа. Аз на Бравото и Мареата от 10в40 минаха на 5в40 пълна синтетика при все че нямат турбини и други такива скъпи и отговорни детайли.
            Фиат Крома 1.9 16v+
            Фиат Браво 1.6 16v
            Фиат Мареа 1.6 16v

            Коментар


              #7
              Аз бих пробвал първо с друга/и марка/и 5W-40.
              Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

              Коментар


                #8
                pi4_s_bravo написа:
                Да не замине турбото преждевременно заради експеримента с 10в40 ? Да беше някое хлапе да ти обясняваме че на 10в40 и 5в40 горния визкозитет е еднакъв , ама все вярвам че за толкова години по форума си го прочел това нещо Тотално ще сбъркаш ако минеш на 10в40 , масла с еднакъв визкозитет но с различно качество едното може да го гори,но другото да не го пипа. Аз на Бравото и Мареата от 10в40 минаха на 5в40 пълна синтетика при все че нямат турбини и други такива скъпи и отговорни детайли.
                Няма нещо за вискозитетите на маслата, което да не знам. Пуснах темата, защото приятел, който има и сервиз за смяна на масла, ми каза, че наблюденията му са, че 90 % от колите като моята (турбо дизел, повече от 10 годишни) карат с 10W 40 (10-15 лв. литъра) и го сменят на 10 000 км., на колкото сменям и аз скъпото 5W 40 (27 лв. литъра), с което карам. Той го казва така, без обосновка, просто от наблюдения, защото всекидневно през сервиза му минават много коли. Просто ми предложи да спестя едни 100 лв. годишно. А и да - чопли ме дали все пак няма да го гори по-малко, макар че вероятно няма да е така. Ти също не се обосноваваш. Защо например смяташ, че турбото може да замине от 10W 40? При високи температури 5W 40 и 10W 40 имат еднакъв вискозитет. Какво тогава ще пречи на турбото?
                Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                Коментар


                  #9
                  Е чак да замине турбото, щом сипе маслото е малко пресилено.С 5/40 просто малко ще му удължи живота.Най-добре оправи мотора
                  "Без сърца, сме просто машини"
                  Toyota Prius 1.5 Hybrid
                  EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

                  Коментар


                    #10
                    едно масло 5в40 качествено е с много по-добри качества от хубаво 10в40 . А турбото е чувствително,защото качественото смазване пази турбото от протичане и износване на лагерите.
                    Фиат Крома 1.9 16v+
                    Фиат Браво 1.6 16v
                    Фиат Мареа 1.6 16v

                    Коментар


                      #11
                      Аз лично ако съм на твое място, повече в тоя маслен сервиз няма да стъпя.Колко ти е загубата ? Гори ли го или тече, картерната вентилация, в какво състояние е ?И не на последно място, повечето евтини масла след определен пробег просто не стават. То се усеща по работата на мотора.Ако наистина е с рено мотор DCI, повдигачите не са хидравлични и се чува мотора
                      F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                      Коментар


                        #12
                        На 11 500 с 10/40 не ми тропаха повдигачите, вече колко е смазвало, то си знае. Сега съм с 5/40 от 6-7 000.Дай все пак някаква препоръка като марка, щото за всичките се пише, че не стават и накрая пак такова взимам.
                        "Без сърца, сме просто машини"
                        Toyota Prius 1.5 Hybrid
                        EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

                        Коментар


                          #13
                          pi4_s_bravo написа:
                          едно масло 5в40 качествено е с много по-добри качества от хубаво 10в40 . А турбото е чувствително,защото качественото смазване пази турбото от протичане и износване на лагерите.
                          FIAT BRADVA 1,6 с няколко вентила

                          Коментар


                            #14
                            Няма смисъл да се занимавам с двигателя. Колата върви прекрасно, работи тихо, не пуши, икономична е, под капака е чисто, няма течове. Само дето гори масло. Определено го гори, защото има маслен пръстен около ауспуха. Губи около 3 литра на 10 000 км. И какво от това? Помня във форума на Волво като споменах за този разход, един правоверен потребител ми каза, че ако неговата кола горяла толкова масло, щял да я запали . Никога няма да тръгна да отварям двигателя на тази изключително безпроблемна иначе кола. Ще си доливам и това е. Като чета противоречивите мнения, поотказахте ме и от пробата с 10W 40. Ще сменя марката на маслото, може да пробвам и с добавката Bardahl Maxi Compression, макар че предполагам, че няма да има голяма промяна.
                            Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                            Коментар


                              #15
                              3 литра хич не са малко :/
                              "Без сърца, сме просто машини"
                              Toyota Prius 1.5 Hybrid
                              EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

                              Коментар

                              Working...
                              X