Имам каруцата от 8 - 9 години и да си призная че при смяна на масло на Бравата съм забелязал че с евтини и по - неизвестни марки масла двигателя работи по - хубаво. Карал съм с Селения Кастрол Яко Валволин, Манол Лики моли , Елф и други кадето са неизвестни разлика да си призная не усетих. Хубавото на моя дръгел е че мн малко гори да не кажа въобще не гори масло!Дайте някви предложения и впечатления колеги ’’автомонтьори’’. Автомонтьори защото който има фиат ме разбира че се шегувамГрешен раздел -> ПреместенаМодераторски екип на fiat-bg.org
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Колеги дайте предложения - Масло и филтър за брава 1,6/16В
Collapse
X
-
Доста хора са заложили на тотал, кастрол и т.н. Аз да ти кажа вече правя 3 смяна на масло само с приста лидер 10/40 и съм доволен, на смяна доливам по 80-100 мл. Сигурно ще ме оплюят сигурно как може да слагам приста, но се доверявам най-вече на фактите. За смяна давам с сервиза на форд 32 лв за смяна масло + филтър от тях и подарък ароматизатор :D
-
Около 8 години имам Бравата първата смяна сложих масло Мобил 10 в 40 нямаше 10 000 хиляди километра и клапаните започнаха да тракат на втората смяна в сервиза човека като разбра с какво масло съм карал ми предложи Селения 10 в 40 и да не си правя опити с други масла. Сложих Селения Голд 10 в 40 и до сега нямам забележки а за маслен филтър до колкото знам са два размера единият е по къс а другият е по дълъг за моят модел е от по късия иначе като марка Клеан.Fiat Brava 1.2 16V 80 к.с 2001г.
Коментар
-
Колега, щом не харчи масло, съветвам те да слагаш смело 5W40 и да си свиркаш. Марката няма толкова голямо значение, важното е да бъде оригинално, а не някое менте. На пазара има достатъчно качествени масла с вискозитетен клас 5W40 и то на съвсем прилични цени, че да се налага ползването на 10W40. Масленият филтър също е важен. Препоръчвам ти такъв с клапан против слив на маслото при загасяне на двигателя. Така филтъра остава винаги пълен и при палене, не се налага маслената помпа тепърва да го запълва с масло. Това води до по-бързо подаване на масло по точките за смазване и съответно по-малко износване на мотора. В чисто практически план, с такъв филтър лампата за маслото изгася още докато върти стартера. Аз лично ползвам MANN. По-скъп е двойно от евтините филтри, но не смятам да ползвам друг тип. Дали ще дам 5лв за FILTRON или 10лв за MANN, не е толкова убийствено от финансова гледна точка. Но за двигателя е много по-добре с MANN или друг с подобна конструкция.Dacia Duster 1.6 4WD
Коментар
-
На моята 1.6 сега й сложих 5W40 Total, на 50 лв. май взех тубата.Дали ще е 10 или 5/40 май е все тая за този мотор, важното е да има и да не е на много километри :D5/40 не се ли сменяше на повече километри?"Без сърца, сме просто машини"
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
Коментар
-
Няма никаква полза да вземеш Селениа 20К за 80 лв и за няма и 10 000 км да почваш да мислиш да го сменяш, още повече е полусинтетика, вместо да вземеш примерно пълна синтетика 5W40 на Политрон за 100 лева и да караш 20 000 км с него. Втория вариант вече два цикъла съм го изпробвал - маслото не мръдва като ниво, докато Селениата почва да си намалява.Fiat Marea Weekend 1,6 16V
Коментар
-
Общо съм сменял масло 17-18 пъти:В началото наливах 13-14 пъти все с вискозитет 10в40 следните марки: Шел (от туба), Фукс(наливно), Селения , Репсол (туба), Елф (наливно), Волф (туба), като има и 2-3 смени където смесвах различни марки с еднакъв вискозитет понеже ми е оставало масло. Резултат: разход на масло не съм имал, най-тих беше мотора с Шел.Последните 3 смени наливам Тотал и Кастрол 5в40. Резултат: Разхода на масло е около 500 мл за 10 000 км. с този вискозитет, двигателя е осезаемо по-тих особено при студени стартове.Карам на газ и 90% извънградско.Play Golf ,but not drive golf!!!
Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium
Коментар
-
1во Селенията я взимам за 62лв-4 литра. Наливам 2.5л. понеже толкова събира моето пунто,след 5,6К доливам 1 път 100мл. и после още 100-200мл. За намаляне на нивото и аз забелязах че след 5 хиляди го има,ама 200мл. загуба според мен не е много. Масло сменям на 8,9000 хиляди щото само градско,палиш гасиш каквото и да е маслото си губи качествата а и не се скъпя,нито пък го чакам да мине заветните 15000 дето си е жива глупост а и квото и масло да налееш нема да изкара толкоз. Селения слагам за 4ти пореден път и след всяка смяна двигателя утихва все повече. Сега след смяната преди месец като съм на светофар и возя накой за пръв път пота да не е угаснала,това еFiat PUNTO 176 1.2 85 16V Sporting 99
Коментар
-
Последния път купих маслото от TN Car ,беше произведено 10.2014 прясно прясно ми го доставиха и на пук на всички мнения и критики относно марката смея да твърдя че съм фен и няма да сложа друго на пунтажа. Всички течности съм сменил на тази марка,някои по 2 пъти с цел промивка и мисля да не преминавам към друга марка. Не продавам масла и автомобилни течности,не правя реклама с цел печалба,просто съм аналитик и обичам да си правя статистики за всеки продукт който се върти около мен и ежедневието ми Предните масла бяха на Шел,ГМ и някво с което е дошла от Италия преди 8г. откак я купих,и така след всяка смяна със Селения откривам минимална но положителна разлика,освен че доливам 1,2 пъти по една голяма след 5000 хил.км и като дръпна чертата накрая съм вътре с точно 3л. в най лошия случай. Както казах по горе не минавам 10000 от смяна до смяна,понеже в противен случай минавам повече от година с едно масло,просто не се кара толкова,и най вече на къси разстоянияFiat PUNTO 176 1.2 85 16V Sporting 99
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар