Кой режим е по-щадящ за съединителя при редовно шофиране в задръствания? - Висите си в задръстването на свободна и при всяко помръдване на колоната натискате съединителя, включвате на скорост, придвижвате се и после отпускате педала на съединителя и пак минавате на свободна.или- Пак си висите в колоната, но на скорост, с крак, натиснал съединителя. При всяко помръдване отпускате съединителя, колкото да се придвижите няколко метра и после пак го натискате.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Съединител и шофиране в задръствания
Collapse
X
-
Аз се стремя да карам по първия начин, макар че понякога, когато задръстването е - да го наречем по-динамично, вторият е по-бърз за реакция. Но има доста хора, които съм забелязвал, че си карат принципно именно по втория начин. Затова ми е интересно какво е мнението на други водачи. Може би зададох неправилно въпроса. То е ясно, че вторият вариант е по-тежък за съединителя. Но все пак, какъв е вашият стил в задръстванията?Ще задам още един въпрос. Как най-често взимате в градски условия завой 90 градуса: преминавате на по-ниска предавка; намалявате скоростта със спирачка+съединител, но оставате на същата предавка; намалявате скоростта само със спирачка; или пък изобщо не намалявате?Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
snake написа:Аз се стремя да карам по първия начин, макар че понякога, когато задръстването е - да го наречем по-динамично, вторият е по-бърз за реакция. Но има доста хора, които съм забелязвал, че си карат принципно именно по втория начин. Затова ми е интересно какво е мнението на други водачи. Може би зададох неправилно въпроса. То е ясно, че вторият вариант е по-тежък за съединителя. Но все пак, какъв е вашият стил в задръстванията?Ще задам още един въпрос. Как най-често взимате в градски условия завой 90 градуса: преминавате на по-ниска предавка; намалявате скоростта със спирачка+съединител, но оставате на същата предавка; намалявате скоростта само със спирачка; или пък изобщо не намалявате?Bravo 1.9d 97г
Коментар
-
nsn написа:Съединителя го натискаш само и единствено при потегляне и превключване/изключване на предавките/скоростите..Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
Стремя се в градски условия 90град. завои да ги взимам на 3та с ниско обороти (зимата винаги). Лятото може и на втора с повече обороти. Говорим за случаи в които имаш голям праволинеен участък и после завой, а не малки прави по 100-200м и после завои. Та приближавайки завоя оставям двигателя да ме води, почвам да сваля 5та, 4та, 3та, 2ра- докато съм още в правото натискам съединител и спирачка, когато започна да навлизам в завоя пускам спирачката и почвам леко да отделям съединителя. Вече в ейпекса на завоя (връхната му точка)почвам да подавам и газ. Нз дали е правилно, но така правя. Натискането на съединителя в завоя го правя и подруга причина. Винаги може нещо/някой да ми изкочи пред мен и така ще реагирам по бързо. Казвам го понеже ми се е случвало да спирам от малка скорост (20-30) аварийно до покой без съединител. Колата спира, но някакси ми се струва по-бавно. Понеже има един момент от 1-2 секунди в които двигателя се опитва да се разварти и колата прехлъцва напред 20-30см преди на спре и угасне. Може смешно да ви звучи, но ми е правило впечатление и предпочитам да се застраховам. До като извънградско много рядко натискам спирачки обикновено пускам газ-та и ако се наложи връщам 1 до 2 предавки. Старите ми предни накладки ги смених на 60к км и имаха още малко живот в тях.ФИАТ- Пътят е само формалност
ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
-----------------------------------------------------
FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)
Коментар
-
ДОбре де....сега какво се учи на курсовете вече? Едно време ги учехме тия неща, не беше чак толкова отдавна и се държеше на тях.Смяна на предавка в завой не се прави никога! На каквато предавка влезеш в завоя, на нея излизаш. Ако ти е остър завоя, сваляш предавка преди него и намаляваш скоростта с мотора. Това са основни неща...
Коментар
-
Salvador написа:ДОбре де....сега какво се учи на курсовете вече? Едно време ги учехме тия неща, не беше чак толкова отдавна и се държеше на тях.Смяна на предавка в завой не се прави никога! На каквато предавка влезеш в завоя, на нея излизаш. Ако ти е остър завоя, сваляш предавка преди него и намаляваш скоростта с мотора. Това са основни неща...A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
BO написа:Salvador написа:ДОбре де....сега какво се учи на курсовете вече? Едно време ги учехме тия неща, не беше чак толкова отдавна и се държеше на тях.Смяна на предавка в завой не се прави никога! На каквато предавка влезеш в завоя, на нея излизаш. Ако ти е остър завоя, сваляш предавка преди него и намаляваш скоростта с мотора. Това са основни неща...ФИАТ- Пътят е само формалност
ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
-----------------------------------------------------
FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)
Коментар
-
Salvador написа:ДОбре де....сега какво се учи на курсовете вече?Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
snake написа:Salvador написа:ДОбре де....сега какво се учи на курсовете вече?ФИАТ- Пътят е само формалност
ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
-----------------------------------------------------
FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)
Коментар
-
Аз съм привърженик на първия начин, щото по принцип така се щади съединителя. От около година обаче си добавих и коляното на левия крак към аргументите. Моята жена също кара по втория начин, вкл. и на светофар. Едва ли са били при един и същи инструктор с жената на Кау_, просто на повечето жени скоростният лост им е сред най-големите врагове в колата. Мисля, че има нещо фройдистко в тая работа. В завой - на моторна спирачка. Ако не съм преценил предавката, то свалям една надолу при излизане.браво 1,6/90 - 09 г.
Коментар
-
Винаги използвам първият начин, включвам за малко, потеглям, изключвам. Не помня какво ме е учил инструктора.По вторият въпрос, който се заформи за влизането в завой винаги на скорост, никакво натискане на съединителя. При разкачането на колелата от мотора /натискането на съединителя/ колата става как да кажа "много лигава". Ако трябва да сменям го правя преди завоя и винаги с междинна газ ако връщам предавка надолу. При нас планински пътища много, с Пунтото от подписа това означава, че 90 градуса завой се взима спокойно на 3-та само с отнемане на газта преди завоя и след влизането давам плавно газ, оборотите са малко над 1000 преди влизане в завоя. Зимата ако трябва да го мина същият завой на 2-ра сменям с междинна газ точно преди влизането. С едни накладки карам над 60 000км. докато стигнат до 3 мм. феродо да речем, спирачки използвам само в краят на спирането или ако намалям само в краен случай ако не мога само с отнемане на газта да намаля.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар