Здравейте колеги фиатаджии :D Нещо странно ми се случи, което не ми се беше случвало до момента след като смених маслото, но да почна от начало.В събота бях в сервиз за смяна на маслото, стария маслен филтър беше марка MANN, новия който взех е mahle, първото нещо което забелязах като разлика м/у двата филтъра е, че новия имаше във вътрешността нещо като бяла лепенка /след разговор от преди малко с човека от сервиза разбрах, че е някаква ламаринка, която не се отстранява и филтъра е готов за монтаж/, докато стария нямаше такова нещо. Източихме маслото, колата престоя 10-15 минути, маслото изтече и всичко по обратния ред, наляхме новото масло, запалих колата, лампата на таблото изгасна след около 3-4 секунди и всичко ок. В неделя сутрин естествено вдигам капака за да си проверя нивото и ако има нужда да долея, защото сипахме малко под 4л, а по каталог мотора събира 4,1л. Вдигам пръчката на маслото и гледам, че нивото е малко над максимума ??, от тук започна странното за мен, хем сме сипали по малко масло в мотора, хем маслото стои на максимум ?, покарах колата през деня и днес сутринта пак отварям за проверка - пак същия резултат, нивото на маслото е на пъпката на максимума ?. Както писах по нагоре звъннах преди малко в сервиза за да попитам за филтъра, разликата м/у стария и новия и т.н. и ми беше отговорено, че всичко е както трябва.Другото странно, което ми се случи е, че вчера в задръстването температурата на маслото се покачи до 75 градуса, температура, която вдига само лятото в 30+ градусови жеги, а вчера едва ли температурата е била по висока от 25 градуса.Днес като запалих сутринта ми се стои, че на студено налягането на маслото е една идея по ниско ?, много въпросителни станаха и се чудя какво се случва ??п.п. старото и новото масло са една и съща марка, мотул 5В40.Дали да продължавам да се притеснявам или нещата са напълно нормални ??Грешен раздел -> Преместена.Модераторски екип на Fiat-bg.org
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Смяна на масло и размисли...
Collapse
X
-
Като гледам има макар и минимална разлика в размерите на филтрите.Ман - http://catalog.mann-filter.com/EU/bu...712~16Мале - http://catalog.mahle-aftermarket.com...86&d=tСега чакам от човека да разбера дали новия филтър има възвратен и байпасен клапан като на стария филтър ?, ако има разлика мисля да си взема пак филтър на Ман и да го сменя.punto HGT
Коментар
-
Dido_Lyubenov написа:Между маслената помпа и филтъра.punto HGT
Коментар
-
Не е като да няма достатъчно информация за филтри MahleАз си мисля, че "проблема" ти е в маслото. Попаднал си на нова партида с друго качество. А може и да е от друг завод. Може ли да сравниш етикетит на двете туби?Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
Коментар
-
Stefanaki и аз попаднах на някакъв каталог от 12-13 г. и видях, че филтрите имат и двата клапана, но можеше под всеки артикул както при другите марки да напишат от какво се състои самия филтър, а не само да дадът размерите.Новото масло е с дата на производство 09.2014 г., но пак ще погледна довечера, мога и двете туби да ти снимам, защото старата не съм я изхвърлил, какво точно ти трябва ??, бар кода ??Маслото съм го купил от колега от форума, който ги внася директно от чужбина така, че за мен отпада варианта да съм купил менте и т.н.punto HGT
Коментар
-
didich написа:Новото масло е с дата на производство 09.2014 г., но пак ще погледна довечера, мога и двете туби да ти снимам, защото старата не съм я изхвърлил, какво точно ти трябва ??, бар кода ??Маслото съм го купил от колега от форума, който ги внася директно от чужбина така, че за мен отпада варианта да съм купил менте и т.н.Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
Коментар
-
Моите предположения за твоите два "проблема":1. Ниво и количество на маслотоПричина: нов филтър с друга вместимост на масло. Явно новия филтър "поглъща" по-малко малсо от стария, затова е и разминаването в количеството "на щеката".2. Температура на маслотоОт 01.2014 Мотул е качил нова версия на спецификацията (new Technical data sheet - https://www.motul.com/system/product...pdf?1389027113). Според мен са променили нещо при "забъркването" или са променили базовия материал. Това е възможна причина за по-високата измерена от теб температура.Аз бих карал с това масло и този филтър, като бих зачестил проверките на количеството. Предполагам, че след определени километри е възможно да се появи харч на масло, заради загубени качества.Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
Коментар
-
Мерси за мнението, с това масло ще изкарам зимата и пролетта като дойде време пак за настъпване ще го сменя пак със същото независимо от изминатите километри.Сега като го гледам е даже малко над максимума, това предполагам няма да е голям проблем, че не ми се занимава да източвам определено количество ?punto HGT
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар