Карах с 45а монбат акумулатор фиат браво 1.8, на 2 години и издаде багажа. Дори не мога да го заредя. Не нам дали колата го засипа нещо. Сега ще купувам нов, но по-голям апераж. Какъв да взема? Мисля един 60 амперов да взема? Как мислите? Или ще е много и няма да може да го зареди?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Какъв ампераж аку да взема за браво-то?
Collapse
X
-
Аз ги видех това по каталог, ама ония нямат зими като нашите. Затова викам малко по-голям апмераж? 56-60?... Алтернатора не мога ли с мултицета да видя колко зарежда, когато е запалена колата. Ама това като взема аку-то.И да попитам. Като взема новия акумулатор, трябва ли нещо да се зарежда или директно да го слагам, и само да го замеря за утечка и как го зарежда динамото?Fiat Bravo 1.8 16V 96'
Коментар
-
Ако парите не са ти проблем - вземи най големия откъм капацитет, който може да се побере в стойката (мисля, че има едни 62 Ач, които влизат, ако е същата стойка, като моята). Ако парите са ти проблем - вземай нещо между 50 и 55 Ач.Алтернаторът можеш да видиш колко зарежда, като измериш напрежението върху изводите на акумулатора (не клемите, а изводите ). Трябва да показва от 13.8 до 14.4 волта на 1500 оборота, като 14.4 е горна граница и се постига без нищо включено, освен двигател. Колкото повече консуматори включваш, толкова повече пада напрежението, като под 13.8 е допустимо да падне само ако включиш едновременно къси, дълги, мигачи, задна, спирачки, нагряване на стъклото, вентилация на макс, колата да е напълно загряла и перката на радиатора да се включи. Както се сещаш - това е извънреден случай. При нормално включени консуматори - къси светлини, вентилация на 2, нагряване на задното стъкло - трябва да си държи поне 13.8 дори и на празен ход. Ако аз си купувам нов акумулатор - бих го заредил, но с устройство, което не позволява напрежението да минава 14.4 (някое автоматично). Каквото трябва да се мери - ще го измерят в сервиза за акумулатори, където ще ти заверят гаранцията, така че не го мисли. Нямаш динамо, имаш алтернатор.
Коментар
-
Ми ние лично на 3 коли сме с монбат, като лично моя вече кара 4 година и проблеми не съм имал. Като цена качество той ми е фаворит. От по-скъпи няма смисъл, защото един колега работи в магазин за аку и казва, че напоследък има доста оплаквания от известни марки като бош и варта.Fiat Bravo 1.9 TD100
Коментар
-
Bosch Silver S5 54Ah, тъй като гледам моя преди 2-3 месеца е навършил 5 годинки - http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=42068Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
Това изглежда добър избор, въпреки че е необслужваем. Ще помисля още малко, защото искам да си е с видими капачки и да си го проверявам. Иначе гледам в магазин на монбат тука в града един 55 апмеров 480ЕУ май беше за 120 лева. Това дали ще изкара 3 години поне? Ама най-вероятно мисля да взема тоя бош дето предложи от аутоком.Bosch S5 Silver 54 Ah - 158лева. Bosch S4 Silver Asia 60 Ah L+ или от тия модели, че ги гледам ги има и без това Asia и L+ и са на цената на 54 апмеровия - 158 лева.Или един Монбат 60ah 118 лева.Иначе препоръка от кой сайт да ги закупя? Аутоком или акумулатори.бг?Fiat Bravo 1.8 16V 96'
Коментар
-
Не робувай на марки, а вземи такъв с максимално дълга гаранция за парите, които си приготвил. И по мое мнение - много по-добре е да си вземеш капсулован и да не се занимаваш с капачки и течности. За какво ти е? Да развиваш и да наливаш вода? Защо, като може и да не го правиш. Октомври 2011 взех Берга с 40 месеца гаранция, капсулован. Дозареждам го редовно и няма ни най-малки признаци на намален капацитет. Зимата си пали стабилно, с хубаво въртене.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар