Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Да слагам ли ангренажен комплект dayco?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    pakumba написа:
    nsn написа:
    pakumba написа:
    При мен Дайко ангренажите на магия карат до 50 000км. Научих се и още от 40к започвам да ги следя, на 45 вече се глася за смяна, просто 50 000 на косъм минават, а карам основно извънградско и рядко се задържат повече от 2 години. Та имайте го предвид...
    Сега кажи как така минават на косъм, ремъка е почнал да се къса и ролките да се разглобяват или?
    Ремъка напукан със започнали да се ронят от основата зъби, роклите с як шум. И то не само обтяжната, която се очаква да е по-натоварената, ами и паразитната. Само водните помпи ми излизат в добро състояние за 50 000км.
    Само ми отговори защо си мислиш че самообтяжната е по-натоварена от паразитната?
    Bravo 1.9d 97г

    Коментар


      #17
      Явно зависи от двигателя и конкретния автомобил!Карам с Дайко вече 52 000км Пандата. Скоро го проверих, не намерих никакви забележки по ремъка. За ролките пък вообще не се притеснявам защото още нови си ги прегресирам. Имайте в предвид, че използването на ширпотребските ефтини масла, допринася за по-бързата амортизация на ангренажите също, още повече на зъбите. С калпави масла и кофти греси в ролките, ремъка е по-натоварен, но водача няма как да го усети това. Аз съм го измерил, но е дълга и широка да го обяснявам. На кратко, прави се с тензо датчик прикрепен към още една допълнителна ролка от външната страна на ремъка, на правилното място.
      Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

      Коментар


        #18
        Danchojn написа:
        Явно зависи от двигателя и конкретния автомобил!Карам с Дайко вече 52 000км Пандата. Скоро го проверих, не намерих никакви забележки по ремъка. За ролките пък вообще не се притеснявам защото още нови си ги прегресирам. Имайте в предвид, че използването на ширпотребските ефтини масла, допринася за по-бързата амортизация на ангренажите също, още повече на зъбите. С калпави масла и кофти греси в ролките, ремъка е по-натоварен, но водача няма как да го усети това. Аз съм го измерил, но е дълга и широка да го обяснявам. На кратко, прави се с тензо датчик прикрепен към още една допълнителна ролка от външната страна на ремъка, на правилното място.
        какво показа замерването?кои са добри масла и греси?
        Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

        Коментар


          #19
          Не, целта беше друга, но това се видя като страничен ефект.
          Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

          Коментар


            #20
            Danchojn написа:
            Имайте в предвид, че използването на ширпотребските ефтини масла, допринася за по-бързата амортизация на ангренажите също, още повече на зъбите.
            Колега,това държа да го обясниш!!!Най-голямата амортизация на ангренажните ремъци е тяхната пренатегнатост.
            Bravo 1.9d 97г

            Коментар


              #21
              Съвсем накратко, не смятам да обяснявам надълго, няма време......................Ясно, е че ако пренатегнеш ремъка е кофти, но в случая е по-кофти за всички въртящи се детайли.....................ПРИ ПРАВИЛНО НАТЕГНАТ ремък се поставя тензо датчик с подходяща ролка на гладката страна на ремъка и се мерят разни неща при разни обороти. Дори за някой автомобили, се препоръчва и е подробно описано, че натягането на ремъка се извършва с поставен тензодатчик на ремъка. Когато в някой възел има влошено мазане, т.е. повече триене, ремъка се износва ускорено. Нали като ни се скапе ролката обикновено, ремъка се къса - ЗАЩО ЛИ? Същото е и при влошено мазане, само дето става по-бавно.................................Това е от мен.
              Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

              Коментар


                #22
                Danchojn написа:
                Съвсем накратко, не смятам да обяснявам надълго, няма време......................Ясно, е че ако пренатегнеш ремъка е кофти, но в случая е по-кофти за всички въртящи се детайли.....................ПРИ ПРАВИЛНО НАТЕГНАТ ремък се поставя тензо датчик с подходяща ролка на гладката страна на ремъка и се мерят разни неща при разни обороти. Дори за някой автомобили, се препоръчва и е подробно описано, че натягането на ремъка се извършва с поставен тензодатчик на ремъка. Когато в някой възел има влошено мазане, т.е. повече триене, ремъка се износва ускорено. Нали като ни се скапе ролката обикновено, ремъка се къса - ЗАЩО ЛИ? Същото е и при влошено мазане, само дето става по-бавно.................................Това е от мен.
                Пий си хапчетата и си лягай бързо............това е от мен.Ако няма достатъчно мазане /влошено мазане на детайлите/възлите в двигателя последния проблем ще е бързото износване на ремъка.
                Bravo 1.9d 97г

                Коментар


                  #23
                  Pecho - благодаря. А горното мнение е необосновано, без да се положи малко труд в четене очевидно. Като че ли не сме виждали изядени разпределителни валове, или това става за секунди. Не е важно да развиваш и завиваш болтове, важно е да се разбира това което се прави. А то виж хората какви уредчета продават http://www.bultech-bg.com/?cat=172&product=269#.
                  Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                  Коментар


                    #24
                    Danchojn написа:
                    Pecho - благодаря. А горното мнение е необосновано, без да се положи малко труд в четене очевидно. Като че ли не сме виждали изядени разпределителни валове, или това става за секунди. Не е важно да развиваш и завиваш болтове, важно е да се разбира това което се прави. А то виж хората какви уредчета продават http://www.bultech-bg.com/?cat=172&product=269#.
                    На изядените разпределителни валове проблема е в материала от който са направени,а не от калпаво масло.Ако беше от калпаво масло щяха да са надрани а не износени-ама това не го пише в интернет и трябва да си завивал и отвивал болтове за да го знаеш.Държа да обясниш как калпавото масло ще износи по-бързо ремъка-само така четящите форума ще разберат кой е прав и няма да има подведени.
                    Bravo 1.9d 97г

                    Коментар


                      #25
                      Мисля, че обяснението е достатъчно просто и би трябвало да се е изчерпало. Имаме въртящ основен вал, задвижван от ангренажа - разпределителния, или разпределителните и т.н. Тези валове се въртят в лагери, нали така. Тези валове само и единствено на EP качествата на маслата/което е една доста дълга тема/ разчитат. Не случайно тези качества се тестват и одобряват при ниски скорости и високо натоварване и при високи скорости и високо натоварване. При някои съвременни масла тези качества направо са на минимума още докато маслото е ново. И ако в тези възли имаме повишено триене, какво ще се случи - ремъка е натоварен повече. Свалял съм ангренажи направо с деформирани зъби и са били правилно натегнати. Това се случва защото ремъка върти газоразпределението, а не обратното. Дори на ръка когато превърташ валовете, веднага се усеща с какво масло е работил двигателя и какво е състоянието на лагерите. На всякъде имаме триене, това че има масло не означава, че имаме ИДЕАЛНИ възли, напротив има загуби, с които ние се борим да ги намалим, доколкото е възможно. Същото е положението ако някой дизел има проблем в помпата - пак се наблюдава ускорено амортизиране на ремъка. Същото е ако някоя ролка е зле - същото положение. Родните ни сервизи са безкрайно зле, дори лъскавите, свестни и грамотни хора рядко се срещат, а такива в тук във форума не липсват. В Дания например, има сервиз, чиито шеф е българин и имах щастието да разговарям с него. Там по амортзацията на ангренажа се съди за доста възли в двигателя, но хората знаят какво да гледат. Това е, не виждам какво сложно има. Все едно да ти запекат лагерите на алтернатора и да се чудиш, абе що се скапва тоя ремък за 1000-2000км. Аз съм имал не един такъв случай.От какво мислиш се разтягат дори веригите. Нали задвижват едни валове. Крайно време е да се разбере, че единственото, което пази двигателя от амортизация е маслото и изправната охладителна система. Колкото по - качествени са тези течности, толкова по - запазен двигател. Относно материала на разпределителните валове вообще не съм съгласен. Доста оригинални валове се скапаха поради течности идващи от ..................................... да не правим антиреклама. Сега ако ми кажеш, че не си виждал изядени оригинални валове, няма за какво повече да си говорим :D
                      Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                      Коментар


                        #26
                        От калпаво масло първо ще пострадат лагерите на валовете и то в най-скоро време,а не след 200-300х км.Всичко се износва с времето,но няма ли драскотини маслото е най-малкия виновник(за износването) най-важно е от какви материали са направени:валове,лагери,тарелки/пулове на клапани и всичко останало.И какво излиза:маслото е най-малкия проблем за ремъка-това при условие че двигателя работи,а не е блокирал(неможе разпределителния вал да се върти трудно заради лошо масло,но да не задере-такъв филм няма и това го знаем и двамата).Невъзможно е за 50000км да се скъса ремъка защото маслото е лошо,но двигателя работи.Тогава вината идва от:пренатягане,блокирала ролка,блокирало гнп,блокирала водна помпа или нещо е стъргало в ремъка.
                        Bravo 1.9d 97г

                        Коментар


                          #27
                          Като чета темата, чудя се как ми е работила Застава-та по 90 000 километра от смяна до смяна на ремък с тогавашните масла...По темата - слагай смело.
                          Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                          Коментар


                            #28
                            muns61 написа:
                            Като чета темата, чудя се как ми е работила Застава-та по 90 000 километра от смяна до смяна на ремък с тогавашните масла...По темата - слагай смело.
                            Работила е защото са били оригинални и качествени масла :D
                            Bravo 1.9d 97г

                            Коментар

                            Working...
                            X