pakumba написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Да слагам ли ангренажен комплект dayco?
Collapse
X
-
Явно зависи от двигателя и конкретния автомобил!Карам с Дайко вече 52 000км Пандата. Скоро го проверих, не намерих никакви забележки по ремъка. За ролките пък вообще не се притеснявам защото още нови си ги прегресирам. Имайте в предвид, че използването на ширпотребските ефтини масла, допринася за по-бързата амортизация на ангренажите също, още повече на зъбите. С калпави масла и кофти греси в ролките, ремъка е по-натоварен, но водача няма как да го усети това. Аз съм го измерил, но е дълга и широка да го обяснявам. На кратко, прави се с тензо датчик прикрепен към още една допълнителна ролка от външната страна на ремъка, на правилното място.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Danchojn написа:Явно зависи от двигателя и конкретния автомобил!Карам с Дайко вече 52 000км Пандата. Скоро го проверих, не намерих никакви забележки по ремъка. За ролките пък вообще не се притеснявам защото още нови си ги прегресирам. Имайте в предвид, че използването на ширпотребските ефтини масла, допринася за по-бързата амортизация на ангренажите също, още повече на зъбите. С калпави масла и кофти греси в ролките, ремъка е по-натоварен, но водача няма как да го усети това. Аз съм го измерил, но е дълга и широка да го обяснявам. На кратко, прави се с тензо датчик прикрепен към още една допълнителна ролка от външната страна на ремъка, на правилното място.Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г
Коментар
-
Съвсем накратко, не смятам да обяснявам надълго, няма време......................Ясно, е че ако пренатегнеш ремъка е кофти, но в случая е по-кофти за всички въртящи се детайли.....................ПРИ ПРАВИЛНО НАТЕГНАТ ремък се поставя тензо датчик с подходяща ролка на гладката страна на ремъка и се мерят разни неща при разни обороти. Дори за някой автомобили, се препоръчва и е подробно описано, че натягането на ремъка се извършва с поставен тензодатчик на ремъка. Когато в някой възел има влошено мазане, т.е. повече триене, ремъка се износва ускорено. Нали като ни се скапе ролката обикновено, ремъка се къса - ЗАЩО ЛИ? Същото е и при влошено мазане, само дето става по-бавно.................................Това е от мен.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Danchojn написа:Съвсем накратко, не смятам да обяснявам надълго, няма време......................Ясно, е че ако пренатегнеш ремъка е кофти, но в случая е по-кофти за всички въртящи се детайли.....................ПРИ ПРАВИЛНО НАТЕГНАТ ремък се поставя тензо датчик с подходяща ролка на гладката страна на ремъка и се мерят разни неща при разни обороти. Дори за някой автомобили, се препоръчва и е подробно описано, че натягането на ремъка се извършва с поставен тензодатчик на ремъка. Когато в някой възел има влошено мазане, т.е. повече триене, ремъка се износва ускорено. Нали като ни се скапе ролката обикновено, ремъка се къса - ЗАЩО ЛИ? Същото е и при влошено мазане, само дето става по-бавно.................................Това е от мен.Bravo 1.9d 97г
Коментар
-
Pecho - благодаря. А горното мнение е необосновано, без да се положи малко труд в четене очевидно. Като че ли не сме виждали изядени разпределителни валове, или това става за секунди. Не е важно да развиваш и завиваш болтове, важно е да се разбира това което се прави. А то виж хората какви уредчета продават http://www.bultech-bg.com/?cat=172&product=269#.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Danchojn написа:Pecho - благодаря. А горното мнение е необосновано, без да се положи малко труд в четене очевидно. Като че ли не сме виждали изядени разпределителни валове, или това става за секунди. Не е важно да развиваш и завиваш болтове, важно е да се разбира това което се прави. А то виж хората какви уредчета продават http://www.bultech-bg.com/?cat=172&product=269#.Bravo 1.9d 97г
Коментар
-
Мисля, че обяснението е достатъчно просто и би трябвало да се е изчерпало. Имаме въртящ основен вал, задвижван от ангренажа - разпределителния, или разпределителните и т.н. Тези валове се въртят в лагери, нали така. Тези валове само и единствено на EP качествата на маслата/което е една доста дълга тема/ разчитат. Не случайно тези качества се тестват и одобряват при ниски скорости и високо натоварване и при високи скорости и високо натоварване. При някои съвременни масла тези качества направо са на минимума още докато маслото е ново. И ако в тези възли имаме повишено триене, какво ще се случи - ремъка е натоварен повече. Свалял съм ангренажи направо с деформирани зъби и са били правилно натегнати. Това се случва защото ремъка върти газоразпределението, а не обратното. Дори на ръка когато превърташ валовете, веднага се усеща с какво масло е работил двигателя и какво е състоянието на лагерите. На всякъде имаме триене, това че има масло не означава, че имаме ИДЕАЛНИ възли, напротив има загуби, с които ние се борим да ги намалим, доколкото е възможно. Същото е положението ако някой дизел има проблем в помпата - пак се наблюдава ускорено амортизиране на ремъка. Същото е ако някоя ролка е зле - същото положение. Родните ни сервизи са безкрайно зле, дори лъскавите, свестни и грамотни хора рядко се срещат, а такива в тук във форума не липсват. В Дания например, има сервиз, чиито шеф е българин и имах щастието да разговарям с него. Там по амортзацията на ангренажа се съди за доста възли в двигателя, но хората знаят какво да гледат. Това е, не виждам какво сложно има. Все едно да ти запекат лагерите на алтернатора и да се чудиш, абе що се скапва тоя ремък за 1000-2000км. Аз съм имал не един такъв случай.От какво мислиш се разтягат дори веригите. Нали задвижват едни валове. Крайно време е да се разбере, че единственото, което пази двигателя от амортизация е маслото и изправната охладителна система. Колкото по - качествени са тези течности, толкова по - запазен двигател. Относно материала на разпределителните валове вообще не съм съгласен. Доста оригинални валове се скапаха поради течности идващи от ..................................... да не правим антиреклама. Сега ако ми кажеш, че не си виждал изядени оригинални валове, няма за какво повече да си говорим :DPanda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
От калпаво масло първо ще пострадат лагерите на валовете и то в най-скоро време,а не след 200-300х км.Всичко се износва с времето,но няма ли драскотини маслото е най-малкия виновник(за износването) най-важно е от какви материали са направени:валове,лагери,тарелки/пулове на клапани и всичко останало.И какво излиза:маслото е най-малкия проблем за ремъка-това при условие че двигателя работи,а не е блокирал(неможе разпределителния вал да се върти трудно заради лошо масло,но да не задере-такъв филм няма и това го знаем и двамата).Невъзможно е за 50000км да се скъса ремъка защото маслото е лошо,но двигателя работи.Тогава вината идва от:пренатягане,блокирала ролка,блокирало гнп,блокирала водна помпа или нещо е стъргало в ремъка.Bravo 1.9d 97г
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар