Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Профилактика на течностите?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Я да попитам и аз знаещите В сервиз Тойота Бургас ми предложиха ( и много хвалеха ) масло OMV BiXXOL. Какво ви е мнението за него?

    Коментар


      #32
      DJPOPA написа:
      Колега, проблемът не е в прясното масло, а в това което става с него след пробег 3-5 хил.км. Едното си влошава параметрите драстично, а другото издържа двойно повече километри, без да мръдне. Репсол не бих си взел от другаде, освен директно от официалния представител. Преди няколко месеца четох новина за разбит нелегален гараж, в който бутилирали именно "Репсол". Много внимавай от къде го купуваш, да не се окаже М10Д или незнайно какво в тубата. принципно лоши масла няма, щом са получили хомолгации от производителите на автомобили, значи покриват изискванията им. Лошо е да нацелиш люто менте, а в БГ всичко живо лъже и краде, за да спечели някой лев повече.
      Даде ама самите тези проби които идват да взимат не показват ли дали маслото е качествено дали е със истинските си свойства на истински тотал които издържа примерно 20к км ?? Иначе каква е файдата да идват и точно от варела да точат като може и произволна пластмасова 5 л туба да отворят и нея да гледат ...... И няма ли как от тези проби да се разбере дали ще се вкисне след 5000км ?? Не знам затова задавам такива тъпи въпроси просто ми е интересно ако не може да се разбере каква е файдата от самите проверяващи ??
      Fiat Marea 2001 1.9 110+ powered by Emzo.
      Ex.Bravo 1997 1.8 GT

      Коментар


        #33
        Файдата е, че преди година или две, официалния вносител Авто Ойл, хвана менте Тотал във варели. Въпросният се продаваше от фирми в Плевен и Варна на много ниски цени от 4,50лв/л и много народ изгоряха покрай тая "промоция". Доколкото знам има съдебни действия срещу разпространителите на ментето.Колегата по-горе беше споменал, че е тествал CASTROL EDGE от различни пазари и нямало разлика. Но това е върхова серия масло, което е доста скъпо и в никакъв случай не е масово масло. На 100 човека колко карат с EDGE и колко слагат обикновения Магнатек или GTX ? Много вероятно е EDGE да се произвежда само в една рафинерия, която да има нужното оборудване за целта. За разлика от него, обикновения Кастрол е масов, купува се много и рафинерията, обслужваща Балканите+бившите съветски републики, се намира в Турция. Мисля че много по-интересно би било да се направи сравнение на немски и турски Кастрол. И то по-специално да се проведе тест за механична деструкция. При него маслото се загрява до 100 градуса по Целзий, разпрашава се през дизелов инжектор, събира се, охлажда се и цикъла се повтаря отново няколкостотин пъти. Този тест имитира натоварванията, на които е подложено маслото в самия двигател. Да се тества прясно масло няма особен смисъл, защото всички трябва да отговарят на параметрите си. Както казах вече, балканските рафинерии работят с евтин и много некачествен руски нефт. За да се получи базово масло с нужната молекулярна структура, този нефт се подлага на много по-интензивен хидрокрекинг (загряване на нефта във водородна атмосфера). В това нямаше да има нищо лошо, ако дългите молекули, формирани от хидрокрекинга, не се разрушаваха много по-лесно от дългите молекули, които са създадени по естествен път в нефта. От този факт произлиза и лошата слава на крекинговите масла, че бързо губят свойствата си и най-вече кинематичния си вискозитет. Всъщност в началото крекинговите масла не са били считани за синтетични. Класификацията им като "синтетика" дължим на мафиотите от Американския Институт по Нефта (API), които под натиска на америкаснките производители, признават крекинговите масла за синтетика. Естествено европейските не остават по-назад и приемат този лош почин.
        Dacia Duster 1.6 4WD

        Коментар


          #34
          Re: Профилактика на течностите?

          qnkov написа:
          Тъпо звучи, ама до това име стигнах. Колата е fiat bravo 1.8 96 година. Интересува ме;- Какво масло да закупя за нея и колко литра побира, за да знам колко да сипвам? Заедно с това сменям и филтъра - да. Учудващото е, че маслото, което сипах навремето (не помня какво) вместо да намалява, то все едно се вдига. Винаги ми е на макс и не мърда. Май съм сипал в повече тогава... - Спирачната течност - каква да си купя или тя е само една? От 2 години имам колата, не съм я сменял, със сигурност и предишната жена карала я, не я е сменяла. Мисля, че е време да направя тази процедура, да не остана изненадан някой път, въпреки че нямам проблеми със спирането. Интересува ме как става сменянето му и от какво да се пазя. - Хидравличното масло е все така. Не съм го сменял никога и преди едва ли е сменяно. Какво да закупя за там или пак няма значение и то си е едно? Препоръки и инструкции тук?Антифриза е на половин година, затова не го мисля. Не се сещам за друга течност, която да изисква профилактика.
          Пропусна и маслото за скоростната кутия; Колега ако имаш сервизна книжка там пише с какви течности трябва да е иначе Аз на моята Брава слагам продуктите на Selenia
          Fiat Brava 1.2 16V 80 к.с 2001г.

          Коментар


            #35
            Re: Профилактика на течностите?

            pavel88 написа:
            Колега ако имаш сервизна книжка там пише с какви течности трябва да е иначе Аз на моята Брава слагам продуктите на Selenia
            Ти слагаш продукти на Пертонас. Автора на сервизната книжка, която е била съставяна преди 20г, едва ли е предполагал какво ще се случва в 21 век.
            Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

            Коментар

            Working...
            X