Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Профилактика на течностите?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Профилактика на течностите?

    Тъпо звучи, ама до това име стигнах. Колата е fiat bravo 1.8 96 година. Интересува ме;- Какво масло да закупя за нея и колко литра побира, за да знам колко да сипвам? Заедно с това сменям и филтъра - да. Учудващото е, че маслото, което сипах навремето (не помня какво) вместо да намалява, то все едно се вдига. Винаги ми е на макс и не мърда. Май съм сипал в повече тогава... - Спирачната течност - каква да си купя или тя е само една? От 2 години имам колата, не съм я сменял, със сигурност и предишната жена карала я, не я е сменяла. Мисля, че е време да направя тази процедура, да не остана изненадан някой път, въпреки че нямам проблеми със спирането. Интересува ме как става сменянето му и от какво да се пазя. - Хидравличното масло е все така. Не съм го сменял никога и преди едва ли е сменяно. Какво да закупя за там или пак няма значение и то си е едно? Препоръки и инструкции тук?Антифриза е на половин година, затова не го мисля. Не се сещам за друга течност, която да изисква профилактика.
    Fiat Bravo 1.8 16V 96'

    #2
    Щом не ти гори масло, значи двигателя е читав. Заслужава да се кара с хубаво масло, за да се съхрани по-дълго време в добра кондиция. Харесай си някоя синтетика 5W40. Примерно TOTAL е на много прилични цени и е читаво масло. Вече две смени карам с такова и нямам никакви оплаквания. Сега съм решил да пробвам една немска марка, която не е популярна в БГ, за това и няма ментаци - PENNASOL.
    Dacia Duster 1.6 4WD

    Коментар


      #3
      АЗ съм чувал за фиат ,че само " Selenia gold" се слагало , но е въпрос на вкус и средства ( На мареата на капачката пише Selenia нещо си...)
      Fiat Marea 2001 1.9 110+ powered by Emzo.
      Ex.Bravo 1997 1.8 GT

      Коментар


        #4
        DJPOPA написа:
        Щом не ти гори масло, значи двигателя е читав. Заслужава да се кара с хубаво масло, за да се съхрани по-дълго време в добра кондиция. Харесай си някоя синтетика 5W40. Примерно TOTAL е на много прилични цени и е читаво масло. Вече две смени карам с такова и нямам никакви оплаквания. Сега съм решил да пробвам една немска марка, която не е популярна в БГ, за това и няма ментаци - PENNASOL.
        Маслата не се оценяват по подобен начин! Когато отворите за ремонт двигател каран да речем 80-100 000км с това масло, може да дадете някаква оценка за неговите качества. Дори капака на клапаните да махнете, пак ще го оцените. Тотал е далеч от качествата които му преписват. Каквото и масло да пробвате, ако не му проверите смазочните качества преди да го сипете и след да кажем 5000квм пробег отново нищо не може да се каже. Наред с това се оценява промяната във вискозитета, алкалния запас ...................................Не е толкова просто. Дали един мотор ще бъде по-шумен с дадено масло, не означава че това масло е лошо, дори може да е по-добро от това с което мотора е по-тих. Факторите са много е задължително съобразяването с предписанието на производителя, но НЕ КАТО МАРКА МАСЛО, а като таблични данни, което масово не се прави.
        Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

        Коментар


          #5
          Re: Профилактика на течностите?

          qnkov написа:
          Тъпо звучи, ама до това име стигнах. Колата е fiat bravo 1.8 96 година. Интересува ме;- Какво масло да закупя за нея и колко литра побира, за да знам колко да сипвам? Заедно с това сменям и филтъра - да. Учудващото е, че маслото, което сипах навремето (не помня какво) вместо да намалява, то все едно се вдига. Винаги ми е на макс и не мърда. Май съм сипал в повече тогава... - Спирачната течност - каква да си купя или тя е само една? От 2 години имам колата, не съм я сменял, със сигурност и предишната жена карала я, не я е сменяла. Мисля, че е време да направя тази процедура, да не остана изненадан някой път, въпреки че нямам проблеми със спирането. Интересува ме как става сменянето му и от какво да се пазя. - Хидравличното масло е все така. Не съм го сменял никога и преди едва ли е сменяно. Какво да закупя за там или пак няма значение и то си е едно? Препоръки и инструкции тук?Антифриза е на половин година, затова не го мисля. Не се сещам за друга течност, която да изисква профилактика.
          1. Двигателно масло - препоръчителен вискозитет 5W40 покриващо по API SM , ACEA А3 - разнообразието е голямо. Търси масло с по-висок ВИ, но гледай и текучеството на маслото при ниски температури. ВИ ти дава представа как се държи маслото при високи температури но не и при ниски. 2. Спирачна течност - DOT5.1 - TRW е добър избор3. Хидравлично масло - на пазара вече има такива покриващи Декстрон 6 - препоръчвам - заменя всички преди него.4. Забравяш скоростната кутия, но не я подценявай. Няма масло което да има ресурс повече от 100 000км там. Няма горивен процес, но силите на срязване действащи върху молекулите на маслото са по-големи от тези в ДВГ. Затова и трансмисионните масла са по-различни. Масло с вискозитет 75W85 покриващо GL4 или едновременно GL4/GL5 ще свърши чудесна работа. Успех.
          Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

          Коментар


            #6
            Течностите няма как да ги объркаш, пише ги по каталозите на всяка марка.Масла- бол, аз лично съм фен на наливните. Шансът да ти набутат менте е с пъти по-малък в сравнение с който и да е пакетаж. Ако караш нормално и не си някой рейсър да държиш мотора все около 6-те хиляди оборота, каквото и масло да сипеш, стига да отговаря на изискванията за вискозитет, е все тая. Разликите обаче стават съществени като се стигне до миещите свойства. След 5000 км изминати, особено в градски режим, като извадиш щеката, маслото трябва да е почерняло.За бензинова кола говорим, дизелите почерняват веднага. Има хора, можеш много да прочетеш по форумите, как източили маслото след 15 хил км каране със същия цвят и прозрачност, с които е било при наливането и много се кефят колко било добро, щото не почернява. Не е. Точно обратното е-на маслото трябва да му личи, че е работило, че е събрало всички отлагания. Те се натрупват естествено при горенето.Няма мотор, който да не формира такива.Ако ги няма разтворени в маслото, значи са някъде другаде.

            Коментар


              #7
              Danchojn написа:
              Маслата не се оценяват по подобен начин! Когато отворите за ремонт двигател каран да речем 80-100 000км с това масло, може да дадете някаква оценка за неговите качества. Дори капака на клапаните да махнете, пак ще го оцените. Тотал е далеч от качествата които му преписват.
              Маслата си имат обявени технически спецификации от производителя. В тях много ясно е записано какви са вискозитетния индекс, пламната температура в открит тигел, температурта на застиване, кинематичните вискозитети при 40 и 100 градуса Целзий, алкалния запас, плътността и прочие. Няма нужда обикновения потребител да разполага с лаборатория за изследване на смазочни масла, за да си избере подходящо такова за автомобила. А и 7 години съм работил с лабораторни анализи на смазочни масла, за да зная прекрасно, че в гаражни условия не може да се измери почти нищо. Експериментът с триенето на диск върху стоманена епруветка е прах в очите. Изобщо не показва реалните свойства на смазочните материали. За цената си Тотал е много читаво масло. Има и по-добри от него, но са по-скъпи. Пък и когато човек цял живот се е занимавал с двигатели и масла, може да оцени най-общо свойствата на някое смазочно масло по външни признаци, без да му е нужен лабораторен анализ.
              Dacia Duster 1.6 4WD

              Коментар


                #8
                Никъде не е упоменато че мнението което давам е от работа в ГАРАЖА. Това което пише на тубите се различава доста от практиката напоследък. Желаеш ли снимки от ДВГ на бензиново пежо с пробег 80 000 с ТОТАЛ КВАРЦ 9000 5W40/8 смени/ - бих ти пуснал и клипче какво падна от мотора, но вие от лабораториите сте по-запознати. :D Абсурдно е масло да се оцени по външни признаци! Ако някое масло съм набелязал да го изследвам, през 3000 се взима проба и се тества в "ГАРАЖА" Не се заяждам. Споделям опит. Със здраве.
                Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                Коментар


                  #9
                  Re: Профилактика на течностите?

                  Масло събира 4,2л. 5/40 или 10/40 аз ползвам Аджип Синт 2000 или Титан ФюксСпирачна течност 2 бутилки по 0,5л. такива са разфасовките трв или нещо подобно все тая и приста да сложиш, НО ако не си сигурен дали ще я източите като хората те съветвам да ползвате ДОТ 4 а не ДОТ 5,1 смесването на двете води до пресичане на течностите, ВАЖНО Е ДА СЕ ИЗТОЧИ ЦЯЛАТА СИСТЕМА И ДА СЕ ОТЦЕДИ ХУБАВО зада не се пресече. Хидравлично масло 0,970грама, всичко от АТХ II декстрон нагоре върши работа, системата се точи и обезвъдушава хубаво иначе следва сваляне на хидравлична помпа.
                  Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                  (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                  Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                  Коментар


                    #10
                    Темите за масла са ми много интересни и ги следя всички с голям интерес Сега погледнах този Тотал, предполагам става дума за Total Quartz 9000 5W-40 ??, никъде не успях да видя колко му дават този показател HTHS ?Незнам на каква цена се намира този Тотал за туба 5л, предполагам в диапазона около 50лв ?За мен най доброто двигателно масло за пари до 65лв е Мotul 5w40 8100 xcess, има одобрение от фиат - FIAT 9.55535-H2, FIAT 9.55535-M2, FIAT 9.55535-N2 /за разлика от Тотала/, по висок стандарт от Тотала - ACEA A3 / B4, API SN и не на последно място Мотула го водят 100% Synthetic Ако някой е намерил по добро моторно масло /говорим на хартия по спесификации/ от Мотула в рамките на 65лв/5л за наще фиати нека да сподели, аз специално при следващата смяна на масло ще го сипя ако има такова.
                    punto HGT

                    Коментар


                      #11
                      Спецификации: SAE 5W/40, API SJ/CF, ACEA A3, B3, B4, PORSHE, MB 229.3, VW 502.00505.00, MASERATI Това как ти изглежда
                      Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                      (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                      Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                      Коментар


                        #12
                        Re: Профилактика на течностите?

                        S_BANKOV написа:
                        Масло събира 4,2л. 5/40 или 10/40 аз ползвам Аджип Синт 2000 или Титан ФюксСпирачна течност 2 бутилки по 0,5л. такива са разфасовките трв или нещо подобно все тая и приста да сложиш, НО ако не си сигурен дали ще я източите като хората те съветвам да ползвате ДОТ 4 а не ДОТ 5,1 смесването на двете води до пресичане на течностите, ВАЖНО Е ДА СЕ ИЗТОЧИ ЦЯЛАТА СИСТЕМА И ДА СЕ ОТЦЕДИ ХУБАВО зада не се пресече. Хидравлично масло 0,970грама, всичко от АТХ II декстрон нагоре върши работа, системата се точи и обезвъдушава хубаво иначе следва сваляне на хидравлична помпа.
                        Едно уточнение - нищо няма да стане при смесването на ДОТ 4 с 5.1.
                        A20DTH ЖТД ама не баш
                        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                        Коментар


                          #13
                          S_BANKOV написа:
                          Спецификации: SAE 5W/40, API SJ/CF, ACEA A3, B3, B4, PORSHE, MB 229.3, VW 502.00505.00, MASERATI Това как ти изглежда
                          Ми ... SJ е по стар стандарт от SN и ми липсва одобрение от Фиат или коли като MASERATI покрива автоматично и Фиат
                          punto HGT

                          Коментар


                            #14
                            Danchojn написа:
                            Никъде не е упоменато че мнението което давам е от работа в ГАРАЖА. Това което пише на тубите се различава доста от практиката напоследък. Желаеш ли снимки от ДВГ на бензиново пежо с пробег 80 000 с ТОТАЛ КВАРЦ 9000 5W40/8 смени/ - бих ти пуснал и клипче какво падна от мотора, но вие от лабораториите сте по-запознати. :D Абсурдно е масло да се оцени по външни признаци! Ако някое масло съм набелязал да го изследвам, през 3000 се взима проба и се тества в "ГАРАЖА" Не се заяждам. Споделям опит. Със здраве.
                            Колега, хайде ако обичаш, без лични нападки, става ли ? Колко сме запознати ние от лабораториите си е само наша работа. И все си мисля, че именно лабораторията е правилното място за определяне качествата на едно масло, а не гаража. Интересно, но от моя двигател, след 20х.км с Total Quartz 9000, не пада абсолютно нищо и си работи като швейцарски часовник. Отделно от това, кинематичния му вискозитет при 100 градуса Целзий след 10х.км. пробег, е доста близък до този на прясното масло. Това няма как да се измери в гаража, ако не разполагаш с установка за тест на "механична деструкция на маслото". Типично за френските масла, Тотал-а има отлични миещи свойства и потъмнява прилично още 500км след смяната, въпреки че карам на пропан бутан. Само че аз не си купувам маслото от кварталния магазин, защото там гарантирано ми продават РУМЪНСКИ Тотал или пък незнайно какво менте. В румънския Тотал нямаше да има нищо лошо, ако както всички балкански рафинерии и румънците не работеха с некачествен руски нефт, от който синтезират базовото масло. Същото е положението и с турския Castrol. Некачественото базово масло си загубва свойствата още след 3-5хил.км пробег и дори без анализ може да се установи драстичното спадане на вискозитета. Сравнявали сме Тотал от кварталния магазин, с такъв доставен от Германия. Дори и на цвят не са еднакви. За немския пазар Тотал-а се прави в австрийска рафинерия, която произвежда и други марки като ОЕМ-производител. Не случайно в един друг пост отбелязах, че масло от България не си купувам. Доставям си го лично от Германия. Имам приятели в магазин за авточасти, единия от които за куриоз прави партия с мен за доставка на немски Тотал, за да си кара чисто новия Ситроен с него, макар в магазина да продават същата марка и да може да си я вземе на дистрибуторска цена. Това е доста показателно ми се струва. Та всеки може да си кара с каквото си поиска, това е въпрос на личен избор. Темата за маслата винаги е била като темите "Левски vs ЦСКА" или "Intel vs AMD"-всеки си има някакво виждане по въпроса и си го поддържа. Аз само изразявам личното си мнение и опит, без да целя да обидя някого.
                            Dacia Duster 1.6 4WD

                            Коментар


                              #15
                              DJPOPA приеми моля моите извинения ако съм те засегнал. Мнението ми за Тотал обаче продължава да се различава от твоето. ПРеди може би 6-7г. Тотал, както и Елф бяха страхотни масла. В момента обаче, моите наблюдения директно от практиката ми показват, че ЕЛФ имат по-добри миещи качества от Тотал, по-добър кинематичен вискозитет. Тези наблюдения не са от 1-2 автомобила и не са от 1г...........................................Смея да твърдя, че имам доста опит в областта и разполагам с доста средства за оценка на маслата. 20 000км са крайно недостатъчен пробег. Има двигатели обаче, които не цапат - примери са двг-тата на Хонда, Хюндай..........................и при тях дори слаби масла се представят на ниво, но има и такива, които цапат страхотно и там се вижда кое колко може. Пропан бутана категорично замърсява маслото повече - факт от прякото ми наблюдение на 5 автомобила, включително и моя на който навъртях 70 000 км на бензин и вече 60 000 на пропан бутан. Цвета на маслото няма пряко отношение към неговото качество. А през ръцете са ми минали доста марки масла внесени от Германия, дори колеги от форума пишещи тука са ми носили за тестове. Конкретно за Тотала не помня, но например Кастрол Едж внесен от Германия, купен от тук и от Италия се държи напълно еднакво в практиката. Но пак да наблегна - едно масло може да се държи по различен начин в различните двигатели. Мойта Панда с 2.8-те литра масло в картера е абсурд например да изкара 20 000км между смените с подобен лубрикант, въпреки че производителя е казал толкова да се кара с 20К, което си е чиста полусинтетика. Ако обаче го заредиш на 2.4 бензиновия двг на Хюндай ще ги направи без проблем. Ето защо и моето мнение към Тотал е негативно, но не обременявам никого с това. Селения К и КРЕ се държат по-добре от него според моите преценки. Поздрави. Извинявам се на всички за отклонението на темата.
                              Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                              Коментар

                              Working...
                              X