Тъпо звучи, ама до това име стигнах. Колата е fiat bravo 1.8 96 година. Интересува ме;- Какво масло да закупя за нея и колко литра побира, за да знам колко да сипвам? Заедно с това сменям и филтъра - да. Учудващото е, че маслото, което сипах навремето (не помня какво) вместо да намалява, то все едно се вдига. Винаги ми е на макс и не мърда. Май съм сипал в повече тогава... - Спирачната течност - каква да си купя или тя е само една? От 2 години имам колата, не съм я сменял, със сигурност и предишната жена карала я, не я е сменяла. Мисля, че е време да направя тази процедура, да не остана изненадан някой път, въпреки че нямам проблеми със спирането. Интересува ме как става сменянето му и от какво да се пазя. - Хидравличното масло е все така. Не съм го сменял никога и преди едва ли е сменяно. Какво да закупя за там или пак няма значение и то си е едно? Препоръки и инструкции тук?Антифриза е на половин година, затова не го мисля. Не се сещам за друга течност, която да изисква профилактика.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Профилактика на течностите?
Collapse
X
-
Щом не ти гори масло, значи двигателя е читав. Заслужава да се кара с хубаво масло, за да се съхрани по-дълго време в добра кондиция. Харесай си някоя синтетика 5W40. Примерно TOTAL е на много прилични цени и е читаво масло. Вече две смени карам с такова и нямам никакви оплаквания. Сега съм решил да пробвам една немска марка, която не е популярна в БГ, за това и няма ментаци - PENNASOL.Dacia Duster 1.6 4WD
-
DJPOPA написа:Щом не ти гори масло, значи двигателя е читав. Заслужава да се кара с хубаво масло, за да се съхрани по-дълго време в добра кондиция. Харесай си някоя синтетика 5W40. Примерно TOTAL е на много прилични цени и е читаво масло. Вече две смени карам с такова и нямам никакви оплаквания. Сега съм решил да пробвам една немска марка, която не е популярна в БГ, за това и няма ментаци - PENNASOL.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Re: Профилактика на течностите?
qnkov написа:Тъпо звучи, ама до това име стигнах. Колата е fiat bravo 1.8 96 година. Интересува ме;- Какво масло да закупя за нея и колко литра побира, за да знам колко да сипвам? Заедно с това сменям и филтъра - да. Учудващото е, че маслото, което сипах навремето (не помня какво) вместо да намалява, то все едно се вдига. Винаги ми е на макс и не мърда. Май съм сипал в повече тогава... - Спирачната течност - каква да си купя или тя е само една? От 2 години имам колата, не съм я сменял, със сигурност и предишната жена карала я, не я е сменяла. Мисля, че е време да направя тази процедура, да не остана изненадан някой път, въпреки че нямам проблеми със спирането. Интересува ме как става сменянето му и от какво да се пазя. - Хидравличното масло е все така. Не съм го сменял никога и преди едва ли е сменяно. Какво да закупя за там или пак няма значение и то си е едно? Препоръки и инструкции тук?Антифриза е на половин година, затова не го мисля. Не се сещам за друга течност, която да изисква профилактика.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Течностите няма как да ги объркаш, пише ги по каталозите на всяка марка.Масла- бол, аз лично съм фен на наливните. Шансът да ти набутат менте е с пъти по-малък в сравнение с който и да е пакетаж. Ако караш нормално и не си някой рейсър да държиш мотора все около 6-те хиляди оборота, каквото и масло да сипеш, стига да отговаря на изискванията за вискозитет, е все тая. Разликите обаче стават съществени като се стигне до миещите свойства. След 5000 км изминати, особено в градски режим, като извадиш щеката, маслото трябва да е почерняло.За бензинова кола говорим, дизелите почерняват веднага. Има хора, можеш много да прочетеш по форумите, как източили маслото след 15 хил км каране със същия цвят и прозрачност, с които е било при наливането и много се кефят колко било добро, щото не почернява. Не е. Точно обратното е-на маслото трябва да му личи, че е работило, че е събрало всички отлагания. Те се натрупват естествено при горенето.Няма мотор, който да не формира такива.Ако ги няма разтворени в маслото, значи са някъде другаде.
Коментар
-
Danchojn написа:Маслата не се оценяват по подобен начин! Когато отворите за ремонт двигател каран да речем 80-100 000км с това масло, може да дадете някаква оценка за неговите качества. Дори капака на клапаните да махнете, пак ще го оцените. Тотал е далеч от качествата които му преписват.Dacia Duster 1.6 4WD
Коментар
-
Никъде не е упоменато че мнението което давам е от работа в ГАРАЖА. Това което пише на тубите се различава доста от практиката напоследък. Желаеш ли снимки от ДВГ на бензиново пежо с пробег 80 000 с ТОТАЛ КВАРЦ 9000 5W40/8 смени/ - бих ти пуснал и клипче какво падна от мотора, но вие от лабораториите сте по-запознати. :D Абсурдно е масло да се оцени по външни признаци! Ако някое масло съм набелязал да го изследвам, през 3000 се взима проба и се тества в "ГАРАЖА" Не се заяждам. Споделям опит. Със здраве.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Re: Профилактика на течностите?
Масло събира 4,2л. 5/40 или 10/40 аз ползвам Аджип Синт 2000 или Титан ФюксСпирачна течност 2 бутилки по 0,5л. такива са разфасовките трв или нещо подобно все тая и приста да сложиш, НО ако не си сигурен дали ще я източите като хората те съветвам да ползвате ДОТ 4 а не ДОТ 5,1 смесването на двете води до пресичане на течностите, ВАЖНО Е ДА СЕ ИЗТОЧИ ЦЯЛАТА СИСТЕМА И ДА СЕ ОТЦЕДИ ХУБАВО зада не се пресече. Хидравлично масло 0,970грама, всичко от АТХ II декстрон нагоре върши работа, системата се точи и обезвъдушава хубаво иначе следва сваляне на хидравлична помпа.Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
Темите за масла са ми много интересни и ги следя всички с голям интерес Сега погледнах този Тотал, предполагам става дума за Total Quartz 9000 5W-40 ??, никъде не успях да видя колко му дават този показател HTHS ?Незнам на каква цена се намира този Тотал за туба 5л, предполагам в диапазона около 50лв ?За мен най доброто двигателно масло за пари до 65лв е Мotul 5w40 8100 xcess, има одобрение от фиат - FIAT 9.55535-H2, FIAT 9.55535-M2, FIAT 9.55535-N2 /за разлика от Тотала/, по висок стандарт от Тотала - ACEA A3 / B4, API SN и не на последно място Мотула го водят 100% Synthetic Ако някой е намерил по добро моторно масло /говорим на хартия по спесификации/ от Мотула в рамките на 65лв/5л за наще фиати нека да сподели, аз специално при следващата смяна на масло ще го сипя ако има такова.punto HGT
Коментар
-
Re: Профилактика на течностите?
S_BANKOV написа:Масло събира 4,2л. 5/40 или 10/40 аз ползвам Аджип Синт 2000 или Титан ФюксСпирачна течност 2 бутилки по 0,5л. такива са разфасовките трв или нещо подобно все тая и приста да сложиш, НО ако не си сигурен дали ще я източите като хората те съветвам да ползвате ДОТ 4 а не ДОТ 5,1 смесването на двете води до пресичане на течностите, ВАЖНО Е ДА СЕ ИЗТОЧИ ЦЯЛАТА СИСТЕМА И ДА СЕ ОТЦЕДИ ХУБАВО зада не се пресече. Хидравлично масло 0,970грама, всичко от АТХ II декстрон нагоре върши работа, системата се точи и обезвъдушава хубаво иначе следва сваляне на хидравлична помпа.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Danchojn написа:Никъде не е упоменато че мнението което давам е от работа в ГАРАЖА. Това което пише на тубите се различава доста от практиката напоследък. Желаеш ли снимки от ДВГ на бензиново пежо с пробег 80 000 с ТОТАЛ КВАРЦ 9000 5W40/8 смени/ - бих ти пуснал и клипче какво падна от мотора, но вие от лабораториите сте по-запознати. :D Абсурдно е масло да се оцени по външни признаци! Ако някое масло съм набелязал да го изследвам, през 3000 се взима проба и се тества в "ГАРАЖА" Не се заяждам. Споделям опит. Със здраве.Dacia Duster 1.6 4WD
Коментар
-
DJPOPA приеми моля моите извинения ако съм те засегнал. Мнението ми за Тотал обаче продължава да се различава от твоето. ПРеди може би 6-7г. Тотал, както и Елф бяха страхотни масла. В момента обаче, моите наблюдения директно от практиката ми показват, че ЕЛФ имат по-добри миещи качества от Тотал, по-добър кинематичен вискозитет. Тези наблюдения не са от 1-2 автомобила и не са от 1г...........................................Смея да твърдя, че имам доста опит в областта и разполагам с доста средства за оценка на маслата. 20 000км са крайно недостатъчен пробег. Има двигатели обаче, които не цапат - примери са двг-тата на Хонда, Хюндай..........................и при тях дори слаби масла се представят на ниво, но има и такива, които цапат страхотно и там се вижда кое колко може. Пропан бутана категорично замърсява маслото повече - факт от прякото ми наблюдение на 5 автомобила, включително и моя на който навъртях 70 000 км на бензин и вече 60 000 на пропан бутан. Цвета на маслото няма пряко отношение към неговото качество. А през ръцете са ми минали доста марки масла внесени от Германия, дори колеги от форума пишещи тука са ми носили за тестове. Конкретно за Тотала не помня, но например Кастрол Едж внесен от Германия, купен от тук и от Италия се държи напълно еднакво в практиката. Но пак да наблегна - едно масло може да се държи по различен начин в различните двигатели. Мойта Панда с 2.8-те литра масло в картера е абсурд например да изкара 20 000км между смените с подобен лубрикант, въпреки че производителя е казал толкова да се кара с 20К, което си е чиста полусинтетика. Ако обаче го заредиш на 2.4 бензиновия двг на Хюндай ще ги направи без проблем. Ето защо и моето мнение към Тотал е негативно, но не обременявам никого с това. Селения К и КРЕ се държат по-добре от него според моите преценки. Поздрави. Извинявам се на всички за отклонението на темата.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар