Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Профилактика на течностите?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    В тая връзка Данчо дай да изтестваме моето масло, след 3000км .трябва да го сменям а с това темпо от 700 км на седмица ще стане бързо, та се чудя как се представя маслото ми при сегашното натоварване.Дидич, фирмата производител е италянска и е част от концерна на Фиат.
    Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
    (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
    Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

    Коментар


      #17
      Няма проблем. Ще можем да оценим и колко е утайката и саждите в маслото.
      Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

      Коментар


        #18
        Danchojn написа:
        Няма проблем. Ще можем да оценим и колко е утайката и саждите в маслото.
        Какво да се разберем? И какво количество ти е необходимо? Какво ще ми струва?
        Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
        (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
        Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

        Коментар


          #19
          Ще се уточним на лични. Като остане време ще пиша. Пари не са необходими.
          Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

          Коментар


            #20
            DJPOPA написа:
            Харесай си някоя синтетика 5W40. Примерно TOTAL е на много прилични цени и е читаво масло.
            И аз се извинявам за офтопика, но ето това в цитата е разковничето на моята позиция. До момента не съм открил друго масло с вискозитетен индекс по SAE 5W40 и съответните хомолгации, което да струва 45лв за туба от 5 литра и да има по-добри качества от Тотал-а. Сега ще тествам едно немско и ще видим дали е по-добро. А иначе съм напълно съгласен, че има много по-хубави масла от Тотал-а. Изобщо не съм спорил, че той е върха на сладоледа. Казах само, че за парите си е читаво масло. Защото за тия пари може да се вземе и нещо много по-лошо, докато Тотал-а е добър компромис за малко пари. А за двигател от миналия век, който изисква по книжка API SJ и SAE 15W40, няма нужда да се дават пари за YACCO VX1000, след като Тоталчето е повече от достатъчно и съм убеден, че ще запази мотора в добра кондиция за много по-дълго време, отколкото ще издържи купето. Все пак трябва да се отчита и факта за какъв автомобил се избира масло. Няма логика да налеем в двигателя нещо, което струва, колкото половината кола.
            Dacia Duster 1.6 4WD

            Коментар


              #21
              А ако налеем в двигателя масло, което на пръв поглед е два пъти по-скъпо, но се сменя на три пъти по-голям пробег от редовите масла, кой вариант е по-добър?
              Fiat Marea Weekend 1,6 16V

              Коментар


                #22
                sugarboy написа:
                А ако налеем в двигателя масло, което на пръв поглед е два пъти по-скъпо, но се сменя на три пъти по-голям пробег от редовите масла, кой вариант е по-добър?
                Много добра идея, НО при услове че караш влекач, такива масла дето се сменят на 30-40х. км са предназначени за бавнооборотни двигатели изминаващи големи разтояния без чести спирания и при относително рядка смяна на обороти и предавки.
                Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                Коментар


                  #23
                  sugarboy написа:
                  А ако налеем в двигателя масло, което на пръв поглед е два пъти по-скъпо, но се сменя на три пъти по-голям пробег от редовите масла, кой вариант е по-добър?
                  Зависи от редица фактори. 1. Типа на маслото и алкалния му запас2. Качеството на горивото3. Състоянието на двг............................................... ..Няма еднозначен отговор. Маслото, което аз използвам при някои автомобили редовно издържа над 40 000км пробег без смяна, но при други повече от 15 000 не може.
                  Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                  Коментар


                    #24
                    Danchojn написа:
                    sugarboy написа:
                    А ако налеем в двигателя масло, което на пръв поглед е два пъти по-скъпо, но се сменя на три пъти по-голям пробег от редовите масла, кой вариант е по-добър?
                    Зависи от редица фактори. 1. Типа на маслото и алкалния му запас2. Качеството на горивото3. Състоянието на двг............................................... ..Няма еднозначен отговор. Маслото, което аз използвам при някои автомобили редовно издържа над 40 000км пробег без смяна, но при други повече от 15 000 не може.
                    Аз затова питам, защото искам да насоча вниманието на колегите към маслото, което ти използваш, а даже и аз и поне за още един колега съм сигурен, по твоя препоръка.
                    Fiat Marea Weekend 1,6 16V

                    Коментар


                      #25
                      И аз съм с такова,но следващото ще е 5/40,че пробега ме кефи.
                      Lancia Kappa 2.0 20v 145hp- 1995 Landi Renzo lambda kontrol v-05
                      Fiat Bravo 2 1.9 jtd 150hp

                      Коментар


                        #26
                        Напоследък чета/чувам много добри мнения за Petro-Canada Synthetic 5W-40. Уж било едно от малкото (а може би единственото) масло в света без % съдържание на рециклирано масло - чиста петролна база + съответните добавки.Предлага се и в България. Ако Danchojn или DJPOPA са го тествали, може ли да споделят резултати?
                        Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

                        Коментар


                          #27
                          Не съм го тествал за съжаление. Може да се окаже хубаво масло. Не е единственото в света, което ползва свеж рафинат за база. При немските има няколко марки и модели, които претендират за "Erstraffinat" - примерно FOSSER, DBV. По отношение на въпроса за пробега и качествата на маслото, мисля че е правилно да се взема под внимание изискването на завода производител на автомобила. В упътването на всеки автомобил е указан максималния пробег, след който смазочното масло следва да бъде заменено с прясно такова. Инженерите вземат под внимание специфичните особености на конкретния двигател. Както вече спомена колегата по-горе, различните двигатели са различно агресивни към маслото си. Освен това различните двигатели имат различна вместимост на картера и различни по обем/филтрираща площ маслени филтри. Дори и да се ползва масло, което е с по-високи качествени показатели от изискуемото по упътването на колата, пробегът за смяна не трябва да се надвишава. Инженерите от завода производител са го определили точно, на база конкретните данни за двигателя-нагарообразуване, интензивността на потока смазващо масло, работна температура на маслото, интензивност на окисление, химически остатъци от горивото и прочие, и прочие. Допуска се превишаване на максималния пробег, но маслото трябва да се подлага на периодични анализи и да се определя текущото му състояние, като се следи параметрите му да са в работния диапазон. Това обикновено се прилага за големи двигатели, които работят с тонове масло, като корабните примерно. Но те не са предмет на нашия интерес в този случай. Лично аз никога не превишавам 10 хил.км пробег, с каквото и масло да карам. Най-често сменям на 7500-8000км. Според мен е по-важно да се сменя маслото по-често, отколкото да се инвестира в прекалено скъпи масла. Прясното масло си е най-добро за един двигател. За това си избирам по-евтини масла (разбира се достатъчно добри) и сменям на по-къс пробег. Навремето в катедра ДВГ на МЕИ Варна имаше един преподавател, който на въпроса на студентите "Коя марка масло е най-добра", отговаряше само с една дума "Прясното !".
                          Dacia Duster 1.6 4WD

                          Коментар


                            #28
                            Дори и да се ползва масло, което е с по-високи качествени показатели от изискуемото по упътването на колата, пробегът за смяна не трябва да се надвишава. Инженерите от завода производител са го определили точно, на база конкретните данни за двигателя-нагарообразуване, интензивността на потока смазващо масло, работна температура на маслото, интензивност на окисление, химически остатъци от горивото и прочие, и прочие.Мисля,че маслата са се подобрили доста,преди 20 години,едва ли е знаел инжинера на марката Ланча ще се затрие в днешни дни.От това което съм чел по форума по имам доверие на колегата Danchojn,направените от него тестчета са документирани.Направи и ти нещо като него,кое масло,как се държи на температури и документирай.Тогава ще се доверя и на теб,дали прясното масло е по добро от това масло което му дават голям пробег.
                            Lancia Kappa 2.0 20v 145hp- 1995 Landi Renzo lambda kontrol v-05
                            Fiat Bravo 2 1.9 jtd 150hp

                            Коментар


                              #29
                              DJPOPA написа:
                              Интересно, но от моя двигател, след 20х.км с Total Quartz 9000, не пада абсолютно нищо и си работи като швейцарски часовник. Отделно от това, кинематичния му вискозитет при 100 градуса Целзий след 10х.км. пробег, е доста близък до този на прясното масло. Това няма как да се измери в гаража, ако не разполагаш с установка за тест на "механична деструкция на маслото". Типично за френските масла, Тотал-а има отлични миещи свойства и потъмнява прилично още 500км след смяната, въпреки че карам на пропан бутан. Само че аз не си купувам маслото от кварталния магазин, защото там гарантирано ми продават РУМЪНСКИ Тотал или пък незнайно какво менте. В румънския Тотал нямаше да има нищо лошо, ако както всички балкански рафинерии и румънците не работеха с некачествен руски нефт, от който синтезират базовото масло. Същото е положението и с турския Castrol. Некачественото базово масло си загубва свойствата още след 3-5хил.км пробег и дори без анализ може да се установи драстичното спадане на вискозитета. Сравнявали сме Тотал от кварталния магазин, с такъв доставен от Германия. Дори и на цвят не са еднакви. За немския пазар Тотал-а се прави в австрийска рафинерия, която произвежда и други марки като ОЕМ-производител. Не случайно в един друг пост отбелязах, че масло от България не си купувам. Доставям си го лично от Германия. Имам приятели в магазин за авточасти, единия от които за куриоз прави партия с мен за доставка на немски Тотал, за да си кара чисто новия Ситроен с него, макар в магазина да продават същата марка и да може да си я вземе на дистрибуторска цена. Това е доста показателно ми се струва. Та всеки може да си кара с каквото си поиска, това е въпрос на личен избор. Темата за маслата винаги е била като темите "Левски vs ЦСКА" или "Intel vs AMD"-всеки си има някакво виждане по въпроса и си го поддържа. Аз само изразявам личното си мнение и опит, без да целя да обидя някого.
                              Между другото дори и във сервиза които работех преди София франс ауто - Пежо Тотал-а беше от Румъния , но не се виждаше нищо нередно във него когато идваха на проверки Може би някакви ваши колеги експерти източваха точно няколко литра беше 5 - 10 от варела и се правеха проби . Не се бе случило да има проблеми поне докато работех там .така че ако имаше разлика между Австрийското и Румънското според мен можеше да правят проблем самите експерти . А самите тестове които правеха на маслата не съм сигурен но предполагам ,че бяха за качествата на маслата които идват от Румъния тоест Тотал-а . И ако може дайте едно мнение за масло Репсол 5/40 ТДИ че ми дойде на добра цена и го сипах да го сменям ли ако е боклук
                              Fiat Marea 2001 1.9 110+ powered by Emzo.
                              Ex.Bravo 1997 1.8 GT

                              Коментар


                                #30
                                charliii написа:
                                От това което съм чел по форума по имам доверие на колегата Danchojn,направените от него тестчета са документирани.Направи и ти нещо като него,кое масло,как се държи на температури и документирай.Тогава ще се доверя и на теб,дали прясното масло е по добро от това масло което му дават голям пробег.
                                Колега, аз не съм Господ и не искам никой да вярва в мен :D . Най-малкото нямам никаква файда от тая работа-нито продавам масла, нито съм рекламно лице на някоя марка. Това, което казвам е от личен опит и изобщо не задължавам някой да ми вярва. Всеки си има глава на раменете, за да си прецени сам кое, как и колко. Пък в крайна сметка и ние механиците трябва да ядем нещо, ако няма будали, които да си чупят колите-ми то гладни ще умрем :D. А инженера на Ланча е знаел много добре колко и какви "боклуци" генерира двигателя, който сам е създал. Ако ще и марсианско да е маслото, двигателя си образува еднакво количество отпадъчни вещества, които се отмиват директно в картера. Имах един шеф-механик, който караше с масло UNIL и не го сменяше. Периодично му правеше анализи и после се хвалеше на всички колко му било хубаво маслото, как държало качествата си вече 40 хил.км и той не бил будала да дава пари за масло като другите. Докато един ден дойде на работа с колата на тъста си, щото неговата изплюла щеката, изхвърлила маслото от картера и двигателя затегнал. Та, всеки е свободен да си третира колата, както намери за добре. В сервизите също работят хора и те също семейства гледат :D.
                                Ibiza написа:
                                Между другото дори и във сервиза които работех преди София франс ауто - Пежо Тотал-а беше от Румъния , но не се виждаше нищо нередно във него когато идваха на проверки Може би някакви ваши колеги експерти източваха точно няколко литра беше 5 - 10 от варела и се правеха проби . Не се бе случило да има проблеми поне докато работех там.
                                Колега, проблемът не е в прясното масло, а в това което става с него след пробег 3-5 хил.км. Едното си влошава параметрите драстично, а другото издържа двойно повече километри, без да мръдне. Репсол не бих си взел от другаде, освен директно от официалния представител. Преди няколко месеца четох новина за разбит нелегален гараж, в който бутилирали именно "Репсол". Много внимавай от къде го купуваш, да не се окаже М10Д или незнайно какво в тубата. принципно лоши масла няма, щом са получили хомолгации от производителите на автомобили, значи покриват изискванията им. Лошо е да нацелиш люто менте, а в БГ всичко живо лъже и краде, за да спечели някой лев повече.
                                Dacia Duster 1.6 4WD

                                Коментар

                                Working...
                                X