С колко електрода е най-добре да са, без газ е колата...Положителни и отрицални черти ?В ахм излизат и с 1 и с 2 ... Ако сложа с 3 ??? Едит: Благодаря на модераторите и се извинявам за грешния раздел
Punto SX 1.7D -57hp 1996 г. Ex
Laguna RT 2.2D - 83hp 1995 г. Ex
Brava SX 1.6 16v - 103hp 1999 г. Ex
Laguna RT 1.9DTI - 98hp 1998 г. Driving
Убий скороста - Спаси дете!
Двата пръстена са масите, през тях върти искрата на 360 градуса където е най-лесно да прескочи. С тях действително колата върви повече от други свещи. Трябва да стават и за 1.8 .
На каква цена идват тия свещи тука в БГ ??, защото на около 12$ може да се вземат иридиеви свещи на NGK, на които им дават 100 000км пробег, демек може и да надживеят и колата
С колко електрода е най-добре да са, без газ е колата...Положителни и отрицални черти ?В ахм излизат и с 1 и с 2 ... Ако сложа с 3 ??? Едит: Благодаря на модераторите и се извинявам за грешния раздел
Здравей колега! Най-добре е да караш с такива свещи, които излизат след проверка по номер на рама. Излизат с 1 и 2 електрода понеже до около 99г колите с този двигател са с двуелектродни свещи а после едноелектродни. Оригиналните са или NGK или Champion. Свещите с 3 електрода се срещат най-често при VW и Ауди.
ex. Fiat Marea 1.6 16V
ex. Lancia Dedra SW 2.0 16V
Lancia Kappa 2.0 VIS
Punto SX 1.7D -57hp 1996 г. Ex
Laguna RT 2.2D - 83hp 1995 г. Ex
Brava SX 1.6 16v - 103hp 1999 г. Ex
Laguna RT 1.9DTI - 98hp 1998 г. Driving
Убий скороста - Спаси дете!
За момента според мен най-добри са иридиевите свещи. Високата температура на топене и голямата химическа устойчивост на иридия, позволяват електродите на иридиевите свещи да се изработят много по-тънки (0,4-0,6mm), спрямо тези на стандартна свещ (2,5mm). По-тънкият електрод може да образува стабилна искра при много по-ниски напрежения. От своя страна това разтоварва и запалителните бобини, защото пробива се получава много по-лесно и работното напрежение спада като средна стойност. От друга страна искрата на иридиевия електрод е стабилна и не притежава характерното "въртене", което влошава запалването при обикновените свещи. Иридиевите свещи са особено препоръчителни при работа на газ, тъй като газовъздушната смес има по-добри диелектрични свойства от бензиновъдушната, следователно пробива се получава при по-високи напрежения, което товари запалителната система. Точно заради това се препоръчва газифицираните двигатели да карат със свещи с намалено междуелектродно разстояние (0,7mm). Вярно е, че иридиевите свещи са по-скъпи, но пък имат 3-5 пъти по-дълъг живот от обикновените. Като се вземе предвид и подобрената работа на двигателя, инвестицията май си струва. Лично аз съм се навил да си сложа иридиеви DENSO, след като изкарам ресурса на сегашните ми обикновени NGK. Интересно, но двигателя на моето Пунто харесва повече DENSO пред NGK. При първата смяна купих 4 свещи DENSO от Косер, които са им официален вносител. За втората смяна си докарах от Англия 4 броя NGK. Като сложих NGK-то и веднага почувствах промяна в работата на двигателя. Започна да работи някак по-твърдо. Не мога да го обясня, но когато си карал една кола 10-15х.км с едни свещи и сложиш други, веднага се усеща разликата. Не, че с NGK-то работи по-зле, но просто с DENSO направо тиктакаше като швейцарски часовник. Точно за това съм мрешил да взема и иридиевите марка DENSO, макар че са на една цена с NGK. Специално при иридиевите, NGK са с по-дебел електрод от DENSO и вероятно ще изкарат повече пробег, преди да се скапят.
Коментар