Това са обикновени Full SAPS масла. В случая е важно да не слагаш масла ACEA C2 , ACEA C3, VW505.01, VW507.00 и разни други Mid SAPS или Low SAPS масла, тъй като те са с по-лоши смазващи свойства, заради ниското съдържание на сяра. Най-добре питай тук като си харесаш някое масло, за да ти кажем дали е подходящо.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Въпрос за масло
Collapse
X
-
Това са таблиците за API стандарта, всичко в ляво от това, което е по книжка става (стига да не е low saps):
Това е за ACEA:
За теб са ACEA A3/B3, ACEA A3/B4 и всичко в дясно на API CF, разбира се без low saps.
Аз до скоро се стараех да търся масла максимално близки до заводските спесификации избягвайки по-новите стандарти, но вече тези масла стават трудни за намиране и се убедих, че не са толкова лоши и по-новите. Даже са по-добри, аз просто съм инат.
Ето ти някои масла 5w40, които са със съвместими спесификации:
MOTUL 8100 X-CESS 5W40 - С такова съм аз в момента.
EUROL PLX 5W40 - Значително по-евтино.
ENI I-SINT MS 5W40 - Нещо средно, мислех да го взимам за моята Мареа, но по стечение на обстоятелствата сложих Motul.
TOTAL 5W40 QUARTZ 9000 ENERGY
MOBIL 5W40 SUPER 3000 X1
SHELL HELIX ULTRA DIESEL 5W40 - Точно това не съм го ползвал, но съм доливал с Shell 10w40 полусинтетика и съм доволен.
CASTROL 5W40 MAGNATEC A3/B4 - Един познат на Аудито от години само Castrol слага, само че 10w40 и е доволен.
Comma Syner-G 5W-40 - Имам приятели, които ползват марката от няколко години вече, аз само веднъж съм го ползвал за доливане. Не съм чувал някой да се оплаква, но лично на мен не ми вдъхва доверие.
LIQUI MOLY LEICHTLAUF HIGH TECH 5W40 - Не съм го ползвал, но всички хвалят марката.
SELENIA WR 5W-40 - Маслото, което Фиат препоръчва за JTD моторите си. Аз лично, ако имам достъп до него, бих избрал това. На баща ми старата Мареа над 20 години и над 300 000км се кара само със Selenia (с изключение на доливанията, когато имаше теч на масло от 3 места заради удър).
Дано това да ти е от полза!
Коментар
-
Като погледнеш етикета на всяко масло, там пише с буква S и/или C, което означава дали е предназначено за бензинови или дизелови мотори, а буквата след S или C показва съответния клас, като редът по ред на латинските букви - A, B, C...
Колкото по-напред е буквата, толкова по-добро би трябвало да е маслото. Например SL/CF е масло от клас L за бензинови и клас F за дизелови двигатели. SN би трябвало да е по-напреднало от SL и така. Общо взето гледаш да има CF, CH, CI .... C-нещо си, от F нагоре, но не CA, CB, CC, CD, CE. То едва ли ги има тези.
Но това само най-обща препоръка, за всеки двигател си спазвай предписаното от производителя, за най-сигурно. Ако искаш друго - трябва да четеш 1 000 000 страници по форуми и руски сайтове, да ти се изпече мозъка от информация и съвсем да се объркаш. Аз си наливам 5/40 CF каквото ми попадне пред погледа и въобще не се занимавам да чета другите букви и числа. Така ми е и доста по-спокойно. Сменям на 8-10 000 км, когато се сетя и всичко е точно.
Коментар
-
Днес установих,че съм изпуснал момента за смяната на маслото,колата стигна вече е 10 050 км...За първи път достигам 10 000 км и да не съм предвидил смяната!Та,колеги препоръчайте ми масло за Fiat Marea 1.9 jtd 105 ?Карам я с 5w40 и ми трябват 5л!Искам да поръчам от сайта Ато 24,защото знам,че всички са доволни и казват,че е качествено!Дано да се отзоват и колегите,които са много компетенти!Надявам се да предложите масла от наличните в сайта.Имаме ли колега във форума или може ли да ме свържете с колега,който се занимава с груповата поръчка от сайта и така доставката излизаше безплатна?
Коментар
-
Shell Helix Ultra 5W-40
https://www.ato24.de/de/shell-helix-ultra-5w-40.html
Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
Коментар
-
Ако Реното е с мотор G9T, можеш да му налееш същия Шел. Колата е стара, правила се е до 2005г и няма изисквания за ниско съдържание на сяра и фосфор. Аз лично ползвам Meguin Super Leichtlauf Driver 0W40, което е много по-добро и само 8-9лв по-скъпо за туба от 5л. Поръчвам го от немския ebay. Излиза около 67-68лв за туба. Базата му е PAO синтетика.Dacia Duster 1.6 4WD
Коментар
-
Реното наистина е с код на мотора G9T,но са премахнати катализатори и е затапен ЕГР-клапан.В момента го карам с Елф 900 SXR,но се закупува от България и ме съмнява качеството му.Турбината е крехка,моторът-също!Не е JTD да му сипвам и да не се притеснявам...Та,Shell-а 5в40 става и за 2.2 dci?Нещо друго,което препоръчвате като парите не са единствоното водещо при избора.Искам нещо,което ще пази моторчето защото наистина са крехкиПоследна редакция от glupaka; 04.08.2020, 08:41.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар