Снощи сменявах лагер на главина и измъкнах полуоската и изтече малко масло.Нямах същото и долях 200 грама 80w90 GL-5. Маслото в кутията беше 75w80 GL-4 и е сменено наскоро.Дали ще е проблем?Знам че кутите за gl-4 изрично пише да не се сипва GL-5 заради бронзовите синхронизатори.Колата е Пежо 206.ПреместенаМодераторски екип на fiat-bg.org
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Сипах GL-5 на скоростна кутия за GL-4 проблем ли е?
Collapse
X
-
Сипах GL-5 на скоростна кутия за GL-4 проблем ли е?
http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
FIAT БРАВО 1.2 16v
ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първатаЕтикети: –
-
Маслото ГЛ-5 е предназначено за хиопидни предавки, но не, че ен може да се използва и за цилиндрични, даже няма разлика. Самото масло е с по-висок вискозитет спрямо ГЛ-4, т.е. предпазва по-добре зъбните колела.Сега влиянието му върху синхронизаторите: В скоростните кутии има две противоположни неща. Едното са зъбните предавки, които по принцип трябва да работят с по-гъсто масло. Другото са синхронизаторите, които, за дасе мажат добре изискват масло с по-нисък вискозитет. Гъстото масло по-трудно достига до тях.За нашите температури, които са по-високи и ГЛ-5 изцяло да сложиш, все едно караш в Германия с ГЛ-4 - нещо подобно.Но ти си налял само 0,2 литра, на 2 литра обем масло. Е какво чакаш да се промени? Разликата във вискозитетите на двете масла да не е от земята до небето?? Практически никаква разлика няма да имаш при експлоатацията.Ако искаш слушай други мнения и сменяй наред всичко....Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г
Коментар
-
alvanovo написа:Маслото ГЛ-5 е предназначено за хиопидни предавки, но не, че ен може да се използва и за цилиндрични, даже няма разлика. Самото масло е с по-висок вискозитет спрямо ГЛ-4, т.е. предпазва по-добре зъбните колела.Сега влиянието му върху синхронизаторите: В скоростните кутии има две противоположни неща. Едното са зъбните предавки, които по принцип трябва да работят с по-гъсто масло. Другото са синхронизаторите, които, за дасе мажат добре изискват масло с по-нисък вискозитет. Гъстото масло по-трудно достига до тях.За нашите температури, които са по-високи и ГЛ-5 изцяло да сложиш, все едно караш в Германия с ГЛ-4 - нещо подобно.Но ти си налял само 0,2 литра, на 2 литра обем масло. Е какво чакаш да се промени? Разликата във вискозитетите на двете масла да не е от земята до небето?? Практически никаква разлика няма да имаш при експлоатацията.Ако искаш слушай други мнения и сменяй наред всичко....http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
FIAT БРАВО 1.2 16v
ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата
Коментар
-
Въобще не го мисли. Добавките в маслото ГЛ-5 не са киселини, а за постигане на по-стабилен филм при триене и ударно натоварване.Нещата се свеждат до вискозитета и мазането, но ти нищо няма да усетиш. Аз старата кола я карах само с ГЛ-5 и никакъв проблем съм нямал с кутията.Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г
Коментар
-
До тук само с Емо съм съгласен. GL4 and GL5 са спецификации, които нямат нищо общо с вискозитетите на трансмисионните масла. Напълно е погрешно да се мисли че те са свързани с вискозитетния клас. Веднага мога да се обоснова - Има масла 75/80 с чиста GL5 - справка каталога на Фукс и т.н................Чиста GL5 не бива да се използва никога в скоростна кутия. Там мазилните качества се постигат с повечко сяра, което предизвиква корозия при цветните метали. При по-новите масла не се използва толкова много сяра, както при старите, но пак не са безобидни за синхронизаторите. За съвременните трансмисии най-добре масло покриващо едновременно и двете спецификации. Дали 200мл ще навредят, напълно е възможно и реално. Ако източиш маслото със златисти оттенъци вътре, резултата ще е ясен. Мнението ми, е че си допуснал грешка и по-бързата поправка ще доведе до по-малко главоболия. Успех.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Смесването на минерално и синтетично масло не е проблем. Дори е добре когато прибавяш към минералка синтетика. Проблема е съвсем друг. Понякога, при някои производители дали ще предпишат GL4 или GL5 ниво на защита зависи само от сертификата който гонят. Различни нива на тестуване. Като цяло GL5 има по високо нива на защита но с по-силни корозионни свойства. GL4 е обратното - по слаби корозионни свойства но и по слаби мазилни. Тези които отговарят едновременно и на двете спецификации имат мазилни качества като на GL5 и корозионни като на GL4.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар