Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Сипах GL-5 на скоростна кутия за GL-4 проблем ли е?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Сипах GL-5 на скоростна кутия за GL-4 проблем ли е?

    Снощи сменявах лагер на главина и измъкнах полуоската и изтече малко масло.Нямах същото и долях 200 грама 80w90 GL-5. Маслото в кутията беше 75w80 GL-4 и е сменено наскоро.Дали ще е проблем?Знам че кутите за gl-4 изрично пише да не се сипва GL-5 заради бронзовите синхронизатори.Колата е Пежо 206.ПреместенаМодераторски екип на fiat-bg.org
    http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
    Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
    FIAT БРАВО 1.2 16v
    ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
    FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

    #2
    Проблем е, но няма да го усетиш веднага, а след време.
    F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

    Коментар


      #3
      200гр на около 3.5 литра не е никакъв проблем
      ФИАТ БРАВО 1.8 16V GT
      ФИАТ БРАВА 1.8 16V 1997г

      Коментар


        #4
        eh4ev07 написа:
        200гр на около 3.5 литра не е никакъв проблем
        май не четем, за кво масло иде реч?

        Коментар


          #5
          Може и да не съм разбрал... Разбрах че кутията е заредена с правилното масло(75w80 GL-4) Долял е около 200мл масло каквото има(80w90 GL-5) Ако има проблем бихте ли споделили какъв е та да знам и аз?
          ФИАТ БРАВО 1.8 16V GT
          ФИАТ БРАВА 1.8 16V 1997г

          Коментар


            #6
            Тая кутия събира 2 литра масло...

            Коментар


              #7
              ThE_PuNiSHeR написа:
              Тая кутия събира 2 литра масло...
              10% дали наистина ще се отрази по някакъв начин...
              LANCIA DELTA II 1.6ie 75HP 835C1.000
              LANCIA KAPPA 2.0 20V 838A1.000-ex
              LANCIA DEDRA 1.8 105hp 835A2.046-ex
              Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8 215hp
              Grande Punto 1.2 LPG

              Коментар


                #8
                Поживьом - увидем.
                F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                Коментар


                  #9
                  Маслото ГЛ-5 е предназначено за хиопидни предавки, но не, че ен може да се използва и за цилиндрични, даже няма разлика. Самото масло е с по-висок вискозитет спрямо ГЛ-4, т.е. предпазва по-добре зъбните колела.Сега влиянието му върху синхронизаторите: В скоростните кутии има две противоположни неща. Едното са зъбните предавки, които по принцип трябва да работят с по-гъсто масло. Другото са синхронизаторите, които, за дасе мажат добре изискват масло с по-нисък вискозитет. Гъстото масло по-трудно достига до тях.За нашите температури, които са по-високи и ГЛ-5 изцяло да сложиш, все едно караш в Германия с ГЛ-4 - нещо подобно.Но ти си налял само 0,2 литра, на 2 литра обем масло. Е какво чакаш да се промени? Разликата във вискозитетите на двете масла да не е от земята до небето?? Практически никаква разлика няма да имаш при експлоатацията.Ако искаш слушай други мнения и сменяй наред всичко....
                  Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

                  Коментар


                    #10
                    alvanovo написа:
                    Маслото ГЛ-5 е предназначено за хиопидни предавки, но не, че ен може да се използва и за цилиндрични, даже няма разлика. Самото масло е с по-висок вискозитет спрямо ГЛ-4, т.е. предпазва по-добре зъбните колела.Сега влиянието му върху синхронизаторите: В скоростните кутии има две противоположни неща. Едното са зъбните предавки, които по принцип трябва да работят с по-гъсто масло. Другото са синхронизаторите, които, за дасе мажат добре изискват масло с по-нисък вискозитет. Гъстото масло по-трудно достига до тях.За нашите температури, които са по-високи и ГЛ-5 изцяло да сложиш, все едно караш в Германия с ГЛ-4 - нещо подобно.Но ти си налял само 0,2 литра, на 2 литра обем масло. Е какво чакаш да се промени? Разликата във вискозитетите на двете масла да не е от земята до небето?? Практически никаква разлика няма да имаш при експлоатацията.Ако искаш слушай други мнения и сменяй наред всичко....
                    Значи няма опасност нещо да се разяде вътре в скоростната кутия?
                    http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
                    Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
                    FIAT БРАВО 1.2 16v
                    ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
                    FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

                    Коментар


                      #11
                      Въобще не го мисли. Добавките в маслото ГЛ-5 не са киселини, а за постигане на по-стабилен филм при триене и ударно натоварване.Нещата се свеждат до вискозитета и мазането, но ти нищо няма да усетиш. Аз старата кола я карах само с ГЛ-5 и никакъв проблем съм нямал с кутията.
                      Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

                      Коментар


                        #12
                        До тук само с Емо съм съгласен. GL4 and GL5 са спецификации, които нямат нищо общо с вискозитетите на трансмисионните масла. Напълно е погрешно да се мисли че те са свързани с вискозитетния клас. Веднага мога да се обоснова - Има масла 75/80 с чиста GL5 - справка каталога на Фукс и т.н................Чиста GL5 не бива да се използва никога в скоростна кутия. Там мазилните качества се постигат с повечко сяра, което предизвиква корозия при цветните метали. При по-новите масла не се използва толкова много сяра, както при старите, но пак не са безобидни за синхронизаторите. За съвременните трансмисии най-добре масло покриващо едновременно и двете спецификации. Дали 200мл ще навредят, напълно е възможно и реално. Ако източиш маслото със златисти оттенъци вътре, резултата ще е ясен. Мнението ми, е че си допуснал грешка и по-бързата поправка ще доведе до по-малко главоболия. Успех.
                        Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                        Коментар


                          #13
                          GL-5 мисля е с допълнителна присадка за диференциали и няма нищо общо с вискозитетния клас.Той е смесил синтетиката с минерално масло и от там му идва проблема.
                          Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP

                          Коментар


                            #14
                            Смесването на минерално и синтетично масло не е проблем. Дори е добре когато прибавяш към минералка синтетика. Проблема е съвсем друг. Понякога, при някои производители дали ще предпишат GL4 или GL5 ниво на защита зависи само от сертификата който гонят. Различни нива на тестуване. Като цяло GL5 има по високо нива на защита но с по-силни корозионни свойства. GL4 е обратното - по слаби корозионни свойства но и по слаби мазилни. Тези които отговарят едновременно и на двете спецификации имат мазилни качества като на GL5 и корозионни като на GL4.
                            Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                            Коментар

                            Working...
                            X