Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Пак за маслата и по конкретно Red Line, AMSOil, EVANS...

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #61
    Консумативи

    Благодаря колега.Грешката е моя.Не съм погледнал добре.

    Коментар


      #62
      Допитах се до човек от нисан форума, който е доста в час с маслата и понеже гледам, че напоследък взеха да въртят реклама по телевизията на едно масло на Шел и по конкретно - Shell Helix Ultra 5W-40 with Pure Plus tehnology, поисках мнение от него спрямо маслото Мotul 8100 x-cess 5w40, с което аз карам и получих следния отговор:Motul X-cess 5W-40Kinematic viscosity: 40°C cSt - 86.2100°C cSt - 14.2Flash Point - 230°CPour Point: -36°C Viscosity index - 170ТBN= 10,1 mg. KOH/gNoack изпаряемост - N/Asulphate ash - 1.1%Group III+страхотен вискозитетен индекс 170 (има по-високи);+страхотен ТБН (много добра база макар и минерална);+много хубава пламна температура;+добро ниво на сулфатна пепел 1,1% за грейд 5W-40;+- ниво на изпаряемост не е посочено от Мотул, руснаците също не я посочват- според мен много слаба температура на втечняване -36 градуса за масло 5W-40, това е така защото -36 е границата за да може едно масло да се нарече синтетика (или такова за което ни го продават за пълна синтетика);Сега ето и инфо за химичния състав правен от Руснаците:http://www.oil-club.ru/forum/uploads...Маслото има много добър ZDDP пакет, много високо ниво на калции, добри нива на фосфор и цинк има и модификатор на триенето бор макар и в малко милиграми. Според руснаците това масло е с 90% минерална база което се доказва от ниската стойностт на окисление, и 10% ПАО. Като извод за мен това е много добро/прилично синтетично масло на висока цена. Сега за Шелла:Shell Helix Ultra 5W-40 with Pure Plus tehnology:TECH DATA: -Kinematic viscosity:40°C cST - 79.10100°C cST - 13.10Flash Point - 242°C Pour Point - -45°CViscosity index - 168 TBN - 11.3 mg /KOH/g. Noack изпаряемост - 7,1sulphate ash - 1,23%The base oil: Synthetic base oil and additives. Highly refined mineral oil. Group III+Тук базата се прави от синтетез на природен газ (напълно нова технология), и маслото е идеално чисто без примеси поне така твърдят Шел. Определя се като група 3+, защото има високо съдържание на ПАО, може би около 30%.+ страхотен ТБН 11.3, който е малко по-висок от Мотула;+ страхотна пламна температура 242 градуса, също по-висока от Мотула;+ страхотна температура на втечняване -45, също по-висока от Мотула;+ много хубаво ниво на изпаряемост за масло група 3++- не много висок вискозитетен индекс 168 (по старата технология на това масло вискозитетния индекс беше 178, но сега с Pure Plus го намалиха, за сметка на други параметри, това го знам тъй като вече 4-та смяна карам с Шел); Тук Мотула има минимално предимство от 2 единици;+ добро ниво на сулфатна пепел 1.23%, на Мотула е по-добро;Така ето и ифно. за химичния състав: http://www.oil-club.ru/forum/topic/1...svezhee/Тук тубата е с междинни етикети (това да не те приснява, те бяха пуснати на пазара преди официално да обявят за Pure Plus), тука химичния състав е подобен на Мотула, Мотула има леко предимство при фосфора и цинка, както и при бора, както и при калации. Но Шела има освен бор, има и молибден (който също е препарат който се използва като модификатор на триенето), нивата на магнаезии са почти еднакви и при двете масла съответно 15 и 16. Сега сам виждаш разликите във физическите параметри, както и тези в химичния състав. Като цяло тези две масла лично за мен:1. Шелла е по-добър във физическите параметри;2. Химичния състав е сходен от една страна с леко предимство на Мотула, но пък Шелла има молидбен.Това е цялото инфо, интересно при маслото на Шел са дали, че покрива тази спесификация на фиат - Fiat 9.55535-Z2, която спесификация аз не откривам какво точно покрива, ето тук са дадени всички спесификации на фиат, но тази "Z2" липсва - http://www.oilspecifications.org/fiat.php , някой има ли инфо за тази спесификация??Какво мислите за маслото на Шел, дали е по добро от Мотула ?
      punto HGT

      Коментар


        #63
        Shell Helix Ultra се слави с доста добрата си химическа съставка, която почиства/измива двигателя. Дали това е продължено с новата PurePlus Technology съставка, аз лично не зная.Според мен наличието само на ПАО не е предимство, а недостатък. За да "работи" добре едно напълно синтетично масло е нужно наличие на ПАО и естери. Не зная колко точно струва Shell Helix Ultra PurePlus Technology, но Мотул са много ценово надценени масла. Дори Тотал подмениха своите синтетични масла преди около 2г и добавиха напълно синтетична база (ПАО около 15%), а цената им остана все така ниска.Според shell.com 75-90% в Shell PurePlus Technology е минаралната база. Няма как в новото Shell Helix Ultra 5W-40 съдържанието на ПАО да е 30%. Според мен е само 10%. А 25% достига при 0W-30.За мен Равенол е победител в класацията цена/качество при напълно синтетичните масла.Относно Fiat 9.55535-Z2 - моторно масло за турбинирани бензинови и дизелови двигатели с удължен интервал на смяна http://www.autoservicepraxis.de/fm/3...dpi.pdfП.П.: В mister-auto в момента има промоция на 5л Shell Helix Ultra 5w40 - 26,91 ^.
        Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

        Коментар


          #64
          Цената принципно не е тайна:Мотула при последната смяна началото на лятото го взех на 60лв/5л., което хич не го прави скъпо масло според мен, едно време при вносителя същото беше 125лв/5л. бутилка или около 25лв/л., което си е сериозна цена.Шела ще ми стъпи на около 70-75лв/5л. /4л+1л, че при него няма туба 5л/За кой Равенол говориш, да не е този RAVENOL VSI SAE 5W-40 ??, каква му е цената за 5л ? и можеш ли да споделиш като хим. и физ. състав с какво превъзхожда по горните 2 масла, ще съм благодарен, пък може и него да пробвам да налея
          punto HGT

          Коментар


            #65
            По-скоро бих предпочел това RAVENOL VollSynth Turbo VST SAE 5W-40. Или RAVENOL Super Synthetik Öl SSL SAE 0W-40. :D По-добро е от мотула.
            Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

            Коментар


              #66
              Stefanaki от къде пазаруваш Равенол?
              Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

              Коментар


                #67
                Мерси за включването Данчо, но сега се зачетох при руснаците именно за RAVENOL VSI SAE 5W-40 http://www.oil-club.ru/forum/topic/1...5w-40-svezhee/ 1) Высокое щелочное 10 для моющих нейтрализующих способностей масла. 2) Зольность 1.38 - вполне нормально для такого мощного моющего/нейтрализующего и противоизносного пакета.3) Температура застывания -50С - отличный результат!4) Вязкость имитации холодной прокрутки при -30С = 4480 - для таких температур и pp, это один из лучших результатов среди протестированных нами. 5) Температура вспышки масла чуть выше среднего 2306) NOACK 8.8: красота - намекает нам на то что масло сделано на основе настоящей синтетики ПАО. 7) Содержание серы 0.439 - выше среднего, но это нормальное число для масла с таким пакетом присадок. В качестве противоизносной присадки или беззольного детергента бор.По точка 3, 4 и 6 нещата говорят, че маслото действително е добро, тоест по добро от Мотула и Шела.
                punto HGT

                Коментар


                  #68
                  Danchojn написа:
                  Stefanaki от къде пазаруваш Равенол?
                  Aз от http://www.ravenol-shop.de/В Бг може от http://ravenol-bg.com/
                  didich написа:
                  Шела ще ми стъпи на около 70-75лв/5л. /4л+1л, че при него няма туба 5л/
                  Има, има 5л туба - http://www.mister-auto.bg/bg/dvigate...550021514.html (60лв масло + 4лв доставка)
                  Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

                  Коментар

                  Working...
                  X