Здравейте, гледайки разни масла попаднах съвсем случайно във форума на субару и се зачетох в тази тема http://www.subaruclubbg.com/forum/vi...14918&start=40 На стр. 3 има писано за фиат барчета, мотора бил като лейка с огромен харч на масло и е бил оправен с маслото и добавките, които ползват.На стр. 6, нещо което мен конкретно ме интересува, колегата говори за карането на газ и използването на масло Мотул X-cess 8100, това с което и аз карам в момента, интересното е, че той казва да не се ползва това масло, защото попада в група 2 и 3 /как се определя тая гупа и къде може да се види кое масло в коя група попада незнам, ако някой има идея ще се радвам да сподели/, които масла имат слаба термо стабилност и молекулярната им структура се разрушава лесно от висока температура, тоест при карането на газ температурата е по висока, това ОК, но точно това масло X-cess 8100 пък в спесификацията си излишно е записано, че е подходящо както за бензин и дизел така и за автомобили на газ
... и почвам леко да се обърквам.Отделно се говори за full-saps характеристиката на 8100, а трябвало маслото да бъде с mid-saps, като се кара на газ, защото цитирам "Сравнително бързо започва да се нарушава работата на всмукателни и изпускателни клапани, които се сдобиват с добро количество нагар, които е упорит и се чисти изключително трудно с добавки. Този нагар се комбинира с маслените отлагания (и изпарения) и се натрупва и по челата на буталата, по горивната камера и най-вече - около сегментите, блокирайки "пружинирането" им и правилната им работа"Първо да питам някой ползвал ли е продуктите на Red Line, AMSOil, както масло така и добавки ??, явно са някакъв връх при маслата, като сравнение взех един показател на масла с еднакъв вискозитет и ги сравних:HTHS на Мотула е 3,7mPa.s https://www.motul.com/bg/bg/products...-cess-5w40HTHS на тяхното е 4,4mPa.s http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=3&pcid=21
![Shocked](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/icon_eek.gif)
Коментар