Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

някой кара ли браво 1.6 16в с 5/30 масло?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    някой кара ли браво 1.6 16в с 5/30 масло?

    Досега съм го карал само с 10/40 и ми изпадна на оферта масло 5/30 и мисля да го сложа, гледам в датата го дават него за по студени региони . интересуваме ако някои е карал с 10/40 и слет това е сложил 5/30 дали му сее повишил разхода на масло и и как се представя мотора с него. досега от смяна до смяна не ми мърдало от макса най много с един милиметър, едв а забележимо никога не ми е светвала лампата и не са ми тропали повдигачи при сутрешно палене. и много малко потъмнява, мотора мие на 170000 км реалниГрешен раздел -> ПреместенаМодераторски екип на fiat-bg.org

    #2
    Ако не се лъжа този мотор по спецификация е за 10в40, така че по-добре си го карай с такова масло да ти е мир на главата.Плюс това 10в40 се води полусинтетика, а 5в30 е пълна синтетика и като цяло не е много хубаво да се смесват. аз моя го карам с лики моли 10/40 и нямам ядове.Много често го пускат на промоция в метро това масло - 5л. за около 50 лв нямам спомоен колко точно го взех последния път.

    Коментар


      #3
      карай смело,аз jtd-то съм го карал с такова и не е имало проблем

      Коментар


        #4
        На тубите трябва да пише синтетика ли е или полусинтетика, или минерално. Вискозитетът няма отношение към вида масло. 10w40 може да е и синтетика, и полусинтетика и минерално. Както и 5w30 може да е от трите вида масла. В студеното време 5w30 би трябвало да се държи добре. Ама лятото в жегите ще започне да се предава.
        Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
        Suzuki GSX 1100 E 1985 г.

        Коментар


          #5
          На мен в магазина ми казаха, че когато двигателя бил под 100 000 км се препоръчвало пълна синтетика. Така бяха думите. Ставаше дума за Селения. Т.е. 5/40 или 5/30 каквото е там пълната им синтетика. За над 100 000 не се препоръчвало или неможело. Не помня точно.
          FIAT Bravo sx 1.6 16V '97
          FIAT Punto sx 75 '94

          Коментар


            #6
            пълна синтетика е, попринцип се купува за дизелови двигатели на нови бусове, и нямат проблеми с него, и други бензинки карат с него маслото ми идва буквално за без пари. 1 почерпка само. а това за километрите е пълна глупост, до 100к и над 100к, хубаво е да си слага масло което еп о каталог, В датата за бравото ми излита или 10/40 или 5/30. маслото което ще взема е синтетично Hilber.

            Коментар


              #7
              Е те от някакъв каталог го гледаха. Магазина се занимава основно с продажба на масла. А това което аз знам е, че рядкото масло създава тънък филм, който не е стабилен при ниски обороти и големи хлабини (износен двигател). Обратно гъстото масло не може да маже добре при високи обороти. Аз мисля, че все пак няма кой знае каква разлика в двете масла, а и двигателя е едно да си го карал 100 к км на градско друго е предимно извън града (износването ще е много различно). Така че всичко е долу-горе...
              FIAT Bravo sx 1.6 16V '97
              FIAT Punto sx 75 '94

              Коментар


                #8
                slav4o_vt написа:
                Е те от някакъв каталог го гледаха. Магазина се занимава основно с продажба на масла. А това което аз знам е, че рядкото масло създава тънък филм, който не е стабилен при ниски обороти и големи хлабини (износен двигател). Обратно гъстото масло не може да маже добре при високи обороти. Аз мисля, че все пак няма кой знае каква разлика в двете масла, а и двигателя е едно да си го карал 100 к км на градско друго е предимно извън града (износването ще е много различно). Така че всичко е долу-горе...
                това ясно. мисля че със 5/30ката на мотора ще му е много по добре, отделно че и си го настъпвам много, само ме притеснява да не го гълта като смок.

                Коментар


                  #9
                  кой смотаняк ви пълни главите с глупости-до 100к и над 100к.дали караш с 5-40,10-40 или 15-40,разликата на загрял мотор е никаква,вискозитета си е един и същ.друго е обаче на студен мотор-там 5-40 ще е най-рядко(нали това е целта,да се избегне максимално сухия старт),а 15-40 най-гъсто и зимата няма въртене.това всичко съм пислал за вискозитетните класове,а естествено е най-добре и маслата да са пълна синтетика

                  Коментар


                    #10
                    Моят двигател поне по километраж е на почти 290000 км. Дали някой си е играл да го връща преди да го вкарат в страната, нямам идея. Колата е при мен почти 10 години. През това време винаги и наливам Сления Голд, пълна синтетика 10w40. Работи си без грешка и зиме и лете. Само дето не мога да случа на читави гарнитури и съм се примирил след няколкото им смени - просто доливам малко масло. П.П. В магазините гледат да си пробутат залежалата стока. Няма какво да се чудите, че се изказват "компетентно" по някои въпроси.
                    Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
                    Suzuki GSX 1100 E 1985 г.

                    Коментар


                      #11
                      Аз не бих го сипал точно заради ниския вискозитет при работна температура- да не стане прекалено течно и да не успява помпата (която и без това не е чисто нова) да вдигне достатъчно налягане и след няколко хиляди километра да каже чао.
                      Фиат Крома 1.9 16v+
                      Фиат Браво 1.6 16v
                      Фиат Мареа 1.6 16v

                      Коментар


                        #12
                        pi4_s_bravo написа:
                        Аз не бих го сипал точно заради ниския вискозитет при работна температура- да не стане прекалено течно и да не успява помпата (която и без това не е чисто нова) да вдигне достатъчно налягане и след няколко хиляди километра да каже чао.
                        не би трябвало да имам проблем точно с нея.

                        Коментар


                          #13
                          ниския вискозитет е при студен мотор,което е по-добре и четете и следвайте логиката

                          Коментар


                            #14
                            pi4_s_bravo написа:
                            Аз не бих го сипал точно заради ниския вискозитет при работна температура- да не стане прекалено течно и да не успява помпата (която и без това не е чисто нова) да вдигне достатъчно налягане и след няколко хиляди километра да каже чао.
                            Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                            (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                            Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                            Коментар


                              #15
                              За зимата е ОК, но лятото гаранция ще стане на водица и се сещай колко ще маже.Масла, които ще можеш да караш без да се притесняваш от сезона според мен са 0W40, 5W40, 5W50
                              punto HGT

                              Коментар

                              Working...
                              X