Досега съм го карал само с 10/40 и ми изпадна на оферта масло 5/30 и мисля да го сложа, гледам в датата го дават него за по студени региони . интересуваме ако някои е карал с 10/40 и слет това е сложил 5/30 дали му сее повишил разхода на масло и и как се представя мотора с него. досега от смяна до смяна не ми мърдало от макса най много с един милиметър, едв а забележимо никога не ми е светвала лампата и не са ми тропали повдигачи при сутрешно палене. и много малко потъмнява, мотора мие на 170000 км реалниГрешен раздел -> ПреместенаМодераторски екип на fiat-bg.org
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
някой кара ли браво 1.6 16в с 5/30 масло?
Collapse
X
-
Ако не се лъжа този мотор по спецификация е за 10в40, така че по-добре си го карай с такова масло да ти е мир на главата.Плюс това 10в40 се води полусинтетика, а 5в30 е пълна синтетика и като цяло не е много хубаво да се смесват. аз моя го карам с лики моли 10/40 и нямам ядове.Много често го пускат на промоция в метро това масло - 5л. за около 50 лв нямам спомоен колко точно го взех последния път.
-
На тубите трябва да пише синтетика ли е или полусинтетика, или минерално. Вискозитетът няма отношение към вида масло. 10w40 може да е и синтетика, и полусинтетика и минерално. Както и 5w30 може да е от трите вида масла. В студеното време 5w30 би трябвало да се държи добре. Ама лятото в жегите ще започне да се предава.Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
Suzuki GSX 1100 E 1985 г.
Коментар
-
пълна синтетика е, попринцип се купува за дизелови двигатели на нови бусове, и нямат проблеми с него, и други бензинки карат с него маслото ми идва буквално за без пари. 1 почерпка само. а това за километрите е пълна глупост, до 100к и над 100к, хубаво е да си слага масло което еп о каталог, В датата за бравото ми излита или 10/40 или 5/30. маслото което ще взема е синтетично Hilber.
Коментар
-
Е те от някакъв каталог го гледаха. Магазина се занимава основно с продажба на масла. А това което аз знам е, че рядкото масло създава тънък филм, който не е стабилен при ниски обороти и големи хлабини (износен двигател). Обратно гъстото масло не може да маже добре при високи обороти. Аз мисля, че все пак няма кой знае каква разлика в двете масла, а и двигателя е едно да си го карал 100 к км на градско друго е предимно извън града (износването ще е много различно). Така че всичко е долу-горе...
Коментар
-
slav4o_vt написа:Е те от някакъв каталог го гледаха. Магазина се занимава основно с продажба на масла. А това което аз знам е, че рядкото масло създава тънък филм, който не е стабилен при ниски обороти и големи хлабини (износен двигател). Обратно гъстото масло не може да маже добре при високи обороти. Аз мисля, че все пак няма кой знае каква разлика в двете масла, а и двигателя е едно да си го карал 100 к км на градско друго е предимно извън града (износването ще е много различно). Така че всичко е долу-горе...
Коментар
-
кой смотаняк ви пълни главите с глупости-до 100к и над 100к.дали караш с 5-40,10-40 или 15-40,разликата на загрял мотор е никаква,вискозитета си е един и същ.друго е обаче на студен мотор-там 5-40 ще е най-рядко(нали това е целта,да се избегне максимално сухия старт),а 15-40 най-гъсто и зимата няма въртене.това всичко съм пислал за вискозитетните класове,а естествено е най-добре и маслата да са пълна синтетика
Коментар
-
Моят двигател поне по километраж е на почти 290000 км. Дали някой си е играл да го връща преди да го вкарат в страната, нямам идея. Колата е при мен почти 10 години. През това време винаги и наливам Сления Голд, пълна синтетика 10w40. Работи си без грешка и зиме и лете. Само дето не мога да случа на читави гарнитури и съм се примирил след няколкото им смени - просто доливам малко масло. П.П. В магазините гледат да си пробутат залежалата стока. Няма какво да се чудите, че се изказват "компетентно" по някои въпроси.Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
Suzuki GSX 1100 E 1985 г.
Коментар
-
Аз не бих го сипал точно заради ниския вискозитет при работна температура- да не стане прекалено течно и да не успява помпата (която и без това не е чисто нова) да вдигне достатъчно налягане и след няколко хиляди километра да каже чао.Фиат Крома 1.9 16v+
Фиат Браво 1.6 16v
Фиат Мареа 1.6 16v
Коментар
-
pi4_s_bravo написа:Аз не бих го сипал точно заради ниския вискозитет при работна температура- да не стане прекалено течно и да не успява помпата (която и без това не е чисто нова) да вдигне достатъчно налягане и след няколко хиляди километра да каже чао.
Коментар
-
pi4_s_bravo написа:Аз не бих го сипал точно заради ниския вискозитет при работна температура- да не стане прекалено течно и да не успява помпата (която и без това не е чисто нова) да вдигне достатъчно налягане и след няколко хиляди километра да каже чао.Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар