Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем със скоростния лост

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем със скоростния лост

    Здравейте . От скоро ми се появи проблем, замина си гладкото превключване на скорости и се появи някакво сякаш на 2етапа. Засилвам на 1ва до 2000оборота най-много, обаче като се опитам да вкарам 2ра сякаш запецва на едно място и после продължава лоста. С другите предавки същата работа - не е гладко. Викам си да не е нещо съединителя да се износил и го врътнах 2 пъти обратно на часовниковата и уж се пооправи малко, но пак не е както трябва. Вчера както съм на 3та намалям и вкарвам 2ра и изхърка, което не го е правило до сега. Чудя се от какво може да е проблема. Като се заиграя на място, на изгасен двигател, влизат гладко и както си играя и пак някой път по трудно влизат и после пак гладко. Извинявам се за кофти обяснението. Маслото на скоростната не е сменяно, не мисля, че от там може да се появи това или ако е от там ще е от това, че не е сменяно от сигурно не знам колко години и има стружки?П.П. един път влезе както преди гладко и не знам да не е някой синхронизатор? Там не съм наясно
    Alfa Romeo 147 1.9JTD 16v

    #2
    Не мога със сигурност да ти кажа, нека и други колеги изкажат мнение но от казаното от теб ми идват следните идеи. Описанието бие на износени синхронизатори (особено с това хъркане). Дано да не е от тях, че си е разход голям. Те самите не са скъпи но подмяната им е тегава.Другото, което ми идва е от моя опит. От пряла кола на светофар 1, после 2 и при трета лоста заби, все едно нещо го подпира и няма мърдане, после се пооправи и влизаше като масло. И след два часа пак заби. Това го правеше само на 3. До един момент в които лоста не влизаше въобще на трета. Майстора ми обясни, че имало някакви рингчета вътре (може да е говорил за синхронизаторите- но поне аз останах с впечатлението че са някакви отделни рингчета).Та те се износвали и не позволявали да зацепват зъбчатките. Какво направи той: Запали колата 1 (рязко но не силно)- колата помръдна 10-тина см. , после задна същото упражнение, после пак 1,2,4.Каза че при фиатите (поне за пунто мк1-говореше) че с времето рингчетата се износвали и било характерно. От тогава колата не е правила проблеми. За маслото: аз моето го смених и разликата беше минимална, но няма да е лошо да го смениш. p.s. При това упражнение трябвало да усетиш точно къде е луфта и тогава да вкараш съответната скорост, понеже от износването не се напасвали точно и ти трябва да усетиш момента на напасване.

    Коментар


      #3
      Благодаря ти за отговора колега ! Ще изчакам и другите колеги, но сега ми направи впечатление, че от 2ра на 3та ако не засиля много влиза както трябва примерно до 2000оборота ако е повече влиза кофти
      Alfa Romeo 147 1.9JTD 16v

      Коментар


        #4
        Според мен колега е по-вероятно да е от съединителя, защото ако е от синхронизаторите няма изобщо да има промяна като натягаш съединителя, а ти казваш, че малко се било пооправило като си го врътнал
        Пунто 1.9D 2002г.

        Коментар


          #5
          Е възможно ли е толкова много да се е износило феродото ли аз не знам точно кое и как се износва, че да се налага да го връткам повече от 2 пъти. Или викаш нещо друго може да е станало. И дали е възможно някак си да е изчезнало маслото от скоростната макар, че не съм виждал течове, а би трябвало да се забележат, не съм го проверявал нивото май ще трябва... И го врътнах още жилото ама сякаш сега е най-добре...
          Alfa Romeo 147 1.9JTD 16v

          Коментар

          Working...
          X