Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Сервиз за хидравлична помпа?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Сервиз за хидравлична помпа?

    Колеги има ли някой идея да читав сервиз и дали изобщо пущината подлежи на ремонт?Мойта днеска като я видях отдолу цялата е в масло, като стане влажно почва да вие... а бе с две думи за правене си е ...
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
    Fiat Linea 1.3 Multijet'08
    Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
    http://forum.fiat-bg.org

    #2
    Re: Сервиз за хидравлична помпа?

    zgabrovski написа:
    Колеги има ли някой идея да читав сервиз и дали изобщо пущината подлежи на ремонт?Мойта днеска като я видях отдолу цялата е в масло, като стане влажно почва да вие... а бе с две думи за правене си е ...
    Ами мисля, че има такъв сервиз точнокато завиеш за Горна баня от Околовръстното и вдясно има един сервиз. Там със сигурност правеха хидравлични рейки, за помпи не съм на 100% сигурен. Специално за рейките много хора ми го препоръчваха. Ако се прибирам по-навреме ще ги питам дали правят помпи.

    Коментар


      #3
      Лоши симптоми ето един материал обаче за ОПЕЛЗапочне ли да се чува шум от към помпата, особено при мокро време съчетано със свирене на ремъка при пълно завъртане на волана, означава че ви предстои неприятна изненада от към хидравличната помпа.Позволявам си да споделя моя скромен опит при ремонта на помпата. Надявам се да бъда полезен на всеки, който го сърбят ръцете и няма вяра в Майстори.Ако проблема е в лагера и/или семерината, ремонта не представлява трудност, при условие, че има винтова преса или друга подходяща скоба за избиване на щайбата. Шайбата е набита в оста на горещо-пресова сглобка и е необходимо голямо усилие за избиване а в последствие и за набиване. С чук не става! Последователността при ремонта е следния:1- Сваля се помпата2- Почиства се от мръсотии и масла.3- Сваля се задния капак, след като се махне пружинния пръстен/има технологичен отвор за по-лесно сваляне на пръстена или се пробива друг на подходящо място, но обикновено се сваля лесно/. Внимателно се маха капака, тъй като може да падне цялата карантия на помпата и да не се види последователността за сглобяване. Да се внимава как е ориентиран към корпуса - да се направят белези.4- Внимателно се свалят вътрешностите на помпата като се описва последователността и посоката на свалените елементи. Да не се измива/ обезмаслява/ веднага защото ше хванат ръждиви петна пластините и другите елементи. Проверявате дали няма механични повреди или задирания по работните повърхности. Ако има проблеми няма смисъл да изпълнявате долните точки, а по-добре нещо от моргата.5-Идва и ключовия момент- Необходимо е да се свали зегерката която държи предния лагер. Ако се загледате внимателно ще видите, че почти не се вижда и на пръв поглед си мислите, че не може да я свалите. Тук подхождате творчески има поне два варианта. Първият е да пробиете една или две дупчици с Ф около 2мм по корпуса на помпата, като внимавате да уцелите точно канала на зегерката и да е в двата й края.С два щифта притискате и при малко търпение ще отлепите зегерката от леглото й и с придърпване би трябвало да успеете да я извадите. Друг вариант е да пробиете в шайбата два отвора /+ още два симетрични за баланс/ за да имате достъп да ушенцата на зегерката и с подходяща клеща да извадите зегерката. По мои предположения отворите трябва да са поне около 8мм и да са точно по радиуса на зегерката, а също така и разтоянието между тях трябва да преценено с разтоянито между ущенцата на зегерката. Опит имам с първия вариант. 6- Издърпвате оста заедно с лагера. Внимава се да не се нарани опашката на оста понеже лагерува в иглено лагерче в задния капак. Обикновено това лагерче не за смяна.7- Избивате на винтова преса или по друг начин лагера и втулката държяща шайбата едновременно. /Долния пръстен на лагера служи за опора при избиване като той подпира и втулката/ Няма да е лощо да загреете с горелка втулката като се стремите да не попада пламък по оста. !! Необходимо е голямо усилие !!8- Изваждате лагера и семерината, отивате в първия магазин за лагери и семерини и срещу около 8 лева вземате нови.9- Набивате новия лагер/!! не ползвайте опашката на оста за опора, необходима е дорна която да служи за опора, като контактува в конусния участък от оста, където няма работна повърхност/10-Загрявате втулката на щайбата до вишнево червено с горелка и набивате бързо втулката на оста, като пак ви е необходима преса или друго приспособление. !! Необходимо е голямо усилие !! Втулката трябва да равни с челото на оста.11-Измивате обилно вътрешността на помпата с кореселин и намазвате след това с масло за хидравлика /за автоматични скоростни кутии/12-Поставяте семерината13-Измивате оста с кореселин и я намазвате с масло. Нанизвате зегерката през оста и полека лека набивате лагера в леглото му. Тук идва и втория ключов момент да се постави зегерката отново в канала. Който е стигнал до тук трябва да може да се справи.14- Измивате всички вътрешни елементи и след това омаслявате. Внимателно монтирате всички части по ред, посока и ориентация, както сте определили при сваляне.15-Притискате леко капака и слагате пружинния пръстен.Ако сте имали търпение имате вече почти нова помпа.Монтирате я на колата наливате масло /за автоматични скоростни кутии/ до горе на казанчето, запалвате за кратко и изгасвате.След това допълвате казанчето до белега. Отива точно 1 литър масло. Правите няколко пълни оборота на волана наляво-надясно и сте готови.Всичко това което го пиша съм го направил на моята помпа и нямам вече никакви проблеми.Успех на всички които ще си пробват майсторските умения!
      Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
      Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

      Коментар


        #4
        колега моята помпа преди време ми направи проблем.Ходих по сервизи но всеки като я погледне казваше че не може да се ремонтира.На едно място казаха да оставя помпата и след една седмица щяла да бъде готова само срещу скромните 200лв.Свалих помпата,избих отпред желязото на което се захваща колелото за ремака,избих лагера махнах семерингата.Смених лагера за 4 лв.,семерингата за 1лв.,сглобих помпата и вече 1 год. нямам никакъв проблем.Няма нищо сложно.Просто много трудно свалих помпата,и доста трудно избих желязото което даржи колелото на помпата.Използваи скоба за лагери и чук. :D
        фиат брава 1.9тд 75к 1997г октомври

        Коментар


          #5
          Извинявам се за оф-топика,но на колко км е добре да се сменя маслото на хидравличната помпа?
          Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
          Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

          Коментар

          Working...
          X