Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Постоянно ли са зацепени 4-те колела на Панда 4х4 2005 г.?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Постоянно ли са зацепени 4-те колела на Панда 4х4 2005 г.?

    Интересуваме като е 4 по 4 постоянно ли са зацепени и четирите колела .Ако са две по две зацепени при движение само на задните ли е задвижването и при буксуване се включват и предните или постоянно се задвижва от предните а само при буксуване се задействат и задните.Въобще как става самото включване и на четирите колела. При КИАта си имам ръчка и с нея при буксуване включвам предното защото основното и постоянно движение се осъществява от задните колела.
    Фиат Панда 1.2 2006година
    Синджира си идва ,а козата я няма...

    #2
    Колега, с цялото ми уважение към теб, но не си от вчера във форума. Такова заглавие от сорта на "Въпрос за Панда" е неясно и недопустимо. В него по никакъв начин не става ясно за какво е темата, освен моделът автомобил. Редактирам го и моля да обръщаш повече внимание на тези неща.

    Коментар


      #3
      Да. Нямаш опция да караш само на едно задвижване.В нормални условия се задвижват само предните колела. Когато предния мост започне да буксува, има централен съединител, който започва да предава въртящия момент към задния мост.Единствено лошо е, че предния и задния диф. са от отворен тип, и ако загубиш сцепление с едно предно и едно задно колело, то губиш всичко.Има и такива версии с ESP, което е доста по-добре. Може да познаеш най-лесно дали най-дясното копче до това с аварийните светлини е нещо такова като два моста свързани с кардан.Ама това от снимките ако е твоя автомобил, то той е Climbing, което означава, че нямаш блокировка на диференциалите.
      A20DTH ЖТД ама не баш
      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

      Коментар


        #4
        кола

        Те са няколко модела зависи твоя кой вид е но по скъпите сигурно твоята е такава са вигаги е 4 х 4Пълно постоянно (перманентно 4x4) би трябвало да има бутон да блокира ференциала или нещо друго може да има бутон ELD http://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=6907
        Прикачени файлове
        КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
        Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
        http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

        Коментар


          #5
          Благодаря за отговорите .Явно при мен са постоянно зацепени и четирите колела защото нямам такъв бутон ELD.От линка който е приложен всичко съвпада с моята Панда.И разхода на гориво е еднакъв с тоя по фабрични данни.С една дума трябва да се внимава да не попаднат еднопредно и едно задно колело във въздуха или да буксуват, защото няма мърдане от място при това положение.ПП.Оги ,приемам критиката по повод заглавието на темата и дано втори път не допусна такава грешка.
          Фиат Панда 1.2 2006година
          Синджира си идва ,а козата я няма...

          Коментар


            #6
            кола

            Ще гледаш повече акумулатора да е наред .че после може да стане проблем . Иначе върви повече от колкото си мислят някой хора пробвано е .
            КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
            Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
            http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

            Коментар


              #7
              Колкото до акумулатора гледам че скорое купуван ,силно завърта и пали още на втория оборот на двигателя.За вървене аз не надхвърлям 80-90км извън града .Пак казвам ,че тоя модел Панда надхвърли много моите очаквания.За сега само положителни отзиви.Първо се зачудих при смяната на гумите,че свалихме тия с които бешеразмер с 185 и ми се видяха че са големи ,но сега от линка по горе видях че и фабрично е с такъв размер.Колата е минала преглед в Швейцария в края на месец Май и аз нямам никакви забележки.Сега разбрах как работи и системата 4 по 4 .Ако пъкне някакъв проблем пак ще ви тормозя с някое питане . :D
              Фиат Панда 1.2 2006година
              Синджира си идва ,а козата я няма...

              Коментар


                #8
                На обикновени валяци могат ли да се проверяват спирачките на тази кола?

                Коментар


                  #9
                  панда

                  Ми като е 4 движещи колела ако валяците са 2 другите 2 лолелета би трябвало да изтласкат колата тук е точно така http://www.youtube.com/watch?v=Z7PMr73EtXIили не точно http://www.youtube.com/watch?v=B8g18IDyvm8Но май има някви зъбни колела който се сещат че на задните няма натоварване и неби трябвабо да има проблем
                  КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                  Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                  http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                  Коментар


                    #10
                    коцев написа:
                    Явно при мен са постоянно зацепени и четирите колела защото нямам такъв бутон ELD.
                    Коцев Здравей и честита Коледа на всички.Не можах да се стърпя да ти отговоря на въпроса.Честито за хубавата количка,но не си с постоянно 4х4.До някъде БО даде по точен отговор.Нормално си с предно постояно предаване както нормалните коли.Остави рекламните надписи по колата,бъркотията в тази сфера от различните фирми е много голяма.За да си с постоянно 4х4 трябва да имаш средеен диференциал,защото предния и задния мост при завой не изминават еднакъв път-това е скъпо решение.Ти нямаш такъв.Твоята система4х4 всред специалистите носи термина "on demand four wheel drive" или това ще рече 4х4 при необходимост или при поискване.Когато едно от предните колела забуксува и то не веднага а след секунда,две а може и повече започва предаване на въртящ момент към задния мост и то 20-30% от този който би предал на колелата преддния мост.Максималния момент на задния мост който може да се предаде при тази система теоретично е макс. 50%,защото другите 50% са винаги на предния мост,но на практика не ги достига.Това се постига чрез една виско муфа пълна със силиконова течност която се намира между предния и задния мост.Няма да обяснявам как работи тя.Постоянно 4х4 или система "full drive"kaто се нарича я познавам само в Субаро и Ауди и то в скъпите варианти.Кола от класа на Панда не познаввам.Разбира се джиповете имат тази система и то не всички.Нивата я, има и тя има среден диф.Следователно ти ще имаш перманентно предаване на четирите колела само докъто едно от предите колела буксува.Щом спре да буксува чао на 4х4-отиваш само на предно.Това е най компромисния вариант на система 4х4,но и най евтин.Как да познаеш дали си с тази система: Вдигаш едно от предните колела на крик и скоростите на неутрална.Започваш да въртиш леко колелото в посока на движение и постепено забързваш въртенето.Трябва да започнеш да усещаш все по трудно въртене и в един момент да тръгне колата напред,даже да падне от крика.Това е 100% ,че си със виско муфа и имаш 4х4 само при буксуване.Такава кола не може да се проверяват предни спирачки на традиционните стендове.Тази система има някои съществени недостатъци,но няма да се спирам на тях Предимствата са че е проста,евтина и колата е по икономична от постоянно 4х4.Важно условие при експлоатация на такава кола е всички четири гуми да са с еднакъв размер и едднакво износени или най малко почти еднакво.В противен алучай се проявяват неприятни реакции. Сега за системата ELD или "electronic locking differential

                    Коментар


                      #11
                      И ти си прав като гледам какво пишеш. Да падне първия сняг и тогава ще пробвам кое как е.Благодаря за отговора. :D
                      Фиат Панда 1.2 2006година
                      Синджира си идва ,а козата я няма...

                      Коментар


                        #12
                        Stefan Hadjov, само ще те поправя, че не е вярно това за ELD-то, което си написал при Пандата.ЕЛД-то при Пандата представлява "заключване" на хидравличния съединител. Демек активира задния мост принудително, а не да чака превъртане на преден, спрямо заден мост, за да почне да предава въртящ момент към задния мост. Иначе двата диференциала (преден и заден) са си стандартни и нормално отворени.При тези коли, ако превърти едно предно и едно задно колело, то всичко приключва.Далаверата при Панда е ако има VDC, за да може тогава да набива спирачки на превъртащото колело на мост, за да може да прехвърля въртящия момент към колелото с по-голямо сцепление.Пандите с ЕЛД и ВДЦ системи би трябвало да могат да се проверяват и на стандартен стенд за ГТП. Ама при другите системи, особено преди 2008-ма година, то няма как да стане това.Но пък от друга страна стандартните стендове за ГТП само с един чифт валяци имат опция за тестване на 4х4, като въртят само едно от колелата. Демек проверяват спирачките на 4-те колела поотделно, а не на мост (двойка).За това и въпроса с ГТП-то при този автомобил е малко подвеждащ - хем може, хем не. Зависи от няколко обстоятелства и комбинации между ГТП пункта и оборудването на Пандата.
                        A20DTH ЖТД ама не баш
                        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                        Коментар


                          #13
                          @BOВъзможно да е така както казваш,но аз не познавам такъв модел на Панда.Вероятно е от последните години.Освен това ELD значи заключване на диференциала,но Панда няма среден диф.за да го заключват.Тази система с хидравличен съединител я има в Хонда HRV,възможно е да има подобно в последните модели на Панда но не е редно тогава да се нарича ELD.Ако е така както казваш то тази система с твърдо предаване към задния мост е за предпочитане пред старата с вискомуфа.Тогава предавания момент към задния мост ще е по равно с предния-по 50% и се избягват и други недостатъци.

                          Коментар


                            #14
                            кола

                            Мисля че след 2008 са малко по други с повече екстри предишните са 50/50 и няма блокировки
                            КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                            Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                            http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                            Коментар


                              #15
                              Разлика има в съединителя. От средата на 2008 година някъде се слага електро-хидравличен съединител. Преди тази дата се слага виско съединител.И при двата варианта предаването теоретично стига до 50:50, като съединителя издържа до максимум 850нм.Той е монтиран върху задния диференциал.Максимално точния отговор за ЕЛД-то какво прави е, че като се натисне копчето, то хидравличния съединител се "заключва" в максимално положение за предаване на въртящия момент към задния мост, като системата за ВДЦ започва да следни за най-малкото приплъзване на ляво спрямо дясно колело като изпълнява ролята на електронно заключване на диференциалите, за да може колата да драпа максимално. Това набиване на спирачките се ограничава до 30км/ч. Примерно при Х-драйв системата на БМВ, това разпределение се ограничава до 180км/ч - просто за съпоставка .:D ЕЛД-то по принцип е налично в най-високите нива на оборудване и се среща в Cross изпълнението на Панда също така.Мисля, че няма смисъл вече да задълбаваме вече с по-технически данни.
                              A20DTH ЖТД ама не баш
                              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                              Коментар

                              Working...
                              X