Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Не мога да си отвия пробката на картера

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Не мога да си отвия пробката на картера

    Здравейте,Днес пробвах да си сменя маслото, но пробката на картера ми няма развиване.Успях да прецакам шестостена с който се опитах да я развия.Идната седмица ще си купя ударна шестостенна вложка за гедоре с която да се опитам да развия пробката.Някой има ли идеи как се развива по лесно пренатегната пробка? На загрят двигател, или на студен ще ми е по-лесно.И другото, което искам да питам е, пробката с нормална резба ли е, или с обратна? До сега няколко пъти съм си сменял маслото, но не съм имал подобен проблем, явно последния път съм я пренатегнал, или самата пробка е ръждясала и от ръждата няма развиване.
    _/''''''''''''''''''''''''\_
    //---------------\\
    [( )== //// ==( )]
    |_|'------------'|_| ....Punto

    #2
    Колега с нормална резба е ако е за Пунто МК1. Топлината разширява метала, така че на студен според мен ще е по-лесно. Опитай да напръскаш с WD40. Аз също счупих едно гедоре при опит да развия моята, но след това схванах цаката, със гаечен ключ хванах накрайника на гедорето и не със постоянна сила ами с пулсиращи удряния по ключа и поддаде и се отви много лесно. Ако постепенно и постоянно напъваш ключа нищо няма да стане. Поне при мен така беше. Успех.п.с. А масленият филтър го отвих с една отвертка в него и въртене, че не помръдваше, а новия го затегнах яко с колан от дънки.
    BMW E46 coupe
    Fiat Punto 1.1 LPG - ex

    Коментар


      #3
      Аз пробвах да я развия с Г образен шестостен и тръба. В резултат щестостена стана объл.Ще пробвам и с гедоре, но се притеснявам да не стане обла и самата пробка.
      _/''''''''''''''''''''''''\_
      //---------------\\
      [( )== //// ==( )]
      |_|'------------'|_| ....Punto

      Коментар


        #4
        Е винаги може да се намеси бормашината в играта, това да не те притеснява. На служебната Шкода 2005г на сестра ми така стана с пробката, отидох при един дето монтира гърнета и за 5 лева ми я разпроби и свали. Разбира се загуба на време е, както казах пробвай с WD 40 да го напръскаш и да разкисне. И после като я слагаш може на резбата да капнеш 1 капка масло не да навиваш на сухо, ако разбира се след източване на маслото забърсваш отдолу мизерията, аз даже и в дупката на пробката бъркам с парцала да почисти гнястта от дупката ако има такава.
        BMW E46 coupe
        Fiat Punto 1.1 LPG - ex

        Коментар


          #5
          кола

          Трябва хубава вложка и гедорес тръба в краен случай на пред на зад леко
          КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
          Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
          http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

          Коментар


            #6
            Купи си един хубав ключ шестостен от хром-ванадиум и с една тръба я развий.И аз преди месец се озорих на Уното на нашите и с пробката и с филтъра...някой дето не си знае силата ги е стягал.Посъветвах я с чука малко и после с 60-70см тръба.Но съм сигурен,че с хубав ключ ще поддаде преди да се замаже.В случаи,че се замаже самата пробка не се шашкай.Иди при някой сервиз за гърнета да ти заварят една голяма гайка с голяма дупка,която да се запълни със заварка, върху самата пробка и гаранция,че ще се лашне.На Москвича ми преди години превъртя квадрата и така го оправиха,че дори си я ползвах същата пробка
            EX' Fiat Tipo 1.4i.e DGT
            Fiat Punto 1.2 16v Sporting

            Коментар


              #7
              стяга ли се толкова... там резбата е конусна леко се притяга на ръка и това е, хайде успех, и за другия път ще знаеш да не натягаш като хамалин, пък сега най-много да смениш и капака на картера
              Брава 1.6

              Коментар


                #8
                Аре стига се ревали, вашите поне са стоманени и резбите не се замазват толкова лесно, питатели ни нас с алуминиевите картери Загрей колата до работна температура и така развиивай, хем ще се разшири пробката, хем и маслото ще се източи като хората.
                Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                Коментар


                  #9
                  За да няма проблеми следващият път по резбата на пробката навивам тефлонова лента, от тази дето се ползва при водопроводи. Така хем не капе, никога, хем следващият път се развива без проблем.
                  Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                  Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                  Коментар


                    #10
                    Emo91 написа:
                    ...п.с. А масленият филтър го отвих с една отвертка в него и въртене, че не помръдваше, а новия го затегнах яко с колан от дънки.
                    заради такива стягания, колегата е пуснал тази тема...Филтъра се стяга само на ръка, без никакви инструменти. Пробката - подчукния директно с чука няколко пъти по-силничко, но не чак за да искривиш картера. след това с шестостена - чукаш с чука по рамото в посока развиване, няма как да не се развие., просто си трябва бой. важно е шестостенът да е хубав, и е добре да е с по дълго рамо. ако шестостенът влиза със стегнатост в пробката или не влиза хубаво и него го подчукни с чукът за да влезе хубаво докрая, иначе рискуваш заглаждане на пробката...

                    Коментар


                      #11
                      отвиване на пробката само на студен двигател
                      Bravo 1.9d 97г

                      Коментар


                        #12
                        Днес си купих вложка за гедорето и с нея успях да отвия пробката.Наложи се да използвам и тръба разбира се.
                        _/''''''''''''''''''''''''\_
                        //---------------\\
                        [( )== //// ==( )]
                        |_|'------------'|_| ....Punto

                        Коментар


                          #13
                          Пробката на картера се затяга с 15 - 20Nm ако тряба да е всичко изрядно. Не че всички си завиваме пробките с динамометричен ключ, но достатъчно ясно числата говорят - не трябва да се стяга ЗВЕРСКИ. Масления ф-р само на ръка. Ако мястото е кофти с ключ но умната - там допуска е 25Nm макс. и пак ще се развива с отверки.
                          Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                          Коментар


                            #14
                            точноооо

                            Коментар


                              #15
                              Моята пробка на бравото първия път като сменях маслото не се развиваше. Налях спирачна течност в една капачка от масло и я подпях с едно дървено трупче да накисва пробката. Помогна.
                              FIAT Bravo sx 1.6 16V '97
                              FIAT Punto sx 75 '94

                              Коментар

                              Working...
                              X