Здравейте,Днес пробвах да си сменя маслото, но пробката на картера ми няма развиване.Успях да прецакам шестостена с който се опитах да я развия.Идната седмица ще си купя ударна шестостенна вложка за гедоре с която да се опитам да развия пробката.Някой има ли идеи как се развива по лесно пренатегната пробка? На загрят двигател, или на студен ще ми е по-лесно.И другото, което искам да питам е, пробката с нормална резба ли е, или с обратна? До сега няколко пъти съм си сменял маслото, но не съм имал подобен проблем, явно последния път съм я пренатегнал, или самата пробка е ръждясала и от ръждата няма развиване.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Не мога да си отвия пробката на картера
Collapse
X
-
Колега с нормална резба е ако е за Пунто МК1. Топлината разширява метала, така че на студен според мен ще е по-лесно. Опитай да напръскаш с WD40. Аз също счупих едно гедоре при опит да развия моята, но след това схванах цаката, със гаечен ключ хванах накрайника на гедорето и не със постоянна сила ами с пулсиращи удряния по ключа и поддаде и се отви много лесно. Ако постепенно и постоянно напъваш ключа нищо няма да стане. Поне при мен така беше. Успех.п.с. А масленият филтър го отвих с една отвертка в него и въртене, че не помръдваше, а новия го затегнах яко с колан от дънки.BMW E46 coupe
Fiat Punto 1.1 LPG - ex
-
Е винаги може да се намеси бормашината в играта, това да не те притеснява. На служебната Шкода 2005г на сестра ми така стана с пробката, отидох при един дето монтира гърнета и за 5 лева ми я разпроби и свали. Разбира се загуба на време е, както казах пробвай с WD 40 да го напръскаш и да разкисне. И после като я слагаш може на резбата да капнеш 1 капка масло не да навиваш на сухо, ако разбира се след източване на маслото забърсваш отдолу мизерията, аз даже и в дупката на пробката бъркам с парцала да почисти гнястта от дупката ако има такава.BMW E46 coupe
Fiat Punto 1.1 LPG - ex
Коментар
-
Купи си един хубав ключ шестостен от хром-ванадиум и с една тръба я развий.И аз преди месец се озорих на Уното на нашите и с пробката и с филтъра...някой дето не си знае силата ги е стягал.Посъветвах я с чука малко и после с 60-70см тръба.Но съм сигурен,че с хубав ключ ще поддаде преди да се замаже.В случаи,че се замаже самата пробка не се шашкай.Иди при някой сервиз за гърнета да ти заварят една голяма гайка с голяма дупка,която да се запълни със заварка, върху самата пробка и гаранция,че ще се лашне.На Москвича ми преди години превъртя квадрата и така го оправиха,че дори си я ползвах същата пробкаEX' Fiat Tipo 1.4i.e DGT
Fiat Punto 1.2 16v Sporting
Коментар
-
Аре стига се ревали, вашите поне са стоманени и резбите не се замазват толкова лесно, питатели ни нас с алуминиевите картери Загрей колата до работна температура и така развиивай, хем ще се разшири пробката, хем и маслото ще се източи като хората.Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
Emo91 написа:...п.с. А масленият филтър го отвих с една отвертка в него и въртене, че не помръдваше, а новия го затегнах яко с колан от дънки.
Коментар
-
Пробката на картера се затяга с 15 - 20Nm ако тряба да е всичко изрядно. Не че всички си завиваме пробките с динамометричен ключ, но достатъчно ясно числата говорят - не трябва да се стяга ЗВЕРСКИ. Масления ф-р само на ръка. Ако мястото е кофти с ключ но умната - там допуска е 25Nm макс. и пак ще се развива с отверки.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар