Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Причина за повишаване на разхода на гориво при Фиат Пунто1.2

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Причина за повишаване на разхода на гориво при Фиат Пунто1.2

    Здравейте.Напоследък имам проблем с разхода на гориво.Имам фиат пунто 1.2 98г 75коня.На бензин и на газ съм.Посления път като пътувах на дълго разстояние забелях ,че за да вдигна 100км/ч ми са необходими 3400 оборота ( преди това си поддържаше на 3000 оборота 100км.).В последствие се оказа че разхода ми от 7-7.5 на 100 се е повишил с един литър и малко отгоре.След това си засякох и на градско пак е така.Проверих като карах и на бензин - пак е същия разход и колата се държи 1 към 1 както и на газ.Да спомена и следното - като вдигна 100 чувам че двигателя се мъчи и колата няма мощност.До сега съм проверил доста от причините който всеки ми е споменавал - съединителя е добре ,катализатора и той е чист.Да спомена само че за първи път ми се появи масло в въздушния филтър който се отича и в дроселовата клапа.Почистено е маркучето което взема въздух от там и влиза под дроселовата клапа (било е затлачено цялото ).Притесняваме факта че като махна щеката за маслото то е на макс.Може ли от запушване на каналите на дроселовата клапа да ми се вдигне разхода?И ако не от какво друго може да бъде.На ниски предавки колата видимо няма проблем.На първа дори превърта гуми но това го отдавам на богатата смес която има ....поне така си мисля.Закачах я на елкон ...( колко е верен незнам ) но техника ми каза че всички датчици са наред без този за бензиновите изпарения от резервоара - ( каквото и да значи бил ги пускал някъде в момента не си спомням ).От време на време когато е студена колата след като дам на контак само без да пускам стартера - ми се включва перката на радиатора - в този момент разбирам че много трудно ще запаля на бензин и ми се включва и чека за сместа...като обърна на газ да запали дирекно няма проблем ... при топъл двигател това не ми го е правила.И друг въпрос - може ли като е много маслото в двигателя - както споменах е на макс поне по щеката - да ми направи проблем на двигателя?

    #2
    кола

    В това маркуче трябва да има една спиралаизвади + или - за около 30 минути за проба и после пробвай само на бензин дали е по добре разхода Маслото не трябва да се повишава трябва да е минимум //максимум ако е доста повече е излезе Перката трябва да се включва като е загряла колата не като е палиш в началото
    КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
    Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
    http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

    Коментар


      #3
      ПОне до колкото ми се видя в това маркуче което взема въздух от филтъра - ( вързано е на едно място с маркуча за маслените пари ) няма нищо в него...

      Коментар


        #4
        кола

        В този за маслените пари трябва да има спирала и да не се качва маслото по филтъра да иначе другия е по тънък /този където отива зад двигателя/
        КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
        Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
        http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

        Коментар


          #5
          Е в този големия няма нищо от както съм я взел колата си е празен ... аз говорех за този малкия маркуч ..той беше целия затлачен и е почистван .. но той нали влиза под клапата и регулира въздуха ли незнам и аз точно и май в самата клапа където влиза предполагам че щом маркуча е бил затлачен от маслени боклуци така ще е и входа му и целия канал който е в клапата ...

          Коментар


            #6
            Тоя мотор не беше ли с маслен клапан на дросела ? Провери свещите в какво сътояние са, ако колата работи с богата смес може проблема да е в ламбда сондата. Нещо чекове да светят и изобщо при контакт чек светва ли за проверка.
            Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
            (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
            Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

            Коментар


              #7
              пиша ти по важност в твоя случай какво да провериш.цедката в резервоара,налягането на помпата,регулатора на налягането,мап сензора,горивния филтър,ланда сондата

              Коментар


                #8
                Ivel от горе споменатите кой се използват и при бензин и на газ?Защото това ми го прави и при двата случая ...затова съм толкова озадачен.Ако беше само на газ отивам при газаджията който ми слага ижекциона ...S_BANKOV - гледана ни са свещите няма никакъв нагар по тях .на пръв поглед всичко е наред при тях.За чека на сместа светва само когато запаля колата и след това си изгасва.Незнам дали е от важност но от време на време сутрин при студена кола само докато дам на контакт и почва да се върти вентилатора на радиатора и светва чека са сместа и тогава си знам че паленето ще е зор все едно няма гориво .трябва да дам няколко пъти да завъртя стартера ( няколко цикъла така да го кажа - завъртам след това изгасям колата пак завъртам и така докато почне да върти двигателя ) след като запали неможе да поддържа обороти трябва с педала на газта да подавам и така докато позагрее колата ...след като вдигне някъде 30 градуса ( знам това защото газовото на колко превключва ) и чека изгасва.При топла кола нямам проблем с паленето.Един приятел ми каза че това е термодатчика но на елкона като закачихме колата не го даде като грешка...

                Коментар


                  #9
                  първо не знаем с каква уредба си ,има ли ланда контрол,с какъв изпарител си вакуумен или електрически.например вземи си почисти газовия филтър,абе почни от някъде.иначе от горните неща само ланда сондата влияе и то ако си с ланда контрол.общите неща на газ и бензин са кабели ,свещи,бобина,и датчик кол.вал

                  Коментар


                    #10
                    Ivet - с пълен инжекцион съм .Ами маслото може ли да ми прави и то проблем ?Вчера я карах на един приятел да източим малко масло че на щеката е на макс ... и той като го видя и ми каза че не трябва да е червено ...има ли вариант и от него да ми прави проблем - примерно рядко ( или не за такъв двигател масло ) да не смазва добре двигателя от там да хвърля и в дроселовата клапа и да я затлачи и от там да идва и двоен проблема ?Все едно недостиг на въздух поради проблемна клапа и некачесвено масло и затова да ми се е покачил разхода и да нямам мощност на големи обороти ..

                    Коментар


                      #11
                      Я пробвай да откачиш термодатчика и пробвай да запалиш така на студен двигател да видим дали ще е от него.Термодатчик и ламбда сонда няма да ти хване като грешки, освен ако не си им отрязъл кабелите.ако имаш ламбда контрол откачи му буксата като следваща стъпка и пробвай така дали ще запали но при закачен термодатчик. Термостата как се държи?
                      Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                      (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                      Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                      Коментар


                        #12
                        Термостата се държи добре .Отваря и си загрява нормално колата.

                        Коментар


                          #13
                          кола

                          Как така маслото е червено не трябва ли да е прозрачно /черно http://writing.wikinut.com/img/gwg47...gine-oil-color Не трябва да се пуска перката /само когато е топъл двигателя
                          КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                          Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                          http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                          Коментар


                            #14
                            Чакай малко, какво масло сложихте последния път и къде проверявахте маслото и от къде точихте. Маслото е с повишено ниво, така ли да разбирам? На бензин мирише ли? Червено масло се сещам само за хидравлично или имаше едно на GMза форд, ама едва ли си ползвал такова че то е безмислено скъпо и беше 5W30 по спомен.
                            Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                            (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                            Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                            Коментар


                              #15
                              провери си и състоянието на въздушния филър

                              Коментар

                              Working...
                              X