Имам следния проблем с предните чистачки - не работят. Преди няколко дни бяха замръзнали и без да съм изчистил добре леда се опитах да ги пусна, не можаха да се задвижат /заради леда/ и оттогава така и не работят. Къде точно може да е проблема и какво евентуално трябва да се смени /може би нещо тогава се е пренатоварило или е изгоряло?/ Евентуално: -нагорели контакти на лоста с, който ги пускам. -самият мотор на чистачките. Там има едни пластини, които дават контакт... Не знам къде точно е моторчето и мога ли сам да го диагностицирам? - предпазители /не знам къде са? Свалих пластмасовия капак вляво под кормилото, но там не открих предпазители за чистачките. Някаква идея къде се намират? Евентуално под капака на жабката?/. Някаква идея? - преди да се наложи да ходя на сервиз другата седмица. П.С. Изчетох мненията във форума, не намирам решение на проблема, затова ако може помагайте!!!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
проблем с предни чистачки на Брава 1.6 16V - отстранен
Collapse
X
-
Е някой няма ли да каже нещо по въпроса?Евентуално да даде линк към ел. схема?Със сигурност предпазителя за чистачките не е под капака долу отляво на кормилото в купето. Прегледал съм ги всичките - здрави са.Разбрах, че моторчето е на труднодостъпно място - сваля се пластмасовата кора под чистачките, за целта се махат самите чистачки, мотора е отдолу. Дали не са там и предпазител + реле?
-
Re: проблем с предни чистачки на Брава 1.6 16V
masterkar написа:Имам следния проблем с предните чистачки - не работят. Преди няколко дни бяха замръзнали и без да съм изчистил добре леда се опитах да ги пусна, не можаха да се задвижат /заради леда/ и оттогава така и не работят. Къде точно може да е проблема и какво евентуално трябва да се смени /може би нещо тогава се е пренатоварило или е изгоряло?/ Евентуално: -нагорели контакти на лоста с, който ги пускам. -самият мотор на чистачките. Там има едни пластини, които дават контакт... Не знам къде точно е моторчето и мога ли сам да го диагностицирам? - предпазители /не знам къде са? Свалих пластмасовия капак вляво под кормилото, но там не открих предпазители за чистачките. Някаква идея къде се намират? Евентуално под капака на жабката?/. Някаква идея? - преди да се наложи да ходя на сервиз другата седмица. П.С. Изчетох мненията във форума, не намирам решение на проблема, затова ако може помагайте!!!
Коментар
-
Мисля че в hayness - а или в другото ръководство също имаше схема, виж в "често срещани проблеми..."Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
Коментар
-
Преди да тръгнеш да разглобавяш пробвай следното: Пръсни с някой спрей за разкарване оста на чистачките. Изчакй да подейства химията, после включи чистачките на бавната скорост и внимателно с клещи (или на ръка) помогни на моторчето да тръгне, като въртиш остта (внимавай да не нараниш шлиците). Ако усещаш че моторчето работи помагай му така да се развърти 2-3 минути, после пак пръскане и така докато хукне. Пак искам да ти кажа много да внимваш, защото редуктора ако е червячен може да се прецака.Брава 1.6 16V ELX
Пунто 1.2 60 S.S.Cult - на жената
Коментар
-
Днес най-после намерих време да се занимавам с проблема с предните чистачки.1. Предпазителя е №14 20А вляво отдолу под волана, но веднага отхвърлих възможността да е изгорял, защото е общ за предни и задна чистачки, а при мен задната работи.2. Купих си спрей против ръжда "MOTIP" 400ml за 5лв от Кауфланд, напръсках осите на чистачките - нулев ефект.3. Няма накъде - започвам по трудния начин: свалям чистачките /сравнително лесно/, пластмасовата кора под чистачките/не много лесно - 9 винтчета и .../, мотора е отдолу. Откачам входните кабелите и меря - има 12V - OK.3. Самият мотор на чистачките. /Там има едни пластини, които дават контакт.../ Меря на входа на моторчето - има 12V - OK. Но ми прави впечатление, че моторчето е горещо.4. Откачам входните кабели и махам пластините от "лагерчето", което се върти от червяка на мотора и то върти чистачките и меря - между всеки два входни кабела на моторчето - съпротивление=0/нула/ ома. Опаааа - за мен е ясно - карък - ново моторче.
Коментар
-
I am very happy!!! :D :D :D Проблема е решен - ръжда в лагерчето на изходния вал на ротора на моторчето!Благодаря на всички които ми писаха и дадоха мнения по темата. Това ми помогна изключително много за да се справя с проблема сам. Иначе ако бях отишъл до някой "сервиз" - сигурно щяха да ми ... Снощи след коментар с колегата Todor_Gagovski /изключителни благодарности :D / се заформи мнението, че едва ли е изгоряло моторчето. И аз в началото си помислих, че нещо е запекло, защото си представих следното - когато пробиваш стена с дрелка и свредлото заседне, то престава да се върти, но това не означава, че мотора на дрелката е изгорял. Е вярно, че е променливо токов, но... Днес сутринта си опресних леко знанията за постоянно токови двигатели и отново мерене: съпротивлението на изходите на моторчето е 0.2-0.3 Ом-а, което според мен е нормално, както и според колегата bright. Насочих се към разглобяване на моторчетомеханичен проблем.1. Реших да махна капака на мотора - това се оказа непосилна задача - не можах да развия долния винт на капака, защото се развива с шестограм, а няма как да се бръкне без да е свален механизма на чистачките - поне аз не успях.2. Свалих целия механизъм на чистачките, отвивайки трите болта с които се крепи към купето.3. Изходния вал на мотора завършва с червяк, които върти една пластмасова шайба /колело/ с прорези /зъбчета/ на която по средата отдолу има вал, свързан с задвижващия механизъм на чистачките, а отгоре на пластмасовата шайба е закрепена метална пластина към която се опират трите пластини от схемата по-горе на hit-ko. Пластината е кръгла, но най-външния и край /където контактува едната пластина/ има прорез. Той явно е за да може когато изключим чистачките те да успеят да се върнат в изходно положение и да спрат, а не да спрат в момента на изключване и да останат например по средата на стъклото 4. Отвивам механизма на чистачките от вала на пластмасовата шайба /грешка моя - има едно лостче, което влиза на шлици към този вал на пластмасовата шайба - ако се отвива трябва да се бележи положението на лостчето към шлиците/.5. Отварям капака на моторчето - горния винт беше вече развит, но долния - целия в ръжда - нищо не помогна да го развия - спрей за ръжда, развива се с шестограм... най-накрая го затегнах на едно менгеме и след 1 час игра го отвих /Отклонение - Самото моторче е покрито отгоре с наилонова торбичка-ръкавче явно за да не се мокри /овлажнява/, но при мен този наилон се беше скъсал и това е спомогнало за по-бързото ръждясване. А вода влиза през пластмасовата решетката между стъклото и капака на двигателя /.6. Извадих и пластмасовата шайба за да съм сигурен, че нищо не спира ротора на моторчето/добре, че тук съобразих да бележа положението й - мястото на прореза/.7. Опитвам се да завъртя ротора - не помръдва . Изходния вал на ротора минава през едно лагерче набито в метален корпус и завършва с червяк. Лагерчето и вала минаващ през него - ЦЕЛИТЕ В РЪЖДА .8. Напръсквам със спрей "MOTIP" лагерчето и след 5 минути ротора вече се върти в него :D :D :D /Към пластините на ротора /към колектора/ са закачени 3 четки - виж схемата по-горе/9. След всичко това - смазване, почистване на четки, сглобяване по обратния ред ...10. След обяд си играх 2 часа докато уцеля точното положение на лостчето на задвижващия механизъм на чистачките към шлиците на вала излизащ от пластмасовата шайба. Това е важно за да се движат правилно чистачките по стъклото. Последно ги направих така, че при включване на чистачките първоначално те тръгват съвсем леко /2-3 сантиметра/ надолу и после нагоре - не знам дали това е нормално? Мен ме удовлетворява засега :P !Толкова от мен.Надявам се да съм полезен, ако някой има подобен проблем с чистачките Дано все пак да не му се случва !
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар