Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

проблем с предни чистачки на Брава 1.6 16V - отстранен

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    проблем с предни чистачки на Брава 1.6 16V - отстранен

    Имам следния проблем с предните чистачки - не работят. Преди няколко дни бяха замръзнали и без да съм изчистил добре леда се опитах да ги пусна, не можаха да се задвижат /заради леда/ и оттогава така и не работят. Къде точно може да е проблема и какво евентуално трябва да се смени /може би нещо тогава се е пренатоварило или е изгоряло?/ Евентуално: -нагорели контакти на лоста с, който ги пускам. -самият мотор на чистачките. Там има едни пластини, които дават контакт... Не знам къде точно е моторчето и мога ли сам да го диагностицирам? - предпазители /не знам къде са? Свалих пластмасовия капак вляво под кормилото, но там не открих предпазители за чистачките. Някаква идея къде се намират? Евентуално под капака на жабката?/. Някаква идея? - преди да се наложи да ходя на сервиз другата седмица. П.С. Изчетох мненията във форума, не намирам решение на проблема, затова ако може помагайте!!!
    BRAVA 1,6 16V EL 96г. - АГУ "Landi"
    Среден разход на газ

    #2
    Е някой няма ли да каже нещо по въпроса?Евентуално да даде линк към ел. схема?Със сигурност предпазителя за чистачките не е под капака долу отляво на кормилото в купето. Прегледал съм ги всичките - здрави са.Разбрах, че моторчето е на труднодостъпно място - сваля се пластмасовата кора под чистачките, за целта се махат самите чистачки, мотора е отдолу. Дали не са там и предпазител + реле?
    BRAVA 1,6 16V EL 96г. - АГУ "Landi"
    Среден разход на газ

    Коментар


      #3
      Re: проблем с предни чистачки на Брава 1.6 16V

      masterkar написа:
      Имам следния проблем с предните чистачки - не работят. Преди няколко дни бяха замръзнали и без да съм изчистил добре леда се опитах да ги пусна, не можаха да се задвижат /заради леда/ и оттогава така и не работят. Къде точно може да е проблема и какво евентуално трябва да се смени /може би нещо тогава се е пренатоварило или е изгоряло?/ Евентуално: -нагорели контакти на лоста с, който ги пускам. -самият мотор на чистачките. Там има едни пластини, които дават контакт... Не знам къде точно е моторчето и мога ли сам да го диагностицирам? - предпазители /не знам къде са? Свалих пластмасовия капак вляво под кормилото, но там не открих предпазители за чистачките. Някаква идея къде се намират? Евентуално под капака на жабката?/. Някаква идея? - преди да се наложи да ходя на сервиз другата седмица. П.С. Изчетох мненията във форума, не намирам решение на проблема, затова ако може помагайте!!!
      Предположеия много, но най-добре е да се проследи веригата по схема и до къде точно има напрежение!Такава схема обаче няма в нета, затова ще се опитам да ти преснема фрагмент от оригиналната, но това ще стане утре!

      Коментар


        #4
        има има в дата бг и в моя комп :D :D :D
        HONDA I-VTEC

        Коментар


          #5
          Мисля че в hayness - а или в другото ръководство също имаше схема, виж в "често срещани проблеми..."
          Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
          Fiat Linea 1.3 Multijet'08
          Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
          http://forum.fiat-bg.org

          Коментар


            #6
            Преди да тръгнеш да разглобавяш пробвай следното: Пръсни с някой спрей за разкарване оста на чистачките. Изчакй да подейства химията, после включи чистачките на бавната скорост и внимателно с клещи (или на ръка) помогни на моторчето да тръгне, като въртиш остта (внимавай да не нараниш шлиците). Ако усещаш че моторчето работи помагай му така да се развърти 2-3 минути, после пак пръскане и така докато хукне. Пак искам да ти кажа много да внимваш, защото редуктора ако е червячен може да се прецака.
            Брава 1.6 16V ELX
            Пунто 1.2 60 S.S.Cult - на жената

            Коментар


              #7
              Това е схемата която ти обещах, смятам, че ще ти свърши работа!
              Прикачени файлове

              Коментар


                #8
                Моторчето на предните чистачки е с № 24, най-отгоре, в средата, останалото е въпрос на проследяване и замерване!Схемата е еднаква за Браво/Брава 1.6 - 1.8 - 2.0

                Коментар


                  #9
                  Днес най-после намерих време да се занимавам с проблема с предните чистачки.1. Предпазителя е №14 20А вляво отдолу под волана, но веднага отхвърлих възможността да е изгорял, защото е общ за предни и задна чистачки, а при мен задната работи.2. Купих си спрей против ръжда "MOTIP" 400ml за 5лв от Кауфланд, напръсках осите на чистачките - нулев ефект.3. Няма накъде - започвам по трудния начин: свалям чистачките /сравнително лесно/, пластмасовата кора под чистачките/не много лесно - 9 винтчета и .../, мотора е отдолу. Откачам входните кабелите и меря - има 12V - OK.3. Самият мотор на чистачките. /Там има едни пластини, които дават контакт.../ Меря на входа на моторчето - има 12V - OK. Но ми прави впечатление, че моторчето е горещо.4. Откачам входните кабели и махам пластините от "лагерчето", което се върти от червяка на мотора и то върти чистачките и меря - между всеки два входни кабела на моторчето - съпротивление=0/нула/ ома. Опаааа - за мен е ясно - карък - ново моторче.
                  BRAVA 1,6 16V EL 96г. - АГУ "Landi"
                  Среден разход на газ

                  Коментар


                    #10
                    Може да е сработила токовата защита на моторчето. Затова трябва да го разглобиш и вътре да разгледаш нещата. Не е толкова сложно. Успех
                    Fiat Tempra 1.8 i.e. DOHC SW

                    Коментар


                      #11
                      I am very happy!!! :D :D :D Проблема е решен - ръжда в лагерчето на изходния вал на ротора на моторчето!Благодаря на всички които ми писаха и дадоха мнения по темата. Това ми помогна изключително много за да се справя с проблема сам. Иначе ако бях отишъл до някой "сервиз" - сигурно щяха да ми ... Снощи след коментар с колегата Todor_Gagovski /изключителни благодарности :D / се заформи мнението, че едва ли е изгоряло моторчето. И аз в началото си помислих, че нещо е запекло, защото си представих следното - когато пробиваш стена с дрелка и свредлото заседне, то престава да се върти, но това не означава, че мотора на дрелката е изгорял. Е вярно, че е променливо токов, но... Днес сутринта си опресних леко знанията за постоянно токови двигатели и отново мерене: съпротивлението на изходите на моторчето е 0.2-0.3 Ом-а, което според мен е нормално, както и според колегата bright. Насочих се към разглобяване на моторчетомеханичен проблем.1. Реших да махна капака на мотора - това се оказа непосилна задача - не можах да развия долния винт на капака, защото се развива с шестограм, а няма как да се бръкне без да е свален механизма на чистачките - поне аз не успях.2. Свалих целия механизъм на чистачките, отвивайки трите болта с които се крепи към купето.3. Изходния вал на мотора завършва с червяк, които върти една пластмасова шайба /колело/ с прорези /зъбчета/ на която по средата отдолу има вал, свързан с задвижващия механизъм на чистачките, а отгоре на пластмасовата шайба е закрепена метална пластина към която се опират трите пластини от схемата по-горе на hit-ko. Пластината е кръгла, но най-външния и край /където контактува едната пластина/ има прорез. Той явно е за да може когато изключим чистачките те да успеят да се върнат в изходно положение и да спрат, а не да спрат в момента на изключване и да останат например по средата на стъклото 4. Отвивам механизма на чистачките от вала на пластмасовата шайба /грешка моя - има едно лостче, което влиза на шлици към този вал на пластмасовата шайба - ако се отвива трябва да се бележи положението на лостчето към шлиците/.5. Отварям капака на моторчето - горния винт беше вече развит, но долния - целия в ръжда - нищо не помогна да го развия - спрей за ръжда, развива се с шестограм... най-накрая го затегнах на едно менгеме и след 1 час игра го отвих /Отклонение - Самото моторче е покрито отгоре с наилонова торбичка-ръкавче явно за да не се мокри /овлажнява/, но при мен този наилон се беше скъсал и това е спомогнало за по-бързото ръждясване. А вода влиза през пластмасовата решетката между стъклото и капака на двигателя /.6. Извадих и пластмасовата шайба за да съм сигурен, че нищо не спира ротора на моторчето/добре, че тук съобразих да бележа положението й - мястото на прореза/.7. Опитвам се да завъртя ротора - не помръдва . Изходния вал на ротора минава през едно лагерче набито в метален корпус и завършва с червяк. Лагерчето и вала минаващ през него - ЦЕЛИТЕ В РЪЖДА .8. Напръсквам със спрей "MOTIP" лагерчето и след 5 минути ротора вече се върти в него :D :D :D /Към пластините на ротора /към колектора/ са закачени 3 четки - виж схемата по-горе/9. След всичко това - смазване, почистване на четки, сглобяване по обратния ред ...10. След обяд си играх 2 часа докато уцеля точното положение на лостчето на задвижващия механизъм на чистачките към шлиците на вала излизащ от пластмасовата шайба. Това е важно за да се движат правилно чистачките по стъклото. Последно ги направих така, че при включване на чистачките първоначално те тръгват съвсем леко /2-3 сантиметра/ надолу и после нагоре - не знам дали това е нормално? Мен ме удовлетворява засега :P !Толкова от мен.Надявам се да съм полезен, ако някой има подобен проблем с чистачките Дано все пак да не му се случва !
                      BRAVA 1,6 16V EL 96г. - АГУ "Landi"
                      Среден разход на газ

                      Коментар

                      Working...
                      X