Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Фиат Крома - 2006-7 мнения и препоръки.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    dolarcho написа:
    BO написа:
    emzo написа:
    dolarcho написа:
    Нали кутията е една и съща ? Каква е разликата в поведението при 1.9 и 2.4 ? не разбирам...
    Предполагам, че има предвид, че к.с. и Нм и идват множко.
    Именно. За това тия кутии поставени в 2.4 двигателя мрат като обезумели.
    Колегата pplk има 2.4 но не разбрах дали е автомат. Имаше някой от форума а 2.4 автоматик, при него май имаше нещо с автомата но отговаря.
    Ако е 2.4, то ще е автомат.Просто те посъветвах нещо. Ако искаш 2.4, то ще е автоматик и то ще трябва да стискаш невероятно палци да не олекнеш с поредните 2500-3000лв.А ако се изкушиш и вземе, че пренапишеш софтуера, то задължително ще се изръсиш в първите месеци до година още. Освен ако не си още по-голям късметлия и предишния собственик да е рециклирал кутията точно преди да продаде колата.
    A20DTH ЖТД ама не баш
    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

    Коментар


      #17
      Колега, съвета ми е да потърсиш информация по форумите на гореспоменатите марки, български и чужди, за впечатления за тази скоростна кутия. Тук мненията са доста пристрастни и едва ли толкова обективни. 3.2 6 speed automatic 240-hp / 3.2L 6-cyl 3.2 Premier 6 speed automatic 240-hp / 3.2L 6-cyl 3.2 Premier Plus 6 speed automatic 240-hp / 3.2L 6-cyl T6 AWD 6 speed automatic 300-hp / 3.0L 6-cyl 3.2 Platinum 6 speed automatic 240-hp / 3.2L 6-cyl T6 Premier Plus AWD 6 speed automatic 300-hp / 3.0L 6-cyl T6 R-Design AWD 6 speed automatic 325-hp / 3.0L 6-cyl T6 Platinum AWD 6 speed automatic 300-hp / 3.0L 6-cylT6 R-Design Premier Plus AWD 6 speed automatic 325-hp / 3.0L 6-cyl T6 R-Design Platinum AWD 6 speed automatic 325-hp / 3.0L 6-cyl Горния списък е на модификации на марка автомобили, която ползва същата скоростна кутия. Дали издържа или собствениците стискат палци ежедневно, решаваш ти. Същото важи и за някои собственици на porsche 911.Поздрави!
      207 тиква автомат
      новокромаджия 2.4 печка

      Коментар


        #18
        Четох къде ли не ... прочетох почти целия UK forum. Открих мнения на хора, който не споменават за какъвто и да е проблем при автоматика (както за 1.9 така и за 2.4), а просто дават препоръки за навременни смени на маслото и повишено внимание при огледа на автомобила преди закупуването му. За двигателя говорят за някакви конкретни проблеми но не сериозни. До момента е ясно, че като цяло Кромата има проблеми с ДПФ, ЕГР, алтернатора и нормалните други проблеми при дизелов автомобил. Просто ще трябва да се внимава при избора на автомобила като някакво евентуално успокоение. Та вероятно може да се насоча и към 2.4.Предварително искам да кажа, че по колата няма да бъдат правени каквито и да било силови тунинги, чипове и всякакви такива простотии. Ще се кара така както е произведена, и ще се ползва главно за градско шофиране и сравнително рядко извънградско. Разхода е доста сходен при 2-та модела, така че не е важен. Частите за обслужване са различни но и при тях няма кой знае каква разлика.Някой някакви препоръки при огледа на автомобила ? Също така някакво мнение за следните обяви:1. http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi...s&slink=4nmc4u - публикувана е от преди около седмица.2. http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi...slink=4nmc4uи като цяло отново избора се изчерпа...

        Коментар


          #19
          Здравей, колега! Единственото, което мога да кажа е, как аз избирам конкретния автомобил, след като вече съм направил избор за марка и модел. Със сърце! Сядам вътре и усещам дали е моя. До момента, да чукна на дърво, не съжалявам за нито един избор с изключение на 3 американки, но там нещата бяха по-различни.Поздрави и успех в търсенето! :D
          207 тиква автомат
          новокромаджия 2.4 печка

          Коментар


            #20
            Здравей колега, съвет от мене търси си кола от вън аз така направих. А относно колата е такава каквато си я харесаш,нали ти ще се возиш.
            Fat Croma 1.9 16v multijet
            Ex..FIAT MAREA 1.8.16v HLX

            Коментар


              #21
              Отново включване от мен.Разгледах и двете обяви:1. http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi...s&slink=4nmc4u - това е фаворита ми след преглед на всички възможни обяви в София и околностите. Колата изглежда страхотно. Много малко външни както и вътрешни забележки, да не кажа почти никакви. При 2.4 почти няма лаг и забавяне при тръгване от покой (беше съвсем леко изразено и започвам да си мисля, че май за тези коли това е нормално). Притесненията са ми изразени към следното:- запалихме колата и след 2 мин я изкарахме за кръгче. Дори при леко форсиране, отзад излизаше сериозно количество сиво-син дим (джамбазина каза, че трябвало малко време да се "изчисти" и наистина след около 5 мин каране и 5 мин в покой започна по-леко да пуши при форсиране като се промени и дима от сиво-син на към повече черно). При по-силно форсиране си излизат "сажди" отзад. Знам, че не е нормално това и въпроса е от какво трябва да се притеснявам ??? Предполагам е ДПФ или ЕГР. - имаше леки колебания в оборотите на двигателя и съвсем леко притрисане в купето. - мотора беше много старателно измит (за съжаление) и корите и капаците, всичко беше старателно полирано и намазано с лъскав препарат. - най-сериозно ме притесни един пушек който идваше от разстоянието между двигателя и купето (там където е казанчето за охладителната система). Пушека беше с миризма на изгоряло масло, и факта, че колата (според датчика на таблото) беше загряла на половина, не беше стигнала работната си температура в средата а перката за охлаждане вече беше включена и въртеше стабилно да охлажда. - компресора на климатика не се включи. Питах джамбаза дали го е пробвал. Каза, че не знае защо не се включва ...- само с един ключ е. Така е пристигнала от Италия, другия не се знае къде е ...2. http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi...s&slink=4nmc4u - отново най-лошото впечатление при тази кола бе отвратително бавното и потегляне (случва ми се за 2-ри път). Имаше външни забележки, нещо по предницата тропаше сравнително стабилно, над 40км/h имаше някакви вибрации и колата дърпаше в ляво. Също припушваше и двигателя работеше сравнително шумно, като от време на време имаше някакви като прекъсвания.Като заключение.Харесах си първата - 2.4 автомат. Иска ми се някой да каже мнение за изразените проблеми по-горе. Ще се радвам да ми препоръчате и някой който може да дойде с мен или при който да я закараме за окончателен преглед. Мога да взема вина за да се провери евентуална някаква сервизна история.Благодаря предварително на всички помогнали.

              Коментар


                #22
                При ДПФ не трябва да има пушек, няма да се учудя ако го няма.Син пушек от колата = далече от нея. Мисля и сам знаеш, какво означава.
                F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                Коментар


                  #23
                  emzo написа:
                  При ДПФ не трябва да има пушек, няма да се учудя ако го няма.Син пушек от колата = далече от нея. Мисля и сам знаеш, какво означава.
                  Как да проверя дали го има или не ?Можеш ли да кажеш, защо след като позагрее и като се поизфорсира няколко пъти колата, сиво-синия дим напълно изчезва и се появява типичния черен за много дизели който срещам постоянно по родните пътища ?

                  Коментар


                    #24
                    Аз също съм с 2.4 автоматик, вече 6000км минах с нея, макар да я имам относително отскоро. Не съм правил НИЩО по скоростната кутия, работи безупречно и много плавно, дори не мога да се оплача от лагове при потегляне. Разбира се, ако настъпваш повечко, гори повечко. За колата мога да кажа само похвали засега.

                    Коментар


                      #25
                      Колеги, здравейте. Насочил съм се към 2,4 кромата / 2006-07/. На експлоатиращите пожелавам безаварийни километри и моля за препоръки от натрупания вече опит.
                      Не ми е проблем, че в България евтиното е некачествено. Проблем ми е, че и скъпото в повечето случаи е такова!!!

                      Коментар


                        #26
                        OptimusMaximus написа:
                        моля за препоръки от натрупания вече опит.
                        Бъди по-конкретен. Какво точно те интересува ?

                        Коментар


                          #27
                          Всичко, което се счете, че ще ми е от полза при проверка на автомобила преди да я закупя.....евентуални тестове, които биха се счели за полезни при установяването на състоянието на агрегати и системи. Специфични звуци даващи информация, както за нормалната, така и за не добрата работа на нещо.
                          Не ми е проблем, че в България евтиното е некачествено. Проблем ми е, че и скъпото в повечето случаи е такова!!!

                          Коментар


                            #28
                            OptimusMaximus написа:
                            Всичко, което се счете, че ще ми е от полза при проверка на автомобила преди да я закупя.....евентуални тестове, които биха се счели за полезни при установяването на състоянието на агрегати и системи. Специфични звуци даващи информация, както за нормалната, така и за не добрата работа на нещо.
                            При 2.4-ката може би най-тънкия момент е да прецениш в какво здраве е автоматика, т.к. този двигател върви само с автоматик. При мен го отчитам като добър късмет факта, че автомата ми работи добре, т.к. в автокъщата нямах възможност за особени тестове - ако 2-3 тигелчета напред назад на отсечка 100-200 м се броят за тест, не помня дали успя да включи 3-та дори. Сега като се върна назад, отчитам като грешка, че не съм настоявал за някакъв нормален тест драйв. Аз на практика съм абсолютен аматьор на тема автоматик, но грубо казано кутията трябва да превключва плавно и при увеличаване, и при намаляване на предавки, не трябва да има особени лагове, колата трябва да потегля напред (положение D) и назад (положение R) сама и без подаване на газ, вкючително и на наклон. В последствие научавам за един тест за приплъзване в кутията, който аз не съм правил и на доста места казват, че за не-специалисти не е много показателен, но все пак, ако правилно съм разбрал - на загрял двигател се слага на D, с левия крак се държи натисната спирачката, с десния се подава рязко газ до около 3/4 от хода на педала и се задържа 1-2 секунди, оборотите трябва да отидат до някакво положение, не по-високо от 2000 (при мен специално повече от 1800 не вдига) и да не се качват повече. Ако вдига по-високи отбороти, означавало, че има приплъзване в кутията. Според мен е абсурдно да можеш да направиш проверка за ниво на маслото в кутията извън сервиз, въпреки, че е хубаво. Разбира се, ако има възможност е хубаво да се тества поведението на автоматика и на студен, и на загрял двигател.Слабо място, според мен е електрическата с-ма. Претоварена е от множество мощни консуматори, при наличие на слаб акмулатор е възможно не съвсем адекватно поведение и натрупани грешки от ниско напрежение. В английския форум често благославят алтернатора и електрическата помпа на хидравликата. Тя смуче много ток и при въртене на волана може да просвирва ремъка. Аз бера ядове със свирене на ремък (виж в темата ми), имаше го и като взимах колата и го смятах за лесно за отстраняване (тогава не знаех, че е с електрохидравлика). Ако ДПФ-а е в задръстена фаза (показание над 100%), двигателя може да не работи съвсем равномерно, да има леко придърпване при ускорение и да пропушва отзад, т.к. идотската с-ма се опитва да го регенерира дори и на място! Вероятността да случиш кола без ДПФ по автокъщите е почти нулева, както и такава с наличен, изправен и незадръстен. Моя ДПФ го броя за изправен, т.к. след регенерация се връща на 20% ниво на задръстеност, но въпреки това много ме дразни и съм му набрал да го разкарвам.Относно звука на двигателя, за мен си е по-шумен от очакваното, особено на студено, но все пак задължително слушай да е равномерен. На мен би ми се искало да е по-тих двигателя от това поколение common rail. Въпреки това звука на моята 2.4-ка ми хареса повече от този на няколко 1.9-ки които гледах преди да харесам тази.Генерална препоръка - ходи се с компютър с МултиЕкуСкан или АлфаОБД и се гледа за вдигнати грешки, реални км, показания на дебитомер, регулатор на налягане, налягане в рейла, корекции на дюзите ... (стига да знаеш какво гледаш и какво очакваш).Разбира се - гледай за течове на масло, потропвания по окачването, виене на колесни лагери (аз сменях задна лагер-главина - 300 лв ). Абе тест драйва си е строго препоръчителен.
                            Fiat Croma 2.4 Multijet/20V '06, 939A3.000
                            ex. Lancia Lybra 2.4JTD/10V SW '00, 839A5.000

                            Коментар


                              #29
                              [quote="italcar"]
                              OptimusMaximus написа:
                              В последствие научавам за един тест за приплъзване в кутията, който аз не съм правил и на доста места казват, че за не-специалисти не е много показателен, но все пак, ако правилно съм разбрал - на загрял двигател се слага на D, с левия крак се държи натисната спирачката, с десния се подава рязко газ до около 3/4 от хода на педала и се задържа 1-2 секунди, оборотите трябва да отидат до някакво положение, не по-високо от 2000 (при мен специално повече от 1800 не вдига) и да не се качват повече. Ако вдига по-високи отбороти, означавало, че има приплъзване в кутията. Ако ДПФ-а е в задръстена фаза (показание над 100%), двигателя може да не работи съвсем равномерно, да има леко придърпване при ускорение и да пропушва отзад, т.к. идотската с-ма се опитва да го регенерира дори и на място! Моя ДПФ го броя за изправен, т.к. след регенерация се връща на 20% ниво на задръстеност, но въпреки това много ме дразни и съм му набрал да го разкарвам.Относно звука на двигателя, за мен си е по-шумен от очакваното, особено на студено.
                              Леле, това за теста на кутията кой ти го е казал ? Пробвал ли си го този тест ?За ДПФ-а не го мисли ами махай смело, ще получиш само и единствено позитиви. Препоръчвам и затапване на EGR също.Не забравяй да го направиш и софтуерно. Цялата процедура е около 200лв за софтуерно премахване на ДПФ и ЕГР и около 50-100лв за практическото.Относно шума на двигателя, найстина е така. Ти си 5-тия човек, който казва за този мотор, че е шумен. Аз самия също съм учуден защо е така, но факт.Успех с търсенето, няма да е лесно. За съжаление Кромата е сравнително рядка кола в БГ а и тези в добро състояние никак не са много. Аз лично гледах около 2 месеца и прегледах повече от 15 Кроми.

                              Коментар


                                #30
                                dolarcho написа:
                                Леле, това за теста на кутията кой ти го е казал ? Пробвал ли си го този тест ?
                                В интернет съм го чел и то на доста места. Само не знам за конкретната кутия колко са оборотите, които не трябва да надминава. И съм го пробвал - да. Защо? Ако смяташ, че не е редно да се прави, аргументирай се и нека колегата игнорира съвета ми (то не е и съвет, защото казах, че съм лаик - просто казвам, че съм го чел/чувал)
                                Fiat Croma 2.4 Multijet/20V '06, 939A3.000
                                ex. Lancia Lybra 2.4JTD/10V SW '00, 839A5.000

                                Коментар

                                Working...
                                X