Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Още малко коментари при избора на гуми

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Още малко коментари при избора на гуми

    Колеги, карам Брава. По каталог видях, че се препоръчват гуми размер 175/65-14, а като алтернативи 185/60-14, 185/65-14, 185/55-15 и 195/50-15 цола. В момента колата ми е с гуми от последния размер - така е купих. Мои познати ме съветват да си взема 4 железни джанти за зимата и 4 зимни гуми от препоръчителния размер. За лятото да карам на 15-ки с летни гуми като си избера един от давата размера по каталог. Аз обаче се питам не е ли по-добре да си взема 4 лети джанти и отзад да си кача две всесезонни гуми, а предните да ги въртя летни и зимни. Има ли някакво придимство да караш с джанти 15-ки през лятото? От финансова гледна точка вместо да имам 8 гуми (и 4-ри от тях да се чудя къде да ги държа), не е ли по лесно те да са 6 и да търся място само за 2 от тях. За размерите се чудя между първите 175/65 или 185/65 - 14-ки (приемам съвети), а за всесезонните гуми съм се спрял на Vredestein Quatrac 2. За зимни ми прехвалиха като добро съотношение цена/качество гумите на Sava. Очаквам вашите съвети, препоръки и мнения....

    #2
    колега по принцип всички гумажии препорачват ако колата ти е с предно отзад да има по хубави гуми понеже там те пази само гумата а на предния мост можещ да сложищ по слабите
    Fiat Croma 2.5TD 86

    Alfa Romeo 2.5TD 94

    Коментар


      #3
      do4ko написа:
      колега по принцип всички гумажии препорачват ако колата ти е с предно отзад да има по хубави гуми понеже там те пази само гумата а на предния мост можещ да сложищ по слабите
      Нещо не го разбах това мнение. Но все пак ще се пробам да коментирам.Значи не виждам смисъл да ти препоръчват отпред да си с смотани гуми отколкото отзад по простата причина че зимата няма да може да отлепиш. И второ със лоши гуми отпред по завоите няма да ти е много гот.Обратното според някои по-удачния избор /но според пак простотия/ е да сложиш хубави гуми отпред пък отзад едва ли не да търкаляш летните. И тогава се получава такова хубаво завъртане като набиеш спирачки че се въртиш като пумпал докато не се подпреш някъде, тъй като предните колелета зацепват ама задните тикат от инерцията напред. Колкото до избора на първия колега отзад да е с всезонни гуми - ами става но трябва внимателно да се подбере шарката и пак си е компромис. И почвам да си мисля че всички ние наричаме всезонни гумите за дъжд и сняг, което май не би трябвало да е така. И също смятам че ако се прави компромис по отношение това отзад да не си с чисто зимни гуми е да се сложат такива за дъжд и сняг и да ги караш и лятото същите.
      Punto SX 1.1 55

      Коментар


        #4
        явно не съм се изказъл правелно така никои не казва че трябва да караш на едно от двете места с лоши гуми а присто от двата чифта гуми (и двата трябва да са читави) по читавите трябва да са отзад защото отпред даже да се подхлазне колата силата на двигателя я връща в равновесно положение а отзад след като почне да се хлазга колата вече няма какво да я спре и трябва да вземеш мерки да не се хлазга демек да сложиш хубави зимни гуми пак отпред може да сложиш всесезоните това е моето мнение
        Fiat Croma 2.5TD 86

        Alfa Romeo 2.5TD 94

        Коментар


          #5
          колега, бъркаш. по-добре отпред да си с хубави гуми, за да можеш да потеглиш зиме/лете няма значение, а и основното при спиране тежестта пада отпред и на задния мост остава доста малко усилие за спиране, така че е добре хубавите гуми да са отпред. друго важно е аквапланинга, ако предните гуми са зле кел файда от хубави задни, като вече ще летиш нанякъде. а иначе ползата от 15 вместо 14 е елеметарна- по-голяма контактна повърхност
          Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
          Fiat Bravo'97 1,6 16v
          Fiat Tempra'91 1,6 mono

          Коментар


            #6
            pakumba написа:
            колега, бъркаш. по-добре отпред да си с хубави гуми, за да можеш да потеглиш зиме/лете няма значение, а и основното при спиране тежестта пада отпред и на задния мост остава доста малко усилие за спиране, така че е добре хубавите гуми да са отпред. друго важно е аквапланинга, ако предните гуми са зле кел файда от хубави задни, като вече ще летиш нанякъде. а иначе ползата от 15 вместо 14 е елеметарна- по-голяма контактна повърхност
            Зимата обаче прекалено широката контактна повърхност не е за препоръчване. Ако теглото на автомобила се разпределя в/у по-голяма площ, сцеплението почва да пада. Така една зима си спомням един баварец с 215мм широки гуми просто не можеше да потегли, а пък до него един с вартбург дето беше някъде 135мм си издрапа като пич.
            Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
            --- в сърцето завинаги... ---
            Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp

            Коментар


              #7
              Sandeto написа:
              pakumba написа:
              колега, бъркаш. по-добре отпред да си с хубави гуми, за да можеш да потеглиш зиме/лете няма значение, а и основното при спиране тежестта пада отпред и на задния мост остава доста малко усилие за спиране, така че е добре хубавите гуми да са отпред. друго важно е аквапланинга, ако предните гуми са зле кел файда от хубави задни, като вече ще летиш нанякъде. а иначе ползата от 15 вместо 14 е елеметарна- по-голяма контактна повърхност
              Зимата обаче прекалено широката контактна повърхност не е за препоръчване. Ако теглото на автомобила се разпределя в/у по-голяма площ, сцеплението почва да пада. Така една зима си спомням един баварец с 215мм широки гуми просто не можеше да потегли, а пък до него един с вартбург дето беше някъде 135мм си издрапа като пич.
              точно така е да забравих да спомена че голямата контактна повърхност важи само за лятото
              Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
              Fiat Bravo'97 1,6 16v
              Fiat Tempra'91 1,6 mono

              Коментар


                #8
                на практика работата е следната:1) диаметъра на гумата трябва да остава по заводско предписание, т.е. ако се слага джанта с по-голям цолаж, трябва да се намаля височината на гумата за да не се променя показанието на скоростомера;2) за зимата (в България де!!!) е препоръчително да се кара с по-малък цолаж джанти и по-високи гуми (заради дупките);3) ширината на гумата е добре през зимата да бъде малко по-тясна за да може теглото на автомобила да оказва необходимата тежест в/у контактната повърхност, т.е. съотношението кг/кв.см. да е по-голямо от там и увеличено сцепление.
                Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
                --- в сърцето завинаги... ---
                Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp

                Коментар


                  #9
                  Като стана въпрос за тия зимни летни и тем подобни питайте патилият той знае най-добре. Търкалях си аз миналата зима с предни зимни гуми навсякаде минавах.Отзад бях обаче с летни.Като ми изкочи един камион в насрещното и набих спирачки въртях се 30 пъти докато спра.По принцип зимата карам бавно и спирам на скорост не ползвам почти спирачка но с тва тирче насреща ми какво да направя добре че никъде не се ударих.След тоя инцидент отидох и си купих 4 чистак нови всесезонни гуми и нямах никакви ядове. Тука зимни летни втора употреба супер грайфер незнам си кво. Идете си купете 4 нови гуми макар и не зимни всесезонни и нямате ядове. Е зимните са за препоръчване но не ми се занимава да сменям и бъръ бъръ.Само с летни говна отзад не карайте зимата че големи въртележки стават а предните ако не са добри никъкъв контрол неможе да се очаква над колата абе вии си знаете отивам да пия ракия

                  Коментар

                  Working...
                  X