Колеги, карам Брава. По каталог видях, че се препоръчват гуми размер 175/65-14, а като алтернативи 185/60-14, 185/65-14, 185/55-15 и 195/50-15 цола. В момента колата ми е с гуми от последния размер - така е купих. Мои познати ме съветват да си взема 4 железни джанти за зимата и 4 зимни гуми от препоръчителния размер. За лятото да карам на 15-ки с летни гуми като си избера един от давата размера по каталог. Аз обаче се питам не е ли по-добре да си взема 4 лети джанти и отзад да си кача две всесезонни гуми, а предните да ги въртя летни и зимни. Има ли някакво придимство да караш с джанти 15-ки през лятото? От финансова гледна точка вместо да имам 8 гуми (и 4-ри от тях да се чудя къде да ги държа), не е ли по лесно те да са 6 и да търся място само за 2 от тях. За размерите се чудя между първите 175/65 или 185/65 - 14-ки (приемам съвети), а за всесезонните гуми съм се спрял на Vredestein Quatrac 2. За зимни ми прехвалиха като добро съотношение цена/качество гумите на Sava. Очаквам вашите съвети, препоръки и мнения....
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Още малко коментари при избора на гуми
Collapse
X
-
do4ko написа:колега по принцип всички гумажии препорачват ако колата ти е с предно отзад да има по хубави гуми понеже там те пази само гумата а на предния мост можещ да сложищ по слабитеPunto SX 1.1 55
Коментар
-
явно не съм се изказъл правелно така никои не казва че трябва да караш на едно от двете места с лоши гуми а присто от двата чифта гуми (и двата трябва да са читави) по читавите трябва да са отзад защото отпред даже да се подхлазне колата силата на двигателя я връща в равновесно положение а отзад след като почне да се хлазга колата вече няма какво да я спре и трябва да вземеш мерки да не се хлазга демек да сложиш хубави зимни гуми пак отпред може да сложиш всесезоните това е моето мнениеFiat Croma 2.5TD 86
Alfa Romeo 2.5TD 94
Коментар
-
колега, бъркаш. по-добре отпред да си с хубави гуми, за да можеш да потеглиш зиме/лете няма значение, а и основното при спиране тежестта пада отпред и на задния мост остава доста малко усилие за спиране, така че е добре хубавите гуми да са отпред. друго важно е аквапланинга, ако предните гуми са зле кел файда от хубави задни, като вече ще летиш нанякъде. а иначе ползата от 15 вместо 14 е елеметарна- по-голяма контактна повърхностLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
pakumba написа:колега, бъркаш. по-добре отпред да си с хубави гуми, за да можеш да потеглиш зиме/лете няма значение, а и основното при спиране тежестта пада отпред и на задния мост остава доста малко усилие за спиране, така че е добре хубавите гуми да са отпред. друго важно е аквапланинга, ако предните гуми са зле кел файда от хубави задни, като вече ще летиш нанякъде. а иначе ползата от 15 вместо 14 е елеметарна- по-голяма контактна повърхностAlfa 156 1.8 TS 16V 144hp
--- в сърцето завинаги... ---
Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp
Коментар
-
Sandeto написа:pakumba написа:колега, бъркаш. по-добре отпред да си с хубави гуми, за да можеш да потеглиш зиме/лете няма значение, а и основното при спиране тежестта пада отпред и на задния мост остава доста малко усилие за спиране, така че е добре хубавите гуми да са отпред. друго важно е аквапланинга, ако предните гуми са зле кел файда от хубави задни, като вече ще летиш нанякъде. а иначе ползата от 15 вместо 14 е елеметарна- по-голяма контактна повърхностLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
на практика работата е следната:1) диаметъра на гумата трябва да остава по заводско предписание, т.е. ако се слага джанта с по-голям цолаж, трябва да се намаля височината на гумата за да не се променя показанието на скоростомера;2) за зимата (в България де!!!) е препоръчително да се кара с по-малък цолаж джанти и по-високи гуми (заради дупките);3) ширината на гумата е добре през зимата да бъде малко по-тясна за да може теглото на автомобила да оказва необходимата тежест в/у контактната повърхност, т.е. съотношението кг/кв.см. да е по-голямо от там и увеличено сцепление.Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
--- в сърцето завинаги... ---
Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp
Коментар
-
gdd55
Като стана въпрос за тия зимни летни и тем подобни питайте патилият той знае най-добре. Търкалях си аз миналата зима с предни зимни гуми навсякаде минавах.Отзад бях обаче с летни.Като ми изкочи един камион в насрещното и набих спирачки въртях се 30 пъти докато спра.По принцип зимата карам бавно и спирам на скорост не ползвам почти спирачка но с тва тирче насреща ми какво да направя добре че никъде не се ударих.След тоя инцидент отидох и си купих 4 чистак нови всесезонни гуми и нямах никакви ядове. Тука зимни летни втора употреба супер грайфер незнам си кво. Идете си купете 4 нови гуми макар и не зимни всесезонни и нямате ядове. Е зимните са за препоръчване но не ми се занимава да сменям и бъръ бъръ.Само с летни говна отзад не карайте зимата че големи въртележки стават а предните ако не са добри никъкъв контрол неможе да се очаква над колата абе вии си знаете отивам да пия ракия
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар