Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Махнах си катализатора

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Re:Катализатор...

    flx написа:
    А как може да се разбере дали катализатора е задръстен. На мене Мареата ми е на 137***, и ако е вярно че живота му е 100х какво е по-добре да направя- да го оставя или да го махна.
    Колеги,от повечето постове по темата до тук ,оставам с чувството,че се вярва твърде много на "гаражни капацитети..."Затова поствам нещо, взето от US и EU източници...поровете се е Нета чрез Google за подробности...Задръстен катализатор се проверява чрез измерване на "Back up pressure"...тест...На мястото на ламбда сондата или пробката на входа на катализатора се завива манометър/обхват 0-1 бар/ чрез подходящ преходник и се мери налягането при напълно загрял двигател /работил около 10 мин./при обороти 2500-3000 об/мин.Налягането трябва да е не повече от 0.3 бар-US-източници... 0.2 бар-EU- източници...По-високи стойности от посочените са признак за задръстен катализатор...За сведение ,в добрите сервизи в БГ ,се прави и този тест...Ако катализатора покрива тези параметри,даже и да не работи като катализатор/изтекъл ресурс/,не виждам основателна причина да се подменя с разни самоделки...
    Ex. Grande Punto Driver

    Коментар


      #17
      Даа, ей тука сега излизат едни въпросчета, понеже говорите за сложни работи, обяснете ми как и какво влияние ще окаже махането на катализатова на така нареченото обратно налягане, и има ли значение ежекционния ефект за други елементи по изпускателната система и двигателя

      Коментар


        #18
        me_to_u написа:
        Даа, ей тука сега излизат едни въпросчета, понеже говорите за сложни работи, обяснете ми как и какво влияние ще окаже махането на катализатова на така нареченото обратно налягане, и има ли значение ежекционния ефект за други елементи по изпускателната система и двигателя
        Според мен намалянето на обратното налягане е свързано с качеството на измерване на ламбда сондата. По-ниско обратно налягане =по-ниско статично налягане, което води до повишаването на динамичното налягане. По-голямата скорост на газовете би трябвало да понижи степента на "подробно" четене на свободни кислородни атоми. Нещо подобно: много по-лесно е да броиш вагони на спрял влак, отколкото на такъв, движещ се с 200км/час.
        Fiat Tipo <<149C2>> + momo pack
        Alfa145 16V TC <<AR67601>> RossoCorso
        BlueStorm transforms . . .
        . . . !!!

        Коментар


          #19
          Дали показанията на кислородния сензор ще бъдат некоректни, не мога да коментирам. Това има особено голямо значение при автомобилите с такъв сензор след катализатора, като при тях е необходимо използването на симулатори за коректната работа на ЕКУ. Като цяло това, което искам да кажа, ежекционния ефект, създаван от отработените газове и неговото повишаване чрез премахване на съпротивление в изпускателната система е неуспоримо. Това би следвало да даде основание за надежда за повишаване на някакъв динамичен показател. Обаче увеличеното "обратно налягане" би могло при стандартна настройка на горивната апаратура да доведе до обедняване на горивната смес, което неминуемо се отразява на изходящата мощност и то не особено благоприятно. Като друга вероятност за страничен ефект виждам и повишената температура на отработените газове след премахнатия катализатор в другите гърнета, което много осезаемо ще се усети. Като цяло премахването на катализатора при запушен такъв е наложително, но не и на незапушен такъв. Замяната на катализатора с друго резонансно или каквото и да е гърне трябва да се съобрази с катализатора, демек да е със същата "пропусквателна способност". Това си е мое мнение.

          Коментар


            #20
            И аз смятам като теб, me_to_u, че е добре гърнето, което заменя катализатора, да има същото съпротивление. Но опитай се да повдигнеш тази тема пред майсторите. Преди време, когато бастисах средното гърне, ми сложиха на негово място същото по форма, но по-късо. Попитах ги така не се ли променят характеристиките на изпускателната система и няма ли да окаже някакво влияние. Те ми се присмяха добродушно - ама моля ти се, ние повече от 10 г. работим това, знаеш ли колко системи сме направили....Струва ми се, че при еднакви обеми едно гърне би трябвало да има по-малко съпротивление от катализатор. При мен гърнето, което сложих, е с по-голям обем от катализатора, така че се надявам горе-долу да се е улучило. Успокоява ме също това, че ламбда-сондата ми е доста преди катализатора.
            Пунто 75 1.2 MPI '94

            Коментар


              #21
              Zaphod написа:
              Там ще съм Иначе моето е алуминизирано, отвътре с някакви специални ’бубуни’ - този ме омайваше доста, че това е по-доброто гърне, иначе ми предлагаше едно друго, за 30 лв... Та това ми струва 95 с монтажа и пазарлъка при едни араби - много са добри на гърнета /поне според мен/ и мисля, че трудно ще се намери по-добра оферта...
              Тази операция струва 45 лева.С моето съдействие, мога да изкупувам катализаторите ми, при което операцията ще ви излезе още по евтина.Става въпрос за сваляне на катализатор и монтиране на алуминизиран резонатор.За повече стравки -0888710202 или чрез форума emk-33.com Там има адреса на сервизите за ауспуси.Разполагамеи с ламда сонди.Ако имате датчик и ли ламда сонда , това оскъпява малко операцията, но се прави задължително.

              Коментар


                #22
                flx написа:
                А как може да се разбере дали катализатора е задръстен. На мене Мареата ми е на 137***, и ако е вярно че живота му е 100х какво е по-добре да направя- да го оставя или да го махна.
                Колега махай го и да не ти мигва окото.....разхода ми падна, дреме ми че стана леко по шумна, с резонаторно гърне съм, мощноста също се увеличи.....
                Alfa 156 2.0 TS
                Alfa 156 20VTurbo
                Fiat Coupe 2.0 20VTurbo
                Locost TF1 3.0V6

                Коментар


                  #23
                  Ура момчета !!!! Вече мога да кажа че съм горд притежател на Фиат Пунто .Както вече писах в петък махнах катализатора и сложиха ми някакво гърне на неговото место. Всичко това за 25лв.Минах вече 120км и смело мога да кажаче разхода ми на бензин ще спадне поне с една трета.Вървежа се увеличи осезателно шума на двигателя намаля до такава степен че при загрят двигател почти не се чува че работи.Просто сега ме изпълва с кеф и возия и вървеж.Бях се отчаял по едно време но вече не съм.Значи тоя катализатор сигурно е бил толкова задръстен че е оказвал такова голямо съпротивление и от там голям разход на гориво и слабо вървене.Сега вече не ми се слиза от него.
                  Фиат Панда 1.2 2006година
                  Синджира си идва ,а козата я няма...

                  Коментар


                    #24
                    коцев написа:
                    Ура момчета !!!! Вече мога да кажа че съм горд притежател на Фиат Пунто .Както вече писах в петък махнах катализатора и сложиха ми някакво гърне на неговото место. Всичко това за 25лв.Минах вече 120км и смело мога да кажаче разхода ми на бензин ще спадне поне с една трета.Вървежа се увеличи осезателно шума на двигателя намаля до такава степен че при загрят двигател почти не се чува че работи.Просто сега ме изпълва с кеф и возия и вървеж.Бях се отчаял по едно време но вече не съм.Значи тоя катализатор сигурно е бил толкова задръстен че е оказвал такова голямо съпротивление и от там голям разход на гориво и слабо вървене.Сега вече не ми се слиза от него.
                    Ето че имало светлина в тунела :D :D
                    SKODA 105L '78
                    PUNTO 1.2 MPI ELX '94
                    FIAT 126p '89
                    TEMPRA 1.6 i.e.SX '91
                    GRANDE PUNTO 1.2 '06

                    Коментар


                      #25
                      damianoff написа:
                      коцев написа:
                      Ура момчета !!!! Вече мога да кажа че съм горд притежател на Фиат Пунто .Както вече писах в петък махнах катализатора и сложиха ми някакво гърне на неговото место. Всичко това за 25лв.Минах вече 120км и смело мога да кажаче разхода ми на бензин ще спадне поне с една трета.Вървежа се увеличи осезателно шума на двигателя намаля до такава степен че при загрят двигател почти не се чува че работи.Просто сега ме изпълва с кеф и возия и вървеж.Бях се отчаял по едно време но вече не съм.Значи тоя катализатор сигурно е бил толкова задръстен че е оказвал такова голямо съпротивление и от там голям разход на гориво и слабо вървене.Сега вече не ми се слиза от него.
                      Ето че имало светлина в тунела :D :D
                      Хмммм, почвам и аз да се замислям доста сериозно.
                      FIAT MAREA - 1997г 1.6 16V elx

                      Коментар


                        #26
                        И добре си направил!!! Сьжалявам, че се включвам много кьсно в толкова интересна тема. Решението за премахване на катализатора, на практика е най-удачния и изгоден вариант! /за Бьлгария-все още/ me_to_u , сьвсем основателно е акцентувал вьрху някои закономерности и зависимости на изпускателния тракт. Работата е там,че изпускателната система и нейното сьпротивление или пропускателна способност са динамични показатели и те се променят и от режима на работа ... и от износване на системата и от какво ли не! И всичко това оказва пренебрежимо слабо влияние вьрху стоиностите на кислородния датчик, а от там и вьрху основните показатели на двигателя. Да не мислите, че производителите изгарят от желание да монтират катализатори, или пьк FERARI , карат сьс суперкатализатор!?!?.Просто екото го изисква, а решението е само ваше !

                        Коментар


                          #27
                          коцев написа:
                          Както вече писах в петък махнах катализатора и сложиха ми някакво гърне на неговото место. Всичко това за 25лв.
                          А къде я свърши тази работа? Сервиз - кой или части от къде? Координати на сервиза/магазина?
                          Tempra 1.6 i.e. S Lybra 1.8 vvt lx 088 9 242 369

                          Коментар


                            #28
                            Тук в Ловеч има такъв сервиз който се занимава само с смяна на гърнета и аспуси.Много бързо стана за около половин час.Прекарах колата на канал и с шливовалка срязаха катализатора и с ЦЕО завариха това новото гърне. На другия им канал сменяха цял аспух на един пасат и всичко за 90лв.Не може и в Русе да няма подобни сервизи.Попитай и сменяй при мен се получи огромна разлика във вървенето и съответно в горенето
                            Фиат Панда 1.2 2006година
                            Синджира си идва ,а козата я няма...

                            Коментар


                              #29
                              Използвам тази тема, да не отварям нова.. Та, реших да махам и аз моя катализатор. Обаче като погледнах отдолу, видях че след ламбда сондата продължава само тръба до заадните 2 гърнета (досега не съм обърнал внимание ) Значи ли това че предишния собственик го е изхвърлил? Тръбата си изглежда направо като заводско изпълнение.
                              FIAT Tipo 1,4mi - EX
                              Alfa Romeo 146ti - EX
                              Alfa Romeo 156 2,4JTD

                              Коментар


                                #30
                                Даже не съм го поглеждал какво представлява катализатора но всеки случай е пред двете гърнета.Говоря за Пунто а твоето е Типо
                                Фиат Панда 1.2 2006година
                                Синджира си идва ,а козата я няма...

                                Коментар

                                Working...
                                X