Re:Катализатор...
Колеги,от повечето постове по темата до тук ,оставам с чувството,че се вярва твърде много на "гаражни капацитети..."Затова поствам нещо, взето от US и EU източници...поровете се е Нета чрез Google за подробности...Задръстен катализатор се проверява чрез измерване на "Back up pressure"...тест...На мястото на ламбда сондата или пробката на входа на катализатора се завива манометър/обхват 0-1 бар/ чрез подходящ преходник и се мери налягането при напълно загрял двигател /работил около 10 мин./при обороти 2500-3000 об/мин.Налягането трябва да е не повече от 0.3 бар-US-източници... 0.2 бар-EU- източници...По-високи стойности от посочените са признак за задръстен катализатор...За сведение ,в добрите сервизи в БГ ,се прави и този тест...Ако катализатора покрива тези параметри,даже и да не работи като катализатор/изтекъл ресурс/,не виждам основателна причина да се подменя с разни самоделки...
flx написа:
Коментар