Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем със скоростна кутия на Fiat Punto Mk2

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем със скоростна кутия на Fiat Punto Mk2

    Здравейте колеги от два дена съм собственик на Фиат пунто MK2 1.8 HGT. Колата е страхотна не мога да и се нарадвам,върви много стабилна е...супер просто ! Имам обаче един проблем който забелязах още при закупуването : Когато карам колата и сменям бавно и плавно скоростите без значение 1-2-3-4-5-R влизат перфектно,когато обаче започна да ги сменям нормално или малко по бързо или на обратно 4-3...3-2..или съм пуснал колата поинерция и реша да включа на някоя предавна 2-3-4-5 се чува едно "хъркане" независимо на коя предавка минавам. Изчетох доста теми за проблемите при скоростните кутии,днес цял ден съм в сервиза...проверихме маслото ОК е, Сменихме съединителя комплект + долна помпа, но проблема продължава да го има ... Понякога когато примерно включа на задна(пак изхърква), после не мога да освободя лоста толкова лесно към неутрална (колата е в спряло положение) трябва да го напъна леко...Ще съм благодарен ако споделите мнение къде мога да търся евентуален проблем...възможно ли е проблема да идва от жилата или по скоро от синхронизатор ? Аможе и да е нещо за което дори не се сещам

    #2
    ти ,мисля че нямаш жила,а имаш хидравличен съединител.причините може да са много,но прилича на крива вилка и недобре отделящ съединител.

    Коментар


      #3
      Или просто на провиснала СК
      Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
      (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
      Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

      Коментар


        #4
        Вчера сложиха чисто нов съединител и долна помпа на съединител..свалиха скоростната кутия и я качиха на ново...какъв е случаят с тази вилка,как да проверим дали СК е провиснала или че съединителя не отделя добре?

        Коментар


          #5
          Скоростната кутия се държи от тампон, ако е заминал кутията провисва и се получава усукване което пречи на плавното влизане на скоростите. Майсторите обикновенно наместват тампона по старите следи но понякога това е грешка.
          Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
          (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
          Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

          Коментар


            #6
            Като временно решение докато оправиш проблема, пробвай с междинно подаване на газ и виж дали ще включва както трябва.Малко не е привично за HGT този стил на каране ама като се налага.

            Коментар


              #7
              ако с междинна газ не го прави проблема какво значи това?

              Коментар


                #8
                До сега не съм карал кола, на която над определена скорост да можеш да превключиш на по-ниска предавка само с натискане на съединителя. Например не можеш да включиш първа ако се движиш по инерция с 20км./ч. да кажем, втора ако се движиш по инерция с 40км./ч. Тук говоря да влезе лесно без никакъв напън. Едно подаване на междинна газ изравнява ъгловите скорости на двата вала на кутията и влизат без проблем. Може би чисто нова кутия е в състояние да го направи и без междинна газ, но нашите не са такива и имат износване. Единствената чисто нова кола, която съм карал е Фиат Седичи, на 5300км., но по разбираеми причини не съм си правил експерименти - даже и там съм сменял с междинна газ. Много по-приятно е карането, като автоматик, щом и шефа каза Евала
                Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                Коментар


                  #9
                  Ходих днеска до един сервиз,човека определено много си разбира от работата,за съжаление проблема ми идва от синхронизаторите на скоростите. Най добрият вариант е да се отвори и да се оправи всичко,но този вариант може да излезе много солен финансово,впредвид това че не знаем какво ще намерим вътре.... , за това на този етап решихме че е най добре да търся втора употреба/макар че има свойте рискове/ .По запознатите колеги ако могат да ме ориентират в цени на тези скоростни кутии ,че май и се оказват рядкост...също така възможно ли е да сложа СК от друг модел на фиат със същият двигател дали би станало ? Видях че барчета и купе имат същите двигатели но не съм запознат дали СК са същите .

                  Коментар


                    #10
                    Нови синхронизатори никакви с.к. втора употреба. И да отидеш при майсторите да си вземеш стария съединител и раб. цилиндър.п.п. С новия съединител като включваш на задна хърка ли?
                    LANCIA Y10 1.1 Bosch monomotronik AGU Zavoli Голф 3 1.8
                    ВАЗ 2101-73г-екс ВАЗ 2101-74г.екс, самара-екс заз 965а екс Опел кадет екс

                    Коментар


                      #11
                      Хърка да но не винаги . Добре а тия синхронизатори какви пари са горе долу че никъде в нета не мога да получа информация,освен тях човека каза че може да е заминал и някакъв диск на са самата предавка, но не успях много да го разбера,а той бил доста скъп.П.С - Защо да си взимам старият съединител и долната помпа ? :Д

                      Коментар


                        #12
                        Да възможно е колкото и да не ми се вярва да са ти изядени синхронизаторите , щом с нов съеденител си прави пак прехъркване найстина вземи си стария явно си е здрав , и не се занимавай както каза колегата горе за взимаш 2ра употреба , един синхронизатори и си ти
                        FIAT TEMPRA 1.6 75HP

                        Коментар


                          #13
                          Старият съединител беше запален дали сега или след някакво време трябваше да се смени... Утре ще се разтърся за цени на тези синхронизатори.

                          Коментар


                            #14
                            Между другото пробвах - и на 50 км/ч из ключвам от трета и първата си влиза спокойно.... Ако при вас не е така, значи има нещо поизносено с годините. Става дума за Алфата от подписа.
                            Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
                            Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                            ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                            Коментар


                              #15
                              Колега аз имам същия проблем и той идва от жилата на скоростите. Имаш 2 жила - ляво и дясно. При мен проблема е от дясното. 150 лева е бройката.
                              Пунто 1.9D 2002г.

                              Коментар

                              Working...
                              X