Здравейте, млад шофьор съм и ще си взимам първата кола. Въпроса ми е дали пунтото ще се справи с извънградско каране?Искам да си взема малка градска кола, която да не харчи много, но съм студент в Благоевград и ми се налага февруари, юни и ноември да пътувам по една седмица всеки ден от София до Благоевград и обратно, което е общо 200км, а искам да отида и до морето с колата. Доколкото разбрах турбото на колата не е с променлива геометрия, което при извънградски цикъл няма ли да довежда до прегряване на колата при едни постоянно по-високи обороти.За коли разбирам само от общи приказки и един кратък стаж зад волана с пунто мк1 1.1, така че не ми се нахвърляйте ако въпроса ми е твърде неуместен.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Punto mk2 1.9 jtd 80кс. прегрява ли на извънградско
Collapse
X
-
+1 за 1.3 мотора, по нов е и по - малко харчи.Аз карам Пунто 1,9 JTD 80 коня. С 2000 rmp е около 100-110 (не помня точно). Та с колко повече оборота ще караш по - пътя за Благоевград, че чак и да почне да загравя? Както казаха колегите ако всичко и е наред няма как да загрява.Според мен колата не става много за извън града, изморява много ама това е лично мнение, за някои хора вози като лимузина
Коментар
-
Благодаря за отговорите. Бюджета е 3000лв. като пунтото се вписва в тях като градска кола с малък разход, която ако се наложи да излезе извън града ще се държи прилично като извънградското не е приоритет. (А и с новатата магистрала Благоевград е на час и нещо Todorakiggg очаквам разхода извънградско(100-110) да не е повече от 4.5 и градско не повече от 7 и двете с климатик лятото.Fiat Punto 1.9 JTD 2000 - ex
Fiat Stilo 1.9 JTD 115 - now
Коментар
-
hsf написа:Благодаря за отговорите. Бюджета е 3000лв. като пунтото се вписва в тях като градска кола с малък разход, която ако се наложи да излезе извън града ще се държи прилично като извънградското не е приоритет. (А и с новатата магистрала Благоевград е на час и нещо Todorakiggg очаквам разхода извънградско(100-110) да не е повече от 4.5 и градско не повече от 7 и двете с климатик лятото.
Коментар
-
todorakiggg написа:+1 за 1.3 мотора, по нов е и по - малко харчи.Аз карам Пунто 1,9 JTD 80 коня. С 2000 rmp е около 100-110 (не помня точно).
Коментар
-
ogi28b написа:todorakiggg написа:+1 за 1.3 мотора, по нов е и по - малко харчи.Аз карам Пунто 1,9 JTD 80 коня. С 2000 rmp е около 100-110 (не помня точно).
Коментар
-
Оборотомера при 100 по километраж е някъде на 2000 оборота, по GPS скоростта е 5-6 км. по-ниска. Със средна скорост 75 км./ч. се постига разход 4,5 л./100км. може и по-малко, но трябва да си се научил да караш, това важи и за бензинови коли - понякога на трета с 2000 оборота харчиш по-малко гориво отколкото на 4-та с 1500 при една и съща скорост. Мотора си има достатъчно тяга и се кара много приятно - все пак имай в предвид, че тази кола тежи 1050кг. по талон и скорости над 100км освен за кратко не са препоръчителни, което е свързано с купето, а не с мотора разбира се.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Ама вие много бонус си слагате. То така казано - и на 90 по километраж - пак е "някъде на 2000 оборота". В единия случай е 2150, в другия - 1900. Няма какво да го умуваме толкова - максимална мощност се постига при 4000 об./мин и съответстващата скорост е 170 км/ч. Айде 3% гювеч, 175 да е. Това са данни от каталога. Мисля, че останалото всеки може да сметне. Само се замислете: ако при 2000 е със 100 км/ч, то при 4000 ще е с 200. Е това Пунто ако ще да се съдере - не може да вдигне 200, но със сигурност ще вдигне 4000 оборота на най-висока предавка. А дали тя е 170, 172, 175 - е друг въпрос. Просто му е малък моментът, за да е направено с по-дълги предавки от Браво със същия двигател. Сами можете да видите - при на практика еднакъв максимален момент в ниските обороти, във високите разликата е значителна: 80 срещу 105 к.с. Това са над 20%, а понеже мощността е функция от една константа, обороти (в случая - също константа) и въртящ момент - то остава моментът също да е по-нисък при 4000 оборота с над 20%. Е, при толкова слаб момент на двигателя - няма как да направят скоростите на Пунтото еднакви или по-дълги от тези на Браво. Остава да ги направят единствено по-къси, иначе няма да успеят да се впишат и в тези характеристики за макс. скорост. Затова - няма начин при 2000 оборота колата да се движи със 100, камо ли пък със 110. Най-много да е с 89-90-91, маааааксимум 92-3. Даже сега ще взема да направя едно клипче на оборотите спрямо скоростта на Браво 1.9 jtd 105. И ако всичко му е наред на това Пунто - няма да прегрее, дори и да вдигне 170 км/ч .
Коментар
-
Bane
За прегряването, моето браво жтд 105кс извънградско сега като застуди не мога да достигна оптималната температура, освен ако не карам постоянно с 3500+ оборота.
Коментар
-
Е тва е якото JTD, щом развива 7000 оборота... Или викаш - сменяш таблото на JTD-то с такова от HGT и всичко работи без проблеми? Караш ме сега да ровя и да търся предавателните числа на кутията, понеже казваш на черното - бяло...Аз обичам така някой да спори, без да е проверил, затова - ето ти малко инфо да прочетеш, взето от първия срещнат сайт за данни:Drivetrain:Gearbox:Transmission type: manualNumber of gears: 5Gear ratios (overall): I3.909 (11.92) II2.238 (6.83) III1.444 (4.4) IV1.029 (3.14) V0.767 (2.34) R3.909Speed range (max speed on gears, top gear value theor.): (km/h/mph) I:35 / 22 II:61 / 38 III:95 / 59 IV:134 / 83 V:179 / 1111000rpm speed:(km/h/mph)I: 9.1 / 5.7II: 16 / 9.9III: 24.7 / 15.4IV: 34.7 / 21.6V: 46.5 / 28.9Final drive ratio std: 3.05Standard tires: 185/60 R 14 H
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар