Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Punto mk2 1.9 jtd 80кс. прегрява ли на извънградско

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    ogi28b написа:
    Е тва е якото JTD, щом развива 7000 оборота... Или викаш - сменяш таблото на JTD-то с такова от HGT и всичко работи без проблеми? Караш ме сега да ровя и да търся предавателните числа на кутията, понеже казваш на черното - бяло...
    Колата е купена преди 3 години и определено табло не съм сменял, ако преди мен бай Италианец е сменял нещо няма как да знам ... Просто казах какво показва таблото с гуми 14-ки, които са същия размер като този с които взех колата, в момента не се сещам какви бяха точните параметри на гумите, но са 14-ки със сигурност. Абе я качете едно табло на друго пунто JTD, че да видя как изглежда, че да не стане, че карам пунто HGT и аз да не знам толкова време

    Коментар


      #17
      Абе мани го таблото, нямам представа, може италианците да са решили да ползват едно и също табло за бензиновите и дизеловите, те си знаят. Само предположих, че е сменяно. Същественото го написах в предното си мнение, което редактирах, след като си писал, така че виж го, ако не си.

      Коментар


        #18
        ogi28b написа:
        Абе мани го таблото, нямам представа, може италианците да са решили да ползват едно и също табло за бензиновите и дизеловите, те си знаят. Само предположих, че е сменяно. Същественото го написах в предното си мнение, което редактирах, след като си писал, така че виж го, ако не си.
        Напълно съм съгласен с теб за написаните неща. Гумите мисля, че същите като в таблицата, просто снимката на таблото показва друго... което може да рече, че скоростомера не е верен и дава разлика с 10 км/ч. Тръгнах с този пример щото знам какво ми показва таблото...Ако не друго то поне новия колега се ориентира доста добре за колата. Лека вечер.

        Коментар


          #19
          Таблото е еднакво на бензиновите и на дизела. И при мен показанията са така, но таблото е пипано и не знам колко добре съм си нагласил стрелките +- 1мм може да имат отклонение. Реалната скорост спрямо тази на таблото се различават с 5-6-7 км./ч. Засичал съм с GPS. Така е от началото на скалата, при бившият ми 220CDI след 100км./ч. даваше отклонение 5-6 км./ч., а до 100 беше 1/1 с GPS-а.В тази връзка приятел си купи миналият месец такова Пунто. Сменихме му ремъка /имам фиксатора за зацепване/, затапване на ЕГР-а, чистене на MAP и MAF. След няколко дни ми звъни да ме пита има ли му нещо, защото повече от 4500 оборота не вдигало, та му обясних за таблата че са еднакви и за това му остава още много от оборотомера, даже пробвах и при мен.
          Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
          Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

          Коментар


            #20
            Така като чета значи ли това, че нормалният разход извънградско е като на мареа jtd 1.9 105, който е около 5.5 или има разлика все пак в полза на пунтото.И нещо друго, като заговорихте за обороти. Някъде из форума четох, че на 2-ра при 2000 оборота двигателя е по-малко натоварен отколкото на 5-та при 2000. Не е ли еднакво?
            Fiat Punto 1.9 JTD 2000 - ex
            Fiat Stilo 1.9 JTD 115 - now

            Коментар


              #21
              hsf написа:
              Така като чета значи ли това, че нормалният разход извънградско е като на мареа jtd 1.9 105, който е около 5.5 или има разлика все пак в полза на пунтото.И нещо друго, като заговорихте за обороти. Някъде из форума четох, че на 2-ра при 2000 оборота двигателя е по-малко натоварен отколкото на 5-та при 2000. Не е ли еднакво?
              Извън града доста зор трябва да види за да харчи над 5л./100км., но няма невъзможни неща, хора всякакви За натоварването съм пробвал на едно и също място /баир/, с една и съща скорост на 3-та и на 4-та - на 3-та впръскваното гориво е по-малко, но оборотите са малко по-високи. Тук е много относително и зависи от конкретната ситуация. Например при изкачване често карам на 3-та с 2000-2100 оборота, но на равно карам на 4-та със същата скорост, но с 1500 оборота - в първият случай харча по-малко отколокото ако карах на 4-та, а във втория харча по-малко отколокото ако карах на 3-та. Това мисля ти отговаря на въпроса за натоварването - винаги зависи от конкретната ситуация, а не от обороти.
              Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
              Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

              Коментар


                #22
                Мареата е с около 15% по-тежка. Пунтото трудно ще изхаби толкова много гориво, ако всичко му е наред. И да, на втора и 2000 об. двигателят със сигурност е по-малко натоварен, отколкото на пета, но не е толкова по-малко, че да е по-икономичен.

                Коментар


                  #23
                  Уж това пунто трябваш да е с евтини части, а ей сега видях цената на маховика - 1000лв. накратко цената е майка си и баща си. Кажете симптоми, ако маховика не е в ред че тази сума е доста е голяма
                  Fiat Punto 1.9 JTD 2000 - ex
                  Fiat Stilo 1.9 JTD 115 - now

                  Коментар


                    #24
                    При смяна на съединителя маховика ще трябва ли да се сменя и някой сменял ли е съединител знае ли колко излиза
                    Fiat Punto 1.9 JTD 2000 - ex
                    Fiat Stilo 1.9 JTD 115 - now

                    Коментар


                      #25
                      Маховика се преценява на място. Характерно е тресене при тръгване, особено на студен мотор и има характерно чаткане при тръгване. Цени от преди месец на същото като моето, но 2001 година на приятел:- съединител от моргата, отличен - 50 лв.- лагер, нов от магазина, не знам цена, но не е скъп. Точно шум от него беше причината за сваляне на скоростите.- маховика имаше луфт, но малък и не е сменян. От морга около 150 лв. отличен.- труд - и той сам си поддържа колата и не знам колко взимат сервизите. Малко е тясно и скоростите се вадят с чалъм, не е трудно.Евтина за поддръжка кола няма. Това е гаражен фолклор.
                      Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                      Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                      Коментар


                        #26
                        Скорост при 1000 оборота на 5-та предавка - 46.5 км/ч. Мисля, че не е трудно да се умножи по 2 и да се види, че при 2000 оборота скоростта е 93 км/ч. Просто е физически невъзможно при еднакви обороти на двигателя, еднакви скоростни кутии, еднакви предавателни числа и еднакви гуми - Пунтото да се движи с различна скорост от Бравото. Wink Както казах и в началото на участието ми в темата - бъркаш нещо, някъде. Невъзможно е да се движи дори със 100, камо ли със 110.нищо не разбрах - ако при 1000 об имаме 46 км, при 2000 - 92км, като сметна грубо че мармалада почва на 4500 да речем значи трябва да вдигне 207 км +- 3% за пунто или абарт се говори тука ?

                        Коментар


                          #27
                          Ама парното си духа топло малко след като запаля колата... ако бях за термостат не трябва ли и парното за духа само студено? Нямаше ли и разхода да е завишен?

                          Коментар


                            #28
                            Ако можеш провери с диагностика вярно ли ти показва таблото. Има доста теми, в които се споменава за проблем с контактите на уреда и от там грешни показания на стрелката.
                            Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                            Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                            Коментар


                              #29
                              Май за тези пари трудно ще се намери читав екземпляр. Ходихме да гледаме едно, но си личеше сериозно, че нещо му се е случвало - имаше си всички екстри обаче имаше места, където беше пребоядисвано и цветът на новата боя един такъв по-блед, там където се закачат тампоните имаше луфтове, на няколко коли досега не съм виждал такова нещо, боята над цялото предно стъкло имаше напуквания, казанчето за чистачките пукнато и като включиш на скорост гумите се изместваха с няколко сантиметра, така че се отказахаме. Само това не е малко, а не се знае какво още ще изкочи.Обаче след тази кола и като сравнявам цените за читав екземпляр ще ми трябват поне 3500 и то с късмет, като се има предвид, че търся от собственик, защото от автокъща със сигурност ще излязат един куп неща за правене.
                              Fiat Punto 1.9 JTD 2000 - ex
                              Fiat Stilo 1.9 JTD 115 - now

                              Коментар


                                #30
                                hsf написа:
                                Май за тези пари трудно ще се намери читав екземпляр. Ходихме да гледаме едно, но си личеше сериозно, че нещо му се е случвало - имаше си всички екстри обаче имаше места, където беше пребоядисвано и цветът на новата боя един такъв по-блед, там където се закачат тампоните имаше луфтове, на няколко коли досега не съм виждал такова нещо, боята над цялото предно стъкло имаше напуквания, казанчето за чистачките пукнато и като включиш на скорост гумите се изместваха с няколко сантиметра, така че се отказахаме. Само това не е малко, а не се знае какво още ще изкочи.Обаче след тази кола и като сравнявам цените за читав екземпляр ще ми трябват поне 3500 и то с късмет, като се има предвид, че търся от собственик, защото от автокъща със сигурност ще излязат един куп неща за правене.
                                Миналата година си взех такова .1.9 jtd 2002 година за 3400 с регистрация застраховка и преглед.Направих и околу 5000км за сега нямам оплакване.Така че би трябвало цената малко да е паднала .просто не си търсил достатъчно.http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...art=1260най долу в страничката бялото пунто

                                Коментар

                                Working...
                                X