Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Punto mk2 1.9 jtd 80кс. прегрява ли на извънградско

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Punto mk2 1.9 jtd 80кс. прегрява ли на извънградско

    Здравейте, млад шофьор съм и ще си взимам първата кола. Въпроса ми е дали пунтото ще се справи с извънградско каране?Искам да си взема малка градска кола, която да не харчи много, но съм студент в Благоевград и ми се налага февруари, юни и ноември да пътувам по една седмица всеки ден от София до Благоевград и обратно, което е общо 200км, а искам да отида и до морето с колата. Доколкото разбрах турбото на колата не е с променлива геометрия, което при извънградски цикъл няма ли да довежда до прегряване на колата при едни постоянно по-високи обороти.За коли разбирам само от общи приказки и един кратък стаж зад волана с пунто мк1 1.1, така че не ми се нахвърляйте ако въпроса ми е твърде неуместен.
    Fiat Punto 1.9 JTD 2000 - ex
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115 - now

    #2
    кола

    Ще прегрява ако има проблем с охладителната система Обикновено дори може да е и по ниска Т от колкото трябва
    КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
    Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
    http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

    Коментар


      #3
      няма кола, независимо колко немощна, която ако всичко й е наред и да прегрява.
      Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
      Fiat Bravo'97 1,6 16v
      Fiat Tempra'91 1,6 mono

      Коментар


        #4
        И само за протокола - ако имаш възможност, защото са малко по-скъпи, просто си вземи 1.3жтд, а не 1.9жтд. Просто като съвет.
        A20DTH ЖТД ама не баш
        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

        Коментар


          #5
          +1 за 1.3 мотора, по нов е и по - малко харчи.Аз карам Пунто 1,9 JTD 80 коня. С 2000 rmp е около 100-110 (не помня точно). Та с колко повече оборота ще караш по - пътя за Благоевград, че чак и да почне да загравя? Както казаха колегите ако всичко и е наред няма как да загрява.Според мен колата не става много за извън града, изморява много ама това е лично мнение, за някои хора вози като лимузина

          Коментар


            #6
            Благодаря за отговорите. Бюджета е 3000лв. като пунтото се вписва в тях като градска кола с малък разход, която ако се наложи да излезе извън града ще се държи прилично като извънградското не е приоритет. (А и с новатата магистрала Благоевград е на час и нещо Todorakiggg очаквам разхода извънградско(100-110) да не е повече от 4.5 и градско не повече от 7 и двете с климатик лятото.
            Fiat Punto 1.9 JTD 2000 - ex
            Fiat Stilo 1.9 JTD 115 - now

            Коментар


              #7
              hsf написа:
              Благодаря за отговорите. Бюджета е 3000лв. като пунтото се вписва в тях като градска кола с малък разход, която ако се наложи да излезе извън града ще се държи прилично като извънградското не е приоритет. (А и с новатата магистрала Благоевград е на час и нещо Todorakiggg очаквам разхода извънградско(100-110) да не е повече от 4.5 и градско не повече от 7 и двете с климатик лятото.
              С галене на педела (без резки ускорения) и с постоянна скорост може и да го докараш този разход от 4.5, че може и по - малко.За града кво да ти кажа от град то град огромна разлика, аз под 6 градско в София не съм го свалял лятото без климатик, ама това е при средна скорост 24 км/ч.Зимата и над 8 е отивала, преди 2 години в голямата зима толкова ми даде... т.е. колкото по - малка ти е средната скорост, толкова по - голям разход очаквай.

              Коментар


                #8
                todorakiggg написа:
                +1 за 1.3 мотора, по нов е и по - малко харчи.Аз карам Пунто 1,9 JTD 80 коня. С 2000 rmp е около 100-110 (не помня точно).
                Значи при 4000 ще се движиш с 200-220. . Бъркаш, и то - с много. Само за сравнение - Браво/Брава 1.9 jtd (105 к. с.) се движи със 92-93 по километраж при 2000 об./мин.По-скоро при 2000 об. да е точно с 90.

                Коментар


                  #9
                  ogi28b написа:
                  todorakiggg написа:
                  +1 за 1.3 мотора, по нов е и по - малко харчи.Аз карам Пунто 1,9 JTD 80 коня. С 2000 rmp е около 100-110 (не помня точно).
                  Значи при 4000 ще се движиш с 200-220. . Бъркаш, и то - с много. Само за сравнение - Браво/Брава 1.9 jtd (105 к. с.) се движи със 92-93 по километраж при 2000 об./мин.По-скоро при 2000 об. да е точно с 90.
                  Абе около или над 100 беше, карам я само градско и по маршрута няма къде да направя на 5-та 2000 об. ама ще снимам и ще кача

                  Коментар


                    #10
                    Оборотомера при 100 по километраж е някъде на 2000 оборота, по GPS скоростта е 5-6 км. по-ниска. Със средна скорост 75 км./ч. се постига разход 4,5 л./100км. може и по-малко, но трябва да си се научил да караш, това важи и за бензинови коли - понякога на трета с 2000 оборота харчиш по-малко гориво отколкото на 4-та с 1500 при една и съща скорост. Мотора си има достатъчно тяга и се кара много приятно - все пак имай в предвид, че тази кола тежи 1050кг. по талон и скорости над 100км освен за кратко не са препоръчителни, което е свързано с купето, а не с мотора разбира се.
                    Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                    Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                    Коментар


                      #11
                      Ама вие много бонус си слагате. То така казано - и на 90 по километраж - пак е "някъде на 2000 оборота". В единия случай е 2150, в другия - 1900. Няма какво да го умуваме толкова - максимална мощност се постига при 4000 об./мин и съответстващата скорост е 170 км/ч. Айде 3% гювеч, 175 да е. Това са данни от каталога. Мисля, че останалото всеки може да сметне. Само се замислете: ако при 2000 е със 100 км/ч, то при 4000 ще е с 200. Е това Пунто ако ще да се съдере - не може да вдигне 200, но със сигурност ще вдигне 4000 оборота на най-висока предавка. А дали тя е 170, 172, 175 - е друг въпрос. Просто му е малък моментът, за да е направено с по-дълги предавки от Браво със същия двигател. Сами можете да видите - при на практика еднакъв максимален момент в ниските обороти, във високите разликата е значителна: 80 срещу 105 к.с. Това са над 20%, а понеже мощността е функция от една константа, обороти (в случая - също константа) и въртящ момент - то остава моментът също да е по-нисък при 4000 оборота с над 20%. Е, при толкова слаб момент на двигателя - няма как да направят скоростите на Пунтото еднакви или по-дълги от тези на Браво. Остава да ги направят единствено по-къси, иначе няма да успеят да се впишат и в тези характеристики за макс. скорост. Затова - няма начин при 2000 оборота колата да се движи със 100, камо ли пък със 110. Най-много да е с 89-90-91, маааааксимум 92-3. Даже сега ще взема да направя едно клипче на оборотите спрямо скоростта на Браво 1.9 jtd 105. И ако всичко му е наред на това Пунто - няма да прегрее, дори и да вдигне 170 км/ч .

                      Коментар


                        #12
                        За прегряването, моето браво жтд 105кс извънградско сега като застуди не мога да достигна оптималната температура, освен ако не карам постоянно с 3500+ оборота.

                        Коментар


                          #13
                          Ти си за термостат. Двигателя, за който говорим истива единствено при пуснато парно и продължително спускане на скорост без газ. Това при отрицателна външна температура.
                          Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                          Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                          Коментар


                            #14
                            И да не сме голословни ето какво показва таблото на пунтото....Та знае ли човек може и 200 да вдигне
                            Прикачени файлове

                            Коментар


                              #15
                              Е тва е якото JTD, щом развива 7000 оборота... Или викаш - сменяш таблото на JTD-то с такова от HGT и всичко работи без проблеми? Караш ме сега да ровя и да търся предавателните числа на кутията, понеже казваш на черното - бяло...Аз обичам така някой да спори, без да е проверил, затова - ето ти малко инфо да прочетеш, взето от първия срещнат сайт за данни:
                              Drivetrain:Gearbox:Transmission type: manualNumber of gears: 5Gear ratios (overall): I3.909 (11.92) II2.238 (6.83) III1.444 (4.4) IV1.029 (3.14) V0.767 (2.34) R3.909Speed range (max speed on gears, top gear value theor.): (km/h/mph) I:35 / 22 II:61 / 38 III:95 / 59 IV:134 / 83 V:179 / 1111000rpm speed:(km/h/mph)I: 9.1 / 5.7II: 16 / 9.9III: 24.7 / 15.4IV: 34.7 / 21.6V: 46.5 / 28.9Final drive ratio std: 3.05Standard tires: 185/60 R 14 H
                              Превеждам важните неща от горния цитат, които съм показал с червен удебелен цвят. Останалите не ни интересуват, затова няма да се занимаваме с тях, но при нужда - ще превеждаме. Накратко - предавките са същите като на Браво (тук съм сгрешил в разсъжденията си, като казах, че предавките вероятно са по-къси), както и диференциала. Та на съществената част: Скорост при 1000 оборота на 5-та предавка - 46.5 км/ч. Мисля, че не е трудно да се умножи по 2 и да се види, че при 2000 оборота скоростта е 93 км/ч. Просто е физически невъзможно при еднакви обороти на двигателя, еднакви скоростни кутии, еднакви предавателни числа и еднакви гуми - Пунтото да се движи с различна скорост от Бравото. Както казах и в началото на участието ми в темата - бъркаш нещо, някъде. Невъзможно е да се движи дори със 100, камо ли със 110.

                              Коментар

                              Working...
                              X