Заинтригуван от това мнение на Mupo:
на днешната редовна форумска сбирка се наврях под Стилото с инфрачервен термометър, за да проверя така ли е наистина. Както можете да видите от снимките по-долу и клипа в Youtube, температурите са доста далеч от споменатите от Mupo. Може вътре да са такива, но на повърхността определено е много по-студено . Две думи за условията на измерване:- Термометърът е доста китайски, но е нов и с обхват до 550 градуса C (а и в случая грешка от няколко градуса не е от значение).- Мерено е след като автомобилът (Фиат Стило 1.9 JTD, т.е. дизел, без DPF) е работил на празен ход 10-ина минути, а по време на самото измерване за няколко минути оборотите на двигателя бяха около 2000. Преди това колата беше карана, така че по време на измерването двигателят беше достигнал работна температура.Ясно е, че температурите биха били по-високи след продължителен преход с магистрална скорост, но ми се струва малко вероятно да стигат 300-400 и нагоре градуса на повърхността (вътре в питата - да, ама отвън...). Но дори и така да е, струва ми се, че по-важното в случая е разликата в температурите преди и след катализатора. Наистина ли реакцията, при която се преобразува въглеродният окис във въглероден двуокис (и останалите там отрови), е екзотермична, т.е. при нея се отделя топлина (при това толкова, че да има значителна разлика в температурите на отработилите газове преди и след катализатора)?Изобщо има ли практическа стойност подобно измерване на температурите с цел диагностициране на катализатора, вкл. с друга апаратура и условия? P.S. Последните две снимки са само за сравнение - на ауспуха и тавана на колата.
Mupo написа:
Коментар