Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Диагностика на катализатора чрез измерване на температури?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Диагностика на катализатора чрез измерване на температури?

    Заинтригуван от това мнение на Mupo:
    Mupo написа:
    Може много лесно да провериш дали ти работи катализатора. Намери канал, запали автомобила, изчакай малко, с термометър с голям обхват, измери температурата преди катализатора и след него. Може директно да мериш 10см. преди и след него, на тръбата. Ако имаш разлика в температурата, т.е. след катализатора е "по-топлата" страна, честито, катализатора работи. Забелязал ли си, че термощитове има след катализатора, а не преди него?
    на днешната редовна форумска сбирка се наврях под Стилото с инфрачервен термометър, за да проверя така ли е наистина. Както можете да видите от снимките по-долу и клипа в Youtube, температурите са доста далеч от споменатите от Mupo. Може вътре да са такива, но на повърхността определено е много по-студено . Две думи за условията на измерване:- Термометърът е доста китайски, но е нов и с обхват до 550 градуса C (а и в случая грешка от няколко градуса не е от значение).- Мерено е след като автомобилът (Фиат Стило 1.9 JTD, т.е. дизел, без DPF) е работил на празен ход 10-ина минути, а по време на самото измерване за няколко минути оборотите на двигателя бяха около 2000. Преди това колата беше карана, така че по време на измерването двигателят беше достигнал работна температура.Ясно е, че температурите биха били по-високи след продължителен преход с магистрална скорост, но ми се струва малко вероятно да стигат 300-400 и нагоре градуса на повърхността (вътре в питата - да, ама отвън...). Но дори и така да е, струва ми се, че по-важното в случая е разликата в температурите преди и след катализатора. Наистина ли реакцията, при която се преобразува въглеродният окис във въглероден двуокис (и останалите там отрови), е екзотермична, т.е. при нея се отделя топлина (при това толкова, че да има значителна разлика в температурите на отработилите газове преди и след катализатора)?Изобщо има ли практическа стойност подобно измерване на температурите с цел диагностициране на катализатора, вкл. с друга апаратура и условия? P.S. Последните две снимки са само за сравнение - на ауспуха и тавана на колата.
    Прикачени файлове
    ex FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати

    #2
    Че е екзотермична е вярно. Ясно е че няма как температурите на повърхността да достигнат с порядък отгоре. Това би значело да звъниш на 112. Пробвай как ще са температурите след продължително натоварване. И на мен ми е интересно дали ще може на практика да се установи подобна зависимост. Това което ме притеснява е именно температурата на входа. Тези 60 градуса, ми се струват крайно недостатъчни, за започването на реакция в катализатора. Това ако информацията е вярна - реакцията да започне след темп. над 200 градуса.

    Коментар

    Working...
    X