Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Как е по правилно да се движат клапаните спрямо буталата

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Как е по правилно да се движат клапаните спрямо буталата

    Проблема е такъв, че мотокар (нов внос) грее и не може да се охлади. Всичко е наред по охладителната уредба, но мотокара прегрява дори и да работи на място. Правиха се два пълни ремонта на двигателя и сега е на ход трети, но ако не се оправи прегряването и този няма да изкара.Дигателя на мотокара е Перкинс 4-цилиндров газов. Според мен има проблем в зацепването на газоразпределителния вал, по ангренажните колела има белези (фабрични) но по никакъв начин не съвпадат или ако се сложи на тези белези смукателния клапан се отваря когато буталото върви нагоре. Има и бити центри от първия "майстор" по колелата, но когато се зацепи по тези белези смукателния клапан се отваря и стои отворен и след като буталото е достигнало ДМТ и тръгне да се качва нагоре.Според мен буталото тръгва надолу и смукателния клапан трябва да се отвори на 100% ( отварянето трябва да е започнало много малко преди ГМТ) когато буталото достигне ДМТ пък трябва да е затворен почти на 100%. След това следва сгъстяване и палене, буталото тръгва надолу и когато достигне ДМТ изпускателния клапан трябва да е отворен почти на 100%. Буталото тръгва нагоре и преди достигане на ГМТ изпускателния трябва да се затвори а смукателния да започне да се отваря. Това според мен е най добрия вариант на зацепване. При промяна на зацепването с един зъб в някоя посока се получава отваряне на смукателен клапан в много голям процент когато буталото се движи нагоре. Не знам дали добре го обясних, но ме интересува дали според вас е правилно и дали е редно буталото да върви нагоре и да има отворен смукателен клапан.

    #2
    Движение от ДМТ към ГМТ и отворен всмукателен клапан е недопостимо. Ако работи в момента така, как работи? http://youtu.be/_y6PS-2j2Ug

    Коментар


      #3
      Работи без никакви проблеми. Пали си лесно... не е автомобил за да усетиш, че не върви както трябва. Единствено където не може да се охлади. Ама като се замисля той си е работил с бедна смес и от това е греенето. По късно отваряне на смукателния клапан и преди да затвори клапана буталото изкара и част от това което е засмукал Разправям им на "майсторите" ама те нали са от село и са професори.

      Коментар


        #4
        Ето тук http://conf.uni-ruse.bg/bg/docs/cp/4/4-5.pdf може да видиш фазите на газоразпределението.
        FIAT Punto ELX /1.6 / 90HP ГИ LOVATO EASY FAST

        Коментар


          #5
          ако все пак го отвориш мотора,провери блока на ренген,защото има голяма вероятност да е пукнат и да надува,а от там и загряването

          Коментар


            #6
            Всичко е разглобено. Надуване не е имало, просто температурата се покачва страшно бързо и само с маркуча от чешмата е възможно да го охладиш. Проблема явно си е от зацепването на РВ. Няма как 30-40мм буталото да върви нагоре и смукателния клапан да е отворен.

            Коментар


              #7
              по принци си прав ,но и няма как да работи добре,така,че една от двете хипотези е грешна.виж,сблъсвал съм се с такъв проблем,колата си върви и загрява бавно,но в един момент качва повече температура,оказа се спукан блок.това е само хипотеза и затова и ти давам този съвет.също не вярвам,да не си обърнал внимание на датчика на главата,който показва температурата.

              Коментар


                #8
                Датчици... всичко е проверено, сменено.... просто майсторите са калпави.

                Коментар


                  #9
                  мога да ти кажа ако не ти се смъква блока как да го провериш.при махната глава,с чист парцал,подсушаваш охл.течност около ризите,след което изчакваш да стане тъмно.купуваш си един прост детски лазер и светиш около ризите,като същевременно гледаш от вътрешната им страна за пукнатини.а ако не е шлайфана главата,също е вариант.иначе няма от какво да грее ,като изключим счупено витло на водната помпа.и още нещо-провери главата за пукнатини,особено около леглата на клапаните

                  Коментар


                    #10
                    Понеже не споменаваш никакви цифри кога отварят и кога затварят клапаните, само ще ти кажа, че почти всички двигатели затварят всмукателните клапани на поне 30 градуса след долна мъртва точка. Което от твоя гледна точка може и да е много, защото реално са отворени, когато буталото започва да се качва нагоре. Не казваш колко зъба има ангренажното колело, за да може поне косвено да се изчисли колко е това "много" (за теб) изместване на фазата, когато всмукателния клапан е отворен, а през това време буталото се движи нагоре. Защото реално 30+ градуса съвсем не са малко.Защото на 60 зъба ангренажно колело (съвсем примерно), един зъб се равнява на 6 градуса. Демек, за да осигуриш един 30 градуса задържане на клапана след долна мъртва точка, то ще ти трябват поне 5 зъба изместване на фазата. А ти за 1 зъб си се притеснил. п.п. Предвид, че едно отваряне и ремонт на двигателя струва значителна сума пари, то не е проблем в този случай да сложите просто една ламбда сонда и да видите реално смесите какви са. Така ще може да хванете много лесно проблема в последствие, който се корени най-вероятно в бедна смес.
                    A20DTH ЖТД ама не баш
                    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                    Коментар


                      #11
                      точно,пропуснах

                      Коментар


                        #12
                        КВ - 28 зъбаРВ - 56 зъбамежду тях има паразитно което е 63. Утре ще видя точно колко е хода на буталото, но е около 150мм.

                        Коментар


                          #13
                          chaveto написа:
                          КВ - 28 зъбаРВ - 56 зъбамежду тях има паразитно което е 63. Утре ще видя точно колко е хода на буталото, но е около 150мм.
                          Значи теоретично всмукателния клапан трябва да затваря на 5 зъба след долна мъртва точка.Така както съм го написал синхронизацията съвпада ли със заводската такава?
                          A20DTH ЖТД ама не баш
                          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                          Коментар


                            #14
                            Хода на буталото е 130мм. Заводската маркировка не отговаря, двигателя е преправен от дизел на бензин/газ. Днес намерих една стара книга за дизелови двигатели и там на всеки двигател го даваха различно, има двигатели които затварят изпускателния преди ГМТ и такива които го затварят много малко след ГМТ.В случая един зъб е 12-13мм и най доброто според мен което се получи е изпускателен да затваря на 2мм преди ГМТ. Смукателния го забравих на колко след ДМТ затваря, защото гледах да наглася изпускателния. Ако презацепя с един зъб за да изместя изпускателния да затваря след ГМТ ще е много според мен, някъде около 18 градуса ще дойде. В книгата която гледах нямаше двигател който да затваря толкова късно след ГМТ.Иначе премерих и зацепването на "майсторите" смукателен затваряше на 32мм след ДМТ. Застъпването на двата клапана ставаше след ГМТ.

                            Коментар


                              #15
                              Дизелите са с малко застъпване на фазите. Как е направена горивната камера за работа на бензин и газ?
                              Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                              Коментар

                              Working...
                              X