За месец 2 пъти скъсах пистовия ремък. Накрая забелязах, че обтягащата ролка стои наклонена и ремъка се расцепва по средата. Получават се 2 ремъка. След време остава един ремък с 3 писти. Купих нова обтягаща ролка. Започнах да я сменям, но не мога да развия закрепващия болт. Той е с много къса глава. Слагам влошка 13 от гедоре, но тя е много хлабава и не може да се развие.Дайте помощ как да развия този болт !!!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Късане на пистов ремък на Брава 1.9 JTD
Collapse
X
-
Ще сменям целия обтягащ механизъм. Днес разбрах, че камък 1/2 ’’ , който се равнява ня 12,5 мм става точно за този болт. Съмнява ме ,че може да е с обратна резба. Утре ще търся по магазините такъв камък. Ако някой е сменял да помага!!! Другият болт, който е занитен е с глава 15 мм и чрез него се разхлабва ремъка за да може да се свали или монтира.Petar
Коментар
-
Не може да е 12.5. То може де, ама да знаеш, че който го е слагал - най-вероятно го е повредил (заоблил). Сигурен ли си, че влоЖката е здрава? Да не е заоблена самата тя? То вярно, че главата му е малко по-ниска, но чак пък да не може да се "хване" - звучи много странно. Не е с обратна резба, с права е. Там има законтряща пъпка отвътре и силите на въртене не влияят. Ако имаш нужда - мога да снимам целия механизъм от всички страни, да го видиш в свалено състояние, ако не си и ако мислиш, че ще ти помогне по някакъв начин. С обратна резба е този, който държи ролката към механизма. Не ми изглежда да е занитен, но пък не съм и пробвал да го свалям. Но само ролката можеше да се купи като отделна част, което според мен значи, че сглобката е разглобяема. Не можеш ли да бръкнеш там с водопроводен ключ и да го подхванеш?
Коментар
-
iakvvu написа:Целият механизъм сменяш нали?Защото болтът който държи ролката към рамото на механизма е занитен и не няма как да се развие.Bravo 1.9d 97г
Коментар
-
Благодаря ви момчета за помоща! Съветите ви бяха много точни. Днес купих камък за гедорето 1/2’’ шестостен, което се равнява на 12.8 мм. Като го поставих върху болта нямаше никаква хлабина. С едно рамо около 40 см го отвих много лесно. Сега се замислям да си купя едно гедоре инчово за такива случаи, въпреки че имам 3 милиметрови, които не ми свъшиха работа. Механизма на обтягащата ролка беше разбит. Сега с новата обтягаща ролка и нов ремък колата работи перфектно. Болта наистина е с нормална дясна резба, както казва Оги. Идеята на Кроко да се отнеме фаската на камъка на шмиргел много ми хареса, за да могат да се развиват болтове с къса глава. Благодаря ви още венъж за компетентните съвети!Petar
Коментар
-
Колега, за мен лично е много интересен този болт. Може ли да го снимаш с хубав фокус и евентуално с шублера до него, за да видим какво е толкова особено и каква му е главата, защото на този обтегач, който имам - главата му видимо е по-ниска от обичайното за болтове с 13 мм глава, но не помня да съм имал проблеми с развиването му никога. Сменял съм обтегач 3 пъти.Ред.: Дори сега мерих - главата на болта е 12.8, а вложката в най-тясната част е 13.2, което мисля, че отговаря на стандарта, ако не бъркам нещо. При 4 десети разлика хлабината е невероятно малка, а пък ти казваш, че направо е превъртало, едва ли не. Затова ми е интересно да го видя този болт, а и самата вложка - също.
Коментар
-
Старият обтягащ механизъм наистина подскачаше.Тъй като беше разбит-беше се разтворил от долната страна. Притискащата му ролка стоеше наклонена спрямо ремъка. Сега не прави подскоци. Затягащият болт беше наистина позаоблен и с трите вложки 13 мм, които имам превърташе.Все пак Бравата е 340 х.км. Преди мен доста са го сменяли.Petar
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар