Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

отностно Fiat Tipo

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    отностно Fiat Tipo

    Здравейте колеги,понеже съм решил скоро да взимам кола, и съм се насочил конкретно към няколко модела. Типото е един от тях и бих искал да ви попитам(тези който разбират повече а и притежателите на такава кола) струва ли си да се вземе такава кола на старо, чупи ли се много, харчи ли много въобще всякаква информация е добре дошла. Това което ми трябва е кола с която да ходя на работа, за риба, до морето или просто за из града. Мога да отделя около 2000-2500 лв. за целта. Благодаря на отзовалите се!

    #2
    Колега, при покупката на автомобил втора употреба винаги съществува риск, породен от много фактори, но най-вече от това как и колко е стопанисвана колата и как и колко е карана от предишния собственик! Аз от три години и половина съм притежател на Типото от подписа и (да не чуе дявола) не съм пипал нищо по окачване и двигател! Освен консумативите - съм сменил само гърнетата (ама и те са консумативи) и кормилната рейка - ама то си ми е от главата. Една от най-евтините за подръжка кола. Полезно за теб ще е да прочетеж долните три теми, те се отнасят до голяма степен не само до ФИАТ! УСПЕХ! http://www.fiat-bg.org/forum/viewtopic.php?t=557http://www.fiat-bg.org/forum/viewtopic.php?t=621http://www.fiat-bg.org/forum/viewtopic.php?t=3113
    VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
    VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
    VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
    VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
    Нека Силата на бъде с Нас...

    Коментар


      #3
      не те съветвам точно типо. имат прекалено много сериозни "болести". това са слабо окачване; скоростните кутии са са консуматив; проблеми с токовете-както по двг-то/мистериозно гаснене ей така в движение или някакви подобни все супер мистериозни проблеми/ съответно много трудно решими, проблеми и с токовете като цяло вътре дискотека таблото лампи и т.н. абе просто прочети из форума и ще видиш какво става; задния мост също е проблемен
      Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
      Fiat Bravo'97 1,6 16v
      Fiat Tempra'91 1,6 mono

      Коментар


        #4
        Колега знам че ще ти прозвучи смешно но за тия пари по добре си вземи една читава лада с газ с метан с каквото там намериш.Сега ще ревнат в форума че ладата не е кола, но си е баш за нашия джоб.и като поглернеш по трезво какво ,консумативи почти без пари ,ремонт евтин, ядове никакви.С какво е по лоша от типо на същите години и пари.Решението си е твое колегата пакумба ти каза как стоят нещата с фиат а и за други марки автомобили важат тези неща,за тези пари рядко се намира читав западен автомобил.Успех в търсенето.
        HONDA I-VTEC

        Коментар


          #5
          pakumba написа:
          не те съветвам точно типо. имат прекалено много сериозни "болести". това са слабо окачване; скоростните кутии са са консуматив; проблеми с токовете-както по двг-то/мистериозно гаснене ей така в движение или някакви подобни все супер мистериозни проблеми/ съответно много трудно решими, проблеми и с токовете като цяло вътре дискотека таблото лампи и т.н. абе просто прочети из форума и ще видиш какво става; задния мост също е проблемен
          По принцип за повечето неща си прав, ама за задния мост не съм съгласен, поне на една Темпра така беше направен, че 4 часа го рязахме с флекса докато го резнем, ако има нещо здраво в тази кола, това е задницата.Иначе по въпроса на момчето...Ако случиш на читаво мисля че няма да съжаляваш.Всяка кола се разваля и Типо-то не прави изключение.Сигурен съм обаче, че ако се качиш в едно запазено, без значение едновалка или двувалка,динамиката определено ще ти хареса.А и все пак говорим за съотношението цена/качество/динамика, а аз мисля че от този клас коли това съотношение е най-добро.Успех с избора на кола!
          N.Y. State of Mind

          Коментар


            #6
            ...

            Коментар


              #7
              Значи общо взето ще се прецакам ако взема Типо? Или по-скоро ако не улуча някое пазено...

              Коментар


                #8
                vakaman написа:
                Значи общо взето ще се прецакам ако взема Типо? Или по-скоро ако не улуча някое пазено...
                Като цяло пазаруването на кола втора употреба е, като хвърлянето на боб! За да си сигурен, че си направил всичко нужно, вземи оглеждайки колите някои хора, които разбират! Хубаво е, ако не и задължително колата да се закара на преглед в сервиз. За целта предварително си резервирай час! И нещо важно, не обръщай особено внимание на глезотийките по колите, гледай двигателя, ходовата част, купето и интериора. Мисля, че за 2000-2500лв. можеш да си вземеш добро Типо.
                Frontera Sport, X20SE март 1998

                Коментар


                  #9
                  ...

                  Коментар


                    #10
                    Съгласен с колегата!!! Изчакай след нова година. Тогава за тези пари ще можеш да намериш и нещо след 1993 г. Колата е перфектна. Съотношението цена-качество е най-доброто на пазара. За сравнение, Голфове или опели на тая възраст са поне с 1000 лв отгоре, а се чупят не по-малко, но пък частите им са по-скъпи. Поддръжката е евтина, а проблемите в никакъв случай не са повече в сравнение с всяка друга кола на тези години. Моята, която изобщо не е в цветущо състояние, ми гълта около 500 лв. годишно за части и ремонти, което според мен е приемливо. Доводите, че всичко сменено се превръща в консуматив са несериозни. Това се дължи на качеството на резервните части, а не на колата и се отнася за всички марки. Части има всякакви, намират се много лесно.ОК, спирам да го хваля. Просто, избери си кола, която ти харесва и подхождай към нея позитивно, а именно, когато нещо се счупи, поправяй го, а не казвай, "да я *** и трошката". Ако се грижиш за Типото, то ти се отплаща, а определено е удоволствие да се шофира.
                    Shit happens, sometimes...
                    Tipo 1.4i.e. '92 - вече смъртно ранено
                    Marea 1.8 HLX - червена като аватара

                    Коментар


                      #11
                      Вземи си Типо, за тия пари обаче търси след 93-та, да е с нов вигател и маска. Моето го имам от почти 2 години и само с консумативи съм се отървал почти. За части на година съм давал по мои сметки доста под 100лв. Някои ще кажат че тия с новата маска са като старите, не е вярно, знам го от личен опит.Не си взимай кола преди 91-ва, и изчакай до след нова година.Голфа е много хубава кола, но както казват и тези дето го карат - двигател, купе и толкоз. Возия, екстри..не.
                      Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
                      Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

                      Коментар


                        #12
                        pakumba написа:
                        не те съветвам точно типо. имат прекалено много сериозни "болести". това са слабо окачване; скоростните кутии са са консуматив; проблеми с токовете-както по двг-то/мистериозно гаснене ей така в движение или някакви подобни все супер мистериозни проблеми/ съответно много трудно решими, проблеми и с токовете като цяло вътре дискотека таблото лампи и т.н. абе просто прочети из форума и ще видиш какво става; задния мост също е проблемен
                        Eееее, как пък от 6 години едно от тия неща не ме сполетя... ... явно съм някакъв късметлия!!!
                        Fiat Tipo <<149C2>> + momo pack
                        Alfa145 16V TC <<AR67601>> RossoCorso
                        BlueStorm transforms . . .
                        . . . !!!

                        Коментар


                          #13
                          двигатели те им са страшни само малко предниците поддават понякога

                          Коментар


                            #14
                            Я да се включа и аз като горд собственик на Фиат Типо От скоро я имам, преди това карах самара. Разликата е от земята до небето в полза на Фиата. Самарата беше в перфектно техническо състояние (всяко нещо, което имам го поддържам на максумум), а Типото, което взех беше "гробница" - в смисъл, че не е поддържано, иначе беше здраво, но просто занемарено. Като парче злато, обвито в кал и смрад Понеже съм технически грамотен си го оправих почти сам за има няма 1-2 седмици и оттогава само му се радвам. За 2500-3000лв има перфектни екземпляри. Принципно слабите места на Типото са:-че шарнирите на носачите са капсуловани към самия носач и се сменя целия носач, вместо само шарнирите, има и доста ментета носачи, благодарение на които се носи славата на ит. коли - бягай далеч от "BIRTH"-задния мост ако не е правен е много вероятно да е разкрачен след 15г. употреба на автомобила, което значи - около 100лв :D - но това е цената, която понякога се плаща за независимото задно окачване, спрямо заварения заден мост на Голфа :D-системата за диагностика е малко "шашава" - светват и изгасват разни лампички, които обаче и без това не ти трябват, една черна лепенка и си готов :D - другите коли просто нямат диагностика и нямат този проблем-ако имаш газова уредба и пълна инжекция (като при мен) може да имаш проблеми с некадърно направена ел.инсталация и липса на емулатори, превключватели и т.н. и оттук потенциални проблеми с работата на бензин - тия проблеми ги има при всички коли-клапаните са с пулове и реглажа им е кошмарен - почти няма майстор, на който да му се занимава, но за сметка на това се разцентроват чак на 100-200 000км, за разлика от двигателите с кобилици, които на почти всяко вкарване в 7-8000 оборота се разтракват-друг недостатък спрямо VW e, че НЯМА "резервоар за вакуум" на спирачките и изгасне ли ти двигателя - нямаш спирачки-хидравличната помпа ако не е правена от предишния собственик е много вероятно за кола на 15г. да "вие"-висок разход на гориво, в сравнение с опел да речем - за сметка на динамиката обаче, всяко нещо си има ценаТова са накратко недостатъците, които са проверени и са факт. Чувал съм и още доста неща, които обаче са врели-некипели:-скоростите се чупели - еми чупят се на всяка кола при опр. обстоятелства като липса на масло, прецакан съединител, юнак зад волана и т.н.-ръждясвали тръбопроводите на спирачките - абсурдно твърдение :D-таблото било като дискотека - може би важи за дигитално табло в комбинация с удряна 15 пъти кола и юнашко-ганьовска ел.инсталация-имала голямо челно съпротивление - Cx-a e 0.32 ако не се лъжа, което е доста добре-висока и нестабилна била - пълни простотии-двувалките и 16 клапановите били "чупливи" - по-капризни са, защото имат повече чарколяци, но не повече от C20XE да речем на опел-Фиат се кара само с масло SELENIA - пълни глупости, всяко масло, което покрива класа по спецификация става-антифриза трябва да е само PARAFLU - без коментар :D-дръжките в купето за пътниците се чупели - абсурдно твърдение-Типо с новата маска било съвсем различно от старите - абс. еднакви са, разликата е в маската, стъклата на фаровете, годината на производство (1-2г по-нови са), наличие на катализатор, всички са инжекцион (няма карбураторни), таблата са аналогови (има и МК-1 такива) и горе долу е това, е някои имат AIRBAG и климатик, но това идва от годината на производство, като цяло МК-1 и МК-2 са еднакви, концепцията е еднакваАко още не си се отказал - това бяха недостатъците и то изсмукани от пръстите ми. Предимствата са:-евтина поддръжка-добра возия-красива визия-ергономичност, удобство, дизайн-динамика-лекота на управление, добра обратна връзка-Фиат след 89та год не гният - 70-70% от елементите са поцинковани, коментара за Opel от тия години е излишен-екстри в пъти повече от конкуренцията - липсват изцяло при VW и много малко при Opel (от тези години)Като пример мога да посоча екстрите, които получих от моето, при това на цената на един смотан опел астра 65 коня:-136кс. двигател, 167Nm момент,пълен инжекцион, 16 клапана, 2 вала - доста гъвкав и приятен за каране мотор-ABS-хидравлика-чистачки на фаровете-дискови спирачки на 4те колела-вентилирани дискове-къси предавки - за градско е перфектно-доста уреди по таблото, за които Опел все още не са чували - ниво на маслото, ниво на антифриза, налягане на маслото, температура на маслото, оборотомер електронен (като на най-новите коли) - със стъпков мотор, задвижващ стрелката-зверско серво на спирачките - кове с много леко натискане на педала-централно, аларма - централното е фабрично-електрически стъклаи т.н. и т.н. дреболии, които радват душата

                            Коментар


                              #15
                              pakumba написа:
                              не те съветвам точно типо. имат прекалено много сериозни "болести". това са слабо окачване; скоростните кутии са са консуматив; проблеми с токовете-както по двг-то/мистериозно гаснене ей така в движение или някакви подобни все супер мистериозни проблеми/ съответно много трудно решими, проблеми и с токовете като цяло вътре дискотека таблото лампи и т.н. абе просто прочети из форума и ще видиш какво става; задния мост също е проблемен
                              Хъм.... то май и аз съм излязал някакъв луд късметлия щом след 90 х.км. нямам таквиз проблеми..брееее чудна работа... П.С взимай като намериш читаво Типо и няма да съжаляваш
                              forza forever

                              Коментар

                              Working...
                              X