Здравейте колеги,понеже съм решил скоро да взимам кола, и съм се насочил конкретно към няколко модела. Типото е един от тях и бих искал да ви попитам(тези който разбират повече а и притежателите на такава кола) струва ли си да се вземе такава кола на старо, чупи ли се много, харчи ли много въобще всякаква информация е добре дошла. Това което ми трябва е кола с която да ходя на работа, за риба, до морето или просто за из града. Мога да отделя около 2000-2500 лв. за целта. Благодаря на отзовалите се!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
отностно Fiat Tipo
Collapse
X
-
Колега, при покупката на автомобил втора употреба винаги съществува риск, породен от много фактори, но най-вече от това как и колко е стопанисвана колата и как и колко е карана от предишния собственик! Аз от три години и половина съм притежател на Типото от подписа и (да не чуе дявола) не съм пипал нищо по окачване и двигател! Освен консумативите - съм сменил само гърнетата (ама и те са консумативи) и кормилната рейка - ама то си ми е от главата. Една от най-евтините за подръжка кола. Полезно за теб ще е да прочетеж долните три теми, те се отнасят до голяма степен не само до ФИАТ! УСПЕХ! http://www.fiat-bg.org/forum/viewtopic.php?t=557http://www.fiat-bg.org/forum/viewtopic.php?t=621http://www.fiat-bg.org/forum/viewtopic.php?t=3113VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
-
не те съветвам точно типо. имат прекалено много сериозни "болести". това са слабо окачване; скоростните кутии са са консуматив; проблеми с токовете-както по двг-то/мистериозно гаснене ей така в движение или някакви подобни все супер мистериозни проблеми/ съответно много трудно решими, проблеми и с токовете като цяло вътре дискотека таблото лампи и т.н. абе просто прочети из форума и ще видиш какво става; задния мост също е проблеменLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Колега знам че ще ти прозвучи смешно но за тия пари по добре си вземи една читава лада с газ с метан с каквото там намериш.Сега ще ревнат в форума че ладата не е кола, но си е баш за нашия джоб.и като поглернеш по трезво какво ,консумативи почти без пари ,ремонт евтин, ядове никакви.С какво е по лоша от типо на същите години и пари.Решението си е твое колегата пакумба ти каза как стоят нещата с фиат а и за други марки автомобили важат тези неща,за тези пари рядко се намира читав западен автомобил.Успех в търсенето.HONDA I-VTEC
Коментар
-
pakumba написа:не те съветвам точно типо. имат прекалено много сериозни "болести". това са слабо окачване; скоростните кутии са са консуматив; проблеми с токовете-както по двг-то/мистериозно гаснене ей така в движение или някакви подобни все супер мистериозни проблеми/ съответно много трудно решими, проблеми и с токовете като цяло вътре дискотека таблото лампи и т.н. абе просто прочети из форума и ще видиш какво става; задния мост също е проблеменN.Y. State of Mind
Коментар
-
vakaman написа:Значи общо взето ще се прецакам ако взема Типо? Или по-скоро ако не улуча някое пазено...Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
Съгласен с колегата!!! Изчакай след нова година. Тогава за тези пари ще можеш да намериш и нещо след 1993 г. Колата е перфектна. Съотношението цена-качество е най-доброто на пазара. За сравнение, Голфове или опели на тая възраст са поне с 1000 лв отгоре, а се чупят не по-малко, но пък частите им са по-скъпи. Поддръжката е евтина, а проблемите в никакъв случай не са повече в сравнение с всяка друга кола на тези години. Моята, която изобщо не е в цветущо състояние, ми гълта около 500 лв. годишно за части и ремонти, което според мен е приемливо. Доводите, че всичко сменено се превръща в консуматив са несериозни. Това се дължи на качеството на резервните части, а не на колата и се отнася за всички марки. Части има всякакви, намират се много лесно.ОК, спирам да го хваля. Просто, избери си кола, която ти харесва и подхождай към нея позитивно, а именно, когато нещо се счупи, поправяй го, а не казвай, "да я *** и трошката". Ако се грижиш за Типото, то ти се отплаща, а определено е удоволствие да се шофира.Shit happens, sometimes...
Tipo 1.4i.e. '92 - вече смъртно ранено
Marea 1.8 HLX - червена като аватара
Коментар
-
Вземи си Типо, за тия пари обаче търси след 93-та, да е с нов вигател и маска. Моето го имам от почти 2 години и само с консумативи съм се отървал почти. За части на година съм давал по мои сметки доста под 100лв. Някои ще кажат че тия с новата маска са като старите, не е вярно, знам го от личен опит.Не си взимай кола преди 91-ва, и изчакай до след нова година.Голфа е много хубава кола, но както казват и тези дето го карат - двигател, купе и толкоз. Возия, екстри..не.Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD
Коментар
-
pakumba написа:не те съветвам точно типо. имат прекалено много сериозни "болести". това са слабо окачване; скоростните кутии са са консуматив; проблеми с токовете-както по двг-то/мистериозно гаснене ей така в движение или някакви подобни все супер мистериозни проблеми/ съответно много трудно решими, проблеми и с токовете като цяло вътре дискотека таблото лампи и т.н. абе просто прочети из форума и ще видиш какво става; задния мост също е проблеменFiat Tipo <<149C2>> + momo pack
Alfa145 16V TC <<AR67601>> RossoCorso
BlueStorm transforms . . .
. . . !!!
Коментар
-
Я да се включа и аз като горд собственик на Фиат Типо От скоро я имам, преди това карах самара. Разликата е от земята до небето в полза на Фиата. Самарата беше в перфектно техническо състояние (всяко нещо, което имам го поддържам на максумум), а Типото, което взех беше "гробница" - в смисъл, че не е поддържано, иначе беше здраво, но просто занемарено. Като парче злато, обвито в кал и смрад Понеже съм технически грамотен си го оправих почти сам за има няма 1-2 седмици и оттогава само му се радвам. За 2500-3000лв има перфектни екземпляри. Принципно слабите места на Типото са:-че шарнирите на носачите са капсуловани към самия носач и се сменя целия носач, вместо само шарнирите, има и доста ментета носачи, благодарение на които се носи славата на ит. коли - бягай далеч от "BIRTH"-задния мост ако не е правен е много вероятно да е разкрачен след 15г. употреба на автомобила, което значи - около 100лв :D - но това е цената, която понякога се плаща за независимото задно окачване, спрямо заварения заден мост на Голфа :D-системата за диагностика е малко "шашава" - светват и изгасват разни лампички, които обаче и без това не ти трябват, една черна лепенка и си готов :D - другите коли просто нямат диагностика и нямат този проблем-ако имаш газова уредба и пълна инжекция (като при мен) може да имаш проблеми с некадърно направена ел.инсталация и липса на емулатори, превключватели и т.н. и оттук потенциални проблеми с работата на бензин - тия проблеми ги има при всички коли-клапаните са с пулове и реглажа им е кошмарен - почти няма майстор, на който да му се занимава, но за сметка на това се разцентроват чак на 100-200 000км, за разлика от двигателите с кобилици, които на почти всяко вкарване в 7-8000 оборота се разтракват-друг недостатък спрямо VW e, че НЯМА "резервоар за вакуум" на спирачките и изгасне ли ти двигателя - нямаш спирачки-хидравличната помпа ако не е правена от предишния собственик е много вероятно за кола на 15г. да "вие"-висок разход на гориво, в сравнение с опел да речем - за сметка на динамиката обаче, всяко нещо си има ценаТова са накратко недостатъците, които са проверени и са факт. Чувал съм и още доста неща, които обаче са врели-некипели:-скоростите се чупели - еми чупят се на всяка кола при опр. обстоятелства като липса на масло, прецакан съединител, юнак зад волана и т.н.-ръждясвали тръбопроводите на спирачките - абсурдно твърдение :D-таблото било като дискотека - може би важи за дигитално табло в комбинация с удряна 15 пъти кола и юнашко-ганьовска ел.инсталация-имала голямо челно съпротивление - Cx-a e 0.32 ако не се лъжа, което е доста добре-висока и нестабилна била - пълни простотии-двувалките и 16 клапановите били "чупливи" - по-капризни са, защото имат повече чарколяци, но не повече от C20XE да речем на опел-Фиат се кара само с масло SELENIA - пълни глупости, всяко масло, което покрива класа по спецификация става-антифриза трябва да е само PARAFLU - без коментар :D-дръжките в купето за пътниците се чупели - абсурдно твърдение-Типо с новата маска било съвсем различно от старите - абс. еднакви са, разликата е в маската, стъклата на фаровете, годината на производство (1-2г по-нови са), наличие на катализатор, всички са инжекцион (няма карбураторни), таблата са аналогови (има и МК-1 такива) и горе долу е това, е някои имат AIRBAG и климатик, но това идва от годината на производство, като цяло МК-1 и МК-2 са еднакви, концепцията е еднакваАко още не си се отказал - това бяха недостатъците и то изсмукани от пръстите ми. Предимствата са:-евтина поддръжка-добра возия-красива визия-ергономичност, удобство, дизайн-динамика-лекота на управление, добра обратна връзка-Фиат след 89та год не гният - 70-70% от елементите са поцинковани, коментара за Opel от тия години е излишен-екстри в пъти повече от конкуренцията - липсват изцяло при VW и много малко при Opel (от тези години)Като пример мога да посоча екстрите, които получих от моето, при това на цената на един смотан опел астра 65 коня:-136кс. двигател, 167Nm момент,пълен инжекцион, 16 клапана, 2 вала - доста гъвкав и приятен за каране мотор-ABS-хидравлика-чистачки на фаровете-дискови спирачки на 4те колела-вентилирани дискове-къси предавки - за градско е перфектно-доста уреди по таблото, за които Опел все още не са чували - ниво на маслото, ниво на антифриза, налягане на маслото, температура на маслото, оборотомер електронен (като на най-новите коли) - със стъпков мотор, задвижващ стрелката-зверско серво на спирачките - кове с много леко натискане на педала-централно, аларма - централното е фабрично-електрически стъклаи т.н. и т.н. дреболии, които радват душата
Коментар
-
pakumba написа:не те съветвам точно типо. имат прекалено много сериозни "болести". това са слабо окачване; скоростните кутии са са консуматив; проблеми с токовете-както по двг-то/мистериозно гаснене ей така в движение или някакви подобни все супер мистериозни проблеми/ съответно много трудно решими, проблеми и с токовете като цяло вътре дискотека таблото лампи и т.н. абе просто прочети из форума и ще видиш какво става; задния мост също е проблеменforza forever
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар