хидравличните повдигачи на клапаните? Много ли е скъпа подръжката на тази част,въобще ако може да ми разясните малко повече за тази част/и Yellow_Flash_Colorz_PDT_14. И само при 1.4 12v ли се проявява най-често или и на другите версии на Брава?Благодаря предварително.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
какво точно означава
Collapse
X
-
Този елемент присъства във всички съвременни автомобили. Хидравличните повдигачи са устройства, които служат да компенсират промяната в дължината на клапаните при тяхното загряване. Нищо сложно като конструкция, а като поддръжка - никаква. От появата на хидравличните повдигачи вече не се налага да се регулира на ръка хлабината на клапаните, защото те я "обират".Ако ти се чете надълго и широко за принципа им на действие - ЦЪК (на английски)Не знам дали знаете, но "не знам" се пише отделно!
Fiat Punto 1.2 SX 2000 г.
-
Хидравличните повдигачи се срещат при коли с един Разпределителен вал и повече от 2 клапана на цилиндър. Оста на вала трябва да лежи в равнина перпендикулярна на тази на клапаните и това е причината да се изпозват кобилици и Хидравлични повдигачи. Да, те обират хлабините но си имат други недостатъци. Подмяната им се извършва за не повече от половин час до час - сваля се капака на клапаните, отстранява се Разпределителния вал и без всякакви допълнителни инструменти се изваждат кобилиците и Хидравличните повдигачи. По обратен ред - монтаж, като болтовете на черупките на лагерите на Разпределителния вал се контролират с Динамометричен ключ. Не е филисофия!Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996
Коментар
-
mme написа:Хидравличните повдигачи се срещат при коли с един Разпределителен вал и повече от 2 клапана на цилиндър. Оста на вала трябва да лежи в равнина перпендикулярна на тази на клапаните и това е причината да се изпозват кобилици и Хидравлични повдигачи. Да, те обират хлабините но си имат други недостатъци. Подмяната им се извършва за не повече от половин час до час - сваля се капака на клапаните, отстранява се Разпределителния вал и без всякакви допълнителни инструменти се изваждат кобилиците и Хидравличните повдигачи. По обратен ред - монтаж, като болтовете на черупките на лагерите на Разпределителния вал се контролират с Динамометричен ключ. Не е филисофия!Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
2 важни белега определят положението на Разпределителния и Колянов вал. Зацепването на ремъка отнема 5 до 10 мин. с включено кафе и цигара при двигател с един Разпределителен вал разбира се. Капака - 4болта 5мин. Разпределителен вал - 4капачки на лагерите с по 2 болта - 10мин. Подмяна на кобилиците и Хидравличните повдигачи - 12бр. 20мин. Монтаж на вала и капачките 20мин. Капак на клапаните - 5мин. Общо: 70мин. За кави часове говорим изобщо? Ако тук е включено времето за разбъркване на манджата, хранене на бебето или подмяна на батерията на банята - да!Ако и това е мнението на майстора дето ти приема колата в сервиза днес (понеделник) и ти казва, че ще е готова за четвъртък - да! Но да не забравяме, че докато дойде реда на твоята са минали още 10-тина поръчки за по 50-100лв. - и това да!Това бих направил аз за толкова време. Ако отделям по няколко часа за тази работа и с това "храня семейсто" сигурно ще фалирам, разбира се ако има кой да ми плаща за часовете О.К.Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996
Коментар
-
mme написа:2 важни белега определят положението на Разпределителния и Колянов вал. Зацепването на ремъка отнема 5 до 10 мин. с включено кафе и цигара при двигател с един Разпределителен вал разбира се. Капака - 4болта 5мин. Разпределителен вал - 4капачки на лагерите с по 2 болта - 10мин. Подмяна на кобилиците и Хидравличните повдигачи - 12бр. 20мин. Монтаж на вала и капачките 20мин. Капак на клапаните - 5мин. Общо: 70мин. За кави часове говорим изобщо? Ако тук е включено времето за разбъркване на манджата, хранене на бебето или подмяна на батерията на банята - да!Ако и това е мнението на майстора дето ти приема колата в сервиза днес (понеделник) и ти казва, че ще е готова за четвъртък - да! Но да не забравяме, че докато дойде реда на твоята са минали още 10-тина поръчки за по 50-100лв. - и това да!Това бих направил аз за толкова време. Ако отделям по няколко часа за тази работа и с това "храня семейсто" сигурно ще фалирам, разбира се ако има кой да ми плаща за часовете О.К.Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
Да обясня и тертипа на работа на майсторите... С влизането още и те оглежда от глава до пети. Той е и психолог! Преценява "по коя писта да те пусне" и ако подадеш... Едно тестване на ELKON е около 30-40лв. и това за 15мин. Що да не вземе парите на балъка и да те "отсвири" за следващия ден. Та така ремонта ти от часове става за дни. Някой да е виждал авто-монтьор да започва работа преди 10? Разбира се има и изключения. Нека да не се засягат колеги от моето мнение или поне онези, които работят съвестно.Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996
Коментар
-
Абе направи си сам винаги е по-бавно - аз мека връзка чаках 5 минути да ми я заварят ама около тези 5 мин. докато бях на гости при майстора, че е мой роднина - сам си разглобявах и зглобявах всичко - без канал - само с крик - и повярваите ми - без почивки - се занимавах от 15 до 23 часа. Въпроса е, че накои неща докато ги разбереш как са и се оказва, че нямаш каквото ти трябва ...
Коментар
-
mme написа:Хидравличните повдигачи се срещат при коли с един Разпределителен вал и повече от 2 клапана на цилиндър. Оста на вала трябва да лежи в равнина перпендикулярна на тази на клапаните и това е причината да се изпозват кобилици и Хидравлични повдигачи. Да, те обират хлабините но си имат други недостатъци. Подмяната им се извършва за не повече от половин час до час - сваля се капака на клапаните, отстранява се Разпределителния вал и без всякакви допълнителни инструменти се изваждат кобилиците и Хидравличните повдигачи. По обратен ред - монтаж, като болтовете на черупките на лагерите на Разпределителния вал се контролират с Динамометричен ключ. Не е филисофия!
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар