Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

какво точно означава

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    какво точно означава

    хидравличните повдигачи на клапаните? Много ли е скъпа подръжката на тази част,въобще ако може да ми разясните малко повече за тази част/и Yellow_Flash_Colorz_PDT_14. И само при 1.4 12v ли се проявява най-често или и на другите версии на Брава?Благодаря предварително.

    #2
    Този елемент присъства във всички съвременни автомобили. Хидравличните повдигачи са устройства, които служат да компенсират промяната в дължината на клапаните при тяхното загряване. Нищо сложно като конструкция, а като поддръжка - никаква. От появата на хидравличните повдигачи вече не се налага да се регулира на ръка хлабината на клапаните, защото те я "обират".Ако ти се чете надълго и широко за принципа им на действие - ЦЪК (на английски)
    Не знам дали знаете, но "не знам" се пише отделно!
    Fiat Punto 1.2 SX 2000 г.

    Коментар


      #3
      Много Благодаря! И в крайна сметка ако има някакъв проблем решението е нова част нали?

      Коментар


        #4
        Globe` написа:
        Много Благодаря! И в крайна сметка ако има някакъв проблем решението е нова част нали?
        Да! Не се заменят за половин час обаче. Няколко часа отнема на опитни майстори!
        Frontera Sport, X20SE март 1998

        Коментар


          #5
          Vladim написа:
          Globe` написа:
          Много Благодаря! И в крайна сметка ако има някакъв проблем решението е нова част нали?
          Да! Не се заменят за половин час обаче. Няколко часа отнема на опитни майстори!
          Благодаря много

          Коментар


            #6
            Хидравличните повдигачи се срещат при коли с един Разпределителен вал и повече от 2 клапана на цилиндър. Оста на вала трябва да лежи в равнина перпендикулярна на тази на клапаните и това е причината да се изпозват кобилици и Хидравлични повдигачи. Да, те обират хлабините но си имат други недостатъци. Подмяната им се извършва за не повече от половин час до час - сваля се капака на клапаните, отстранява се Разпределителния вал и без всякакви допълнителни инструменти се изваждат кобилиците и Хидравличните повдигачи. По обратен ред - монтаж, като болтовете на черупките на лагерите на Разпределителния вал се контролират с Динамометричен ключ. Не е филисофия!
            Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996

            Коментар


              #7
              mme написа:
              Хидравличните повдигачи се срещат при коли с един Разпределителен вал и повече от 2 клапана на цилиндър. Оста на вала трябва да лежи в равнина перпендикулярна на тази на клапаните и това е причината да се изпозват кобилици и Хидравлични повдигачи. Да, те обират хлабините но си имат други недостатъци. Подмяната им се извършва за не повече от половин час до час - сваля се капака на клапаните, отстранява се Разпределителния вал и без всякакви допълнителни инструменти се изваждат кобилиците и Хидравличните повдигачи. По обратен ред - монтаж, като болтовете на черупките на лагерите на Разпределителния вал се контролират с Динамометричен ключ. Не е филисофия!
              Искам да видя, как ще го направиш за половин-един час, като в това време влиза и зацепването на ремъка!
              Frontera Sport, X20SE март 1998

              Коментар


                #8
                2 важни белега определят положението на Разпределителния и Колянов вал. Зацепването на ремъка отнема 5 до 10 мин. с включено кафе и цигара при двигател с един Разпределителен вал разбира се. Капака - 4болта 5мин. Разпределителен вал - 4капачки на лагерите с по 2 болта - 10мин. Подмяна на кобилиците и Хидравличните повдигачи - 12бр. 20мин. Монтаж на вала и капачките 20мин. Капак на клапаните - 5мин. Общо: 70мин. За кави часове говорим изобщо? Ако тук е включено времето за разбъркване на манджата, хранене на бебето или подмяна на батерията на банята - да!Ако и това е мнението на майстора дето ти приема колата в сервиза днес (понеделник) и ти казва, че ще е готова за четвъртък - да! Но да не забравяме, че докато дойде реда на твоята са минали още 10-тина поръчки за по 50-100лв. - и това да!Това бих направил аз за толкова време. Ако отделям по няколко часа за тази работа и с това "храня семейсто" сигурно ще фалирам, разбира се ако има кой да ми плаща за часовете О.К.
                Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996

                Коментар


                  #9
                  mme написа:
                  2 важни белега определят положението на Разпределителния и Колянов вал. Зацепването на ремъка отнема 5 до 10 мин. с включено кафе и цигара при двигател с един Разпределителен вал разбира се. Капака - 4болта 5мин. Разпределителен вал - 4капачки на лагерите с по 2 болта - 10мин. Подмяна на кобилиците и Хидравличните повдигачи - 12бр. 20мин. Монтаж на вала и капачките 20мин. Капак на клапаните - 5мин. Общо: 70мин. За кави часове говорим изобщо? Ако тук е включено времето за разбъркване на манджата, хранене на бебето или подмяна на батерията на банята - да!Ако и това е мнението на майстора дето ти приема колата в сервиза днес (понеделник) и ти казва, че ще е готова за четвъртък - да! Но да не забравяме, че докато дойде реда на твоята са минали още 10-тина поръчки за по 50-100лв. - и това да!Това бих направил аз за толкова време. Ако отделям по няколко часа за тази работа и с това "храня семейсто" сигурно ще фалирам, разбира се ако има кой да ми плаща за часовете О.К.
                  Евала! Докато правиш ремонта може да осткочиш до Истанбул за да си купиш малко локум и баклавица! Освен това би могъл да изчетеш последният брой на National Geographic и да изгледаш всичките серии на "Аспарух". Освен батерията в банята може да подмениш и плочките. Всичко това - 70минути, че, колко му е! Честно казано ми се струва малко пресилено това време, но пък не го изключвам, като вероятност. Явно си в час и се справяш бързо с ремонтите, браво!
                  Frontera Sport, X20SE март 1998

                  Коментар


                    #10
                    Да обясня и тертипа на работа на майсторите... С влизането още и те оглежда от глава до пети. Той е и психолог! Преценява "по коя писта да те пусне" и ако подадеш... Едно тестване на ELKON е около 30-40лв. и това за 15мин. Що да не вземе парите на балъка и да те "отсвири" за следващия ден. Та така ремонта ти от часове става за дни. Някой да е виждал авто-монтьор да започва работа преди 10? Разбира се има и изключения. Нека да не се засягат колеги от моето мнение или поне онези, които работят съвестно.
                    Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996

                    Коментар


                      #11
                      Абе направи си сам винаги е по-бавно - аз мека връзка чаках 5 минути да ми я заварят ама около тези 5 мин. докато бях на гости при майстора, че е мой роднина - сам си разглобявах и зглобявах всичко - без канал - само с крик - и повярваите ми - без почивки - се занимавах от 15 до 23 часа. Въпроса е, че накои неща докато ги разбереш как са и се оказва, че нямаш каквото ти трябва ...
                      Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
                      http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

                      Коментар


                        #12
                        mme написа:
                        Хидравличните повдигачи се срещат при коли с един Разпределителен вал и повече от 2 клапана на цилиндър. Оста на вала трябва да лежи в равнина перпендикулярна на тази на клапаните и това е причината да се изпозват кобилици и Хидравлични повдигачи. Да, те обират хлабините но си имат други недостатъци. Подмяната им се извършва за не повече от половин час до час - сваля се капака на клапаните, отстранява се Разпределителния вал и без всякакви допълнителни инструменти се изваждат кобилиците и Хидравличните повдигачи. По обратен ред - монтаж, като болтовете на черупките на лагерите на Разпределителния вал се контролират с Динамометричен ключ. Не е филисофия!
                        Благодаря много за обяснението имах нужда точно от това . Благодаря и на другите отговорили

                        Коментар


                          #13
                          Хидравличните повдигачи се срещат при коли с един Разпределителен вал и повече от 2 клапана на цилиндър.
                          Е, чак пък само при мотори с един разпределителен вал !?...

                          Коментар

                          Working...
                          X